۱۰ روش مدیریت خشم برای کامیونداران

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

در این مطلب به مدیریت خشم برای کامیونداران می پردازیم. فاکتورهای مختلفی در ایجاد خشم کامیونداران دخیل هستند که می توان به عدم رانندگی صحیح سایر رانندگان در جاده ، نا ایمن بودن جاده ، سبقت غیر مجاز سایرین و …. اشاره کرد. در ادامه شرکت حمل و نقل بین شهری راهکارهایی را برای مدیریت خشم برای کامیونداران به شما عزیزان ارائه می دهد.

مدیریت خشم برای کامیونداران

مدیریت خشم برای کامیونداران چگونه امکان پذیر است ؟ اغلب رانندگان ساعت های طولانی در جاده هستند و ممکن است روزهای متمادی از خانواده خود بی خبر باشند. در این شرایط کوچک ترین اتفاق می تواند خشم آن ها را برانگیخته کند و آن ها را به مرز عصبانیت برساند. در هنگام انجام خدمات باربری بین شهری رانندگان ممکن در اثر خستگی راه کلافه و عصبی شوند. مدیریت خشم برای کامیونداران بسیار ساده است به شرطی که از این راهکارها استفاده کنند.

خونسردی خودتان را حفظ کنید !

بسیاری از افراد در هنگام عصبانیت خونسردی خود را از دست می دهند و شروع به فحاشی می کنند. فحاشی و تندی کردن شاید راحت ترین کاری باشد که تمام افراد بتوانند آن را انجام دهند اما وضعیت در خصوص کامیونداران متفاوت است. اگر شما به عنوان راننده ماشین سنگین در جاده ایستاده اید و با همکار خود مشغول بحث و دعوایید بهتر است که ابتدا بر احساسات خود مسلط شوید. کنترل احساسات در رانندگی بسیار مهم است زیرا عصبانیت و صحبت های بی مورد می تواند روحیه شما را دگرگون کند به نحوی که توانایی ادامه رانندگی را نداشته باشید.

شنونده باشید !

بجای اینکه دائما حرف بزنید و عصبانیت خود را تخلیه کنید بهتر است شنونده خوبی باشید. گوینده بودن در تمام حالات راهکار خوبی نخواهد بود. اگر همکارتان سبقت غیر مجاز گرفته و باعث شده تا شما کنترل ماشین را از دست بدهید بهتر است با زبان خود با او سخن بگویید و صبر کنید تا او دلیل این کار را به شما بگوید. در برخی از مواقع شرایط به نحوی پیش می رود که شما برای سریع تر رسیدن به مقصد مجبور هستید تا سرعتتان را زیاد کنید و سبقت بگیرید.

وسایل ورزشی در ماشین داشته باشید !

سعی کنید وسایل ورزشی هر چند کوچک و مختصر در ماشین داشته باشید تا علاوه بر ورزش های گاه و بی گاه بتوانید استرس و خشونت خود را خالی کنید. هنگامی که ورزش می کنید تمام احساسات منفی شما تخلیه می شود و راهی مناسب برای بهبود خلق و خو و تمدد اعصاب به شمار می رود. رانندگان ساعات طولانی در جاده هستند و همین مساله موجب می شود که اغلب آن ها دچار اضافه وزن و چاقی باشند. پس ورزش کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

از استراحت کردن غافل نشوید !

در بسیاری از مواقع شاهد کلافگی و خستگی بیش از حد رانندگان کامیون هستیم. استراحت و خواب کافی یکی از روش های مدیریت خشم برای کامیونداران محسوب می شود. بروز عصبانیت و خشم همیشه به دلیل دعوا کردن با سایر رانندگان نیست. بلکه ممکن است شما از طولانی بودن مسیر و تنها بودن کلافه و خشمگین باشید. در این شرایط بهترین کار این است که در یک جای امن توقف کنید و مقداری استراحت کنید تا حالتان بهتر شود.

استراحت کافی از روش های مدیریت خشم برای کامیونداران

به فکر حل مشکل باشید !

بعضی از رانندگان به تنهایی و برخی از آن ها همراه با شاگرد رانندگی می کنند. اگر شاگرد آن ها فردی تازه وارد باشد پس نقش زیادی در ایجاد عصبانیت راننده خواهد داشت ! در این وضعیت بهتر است به جای کلافگی و بحث کردن شاگرد خود را راهنمایی کنید و به فکر حل کردن مشکل به بهترین نحو باشید. زیرا عصبانیت شما هیچ دردی را دوا نخواهد کرد.

دیگران را متهم نکنید !

زمانی که شما در دعوا طرف مقابل را متهم می کنید او عصبانی تر می شود و در نتیجه عصبانیت خود را به شما نیز منتقل خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم به جای استفاده مکرر از واژه ” تو ” از واژه ” من ” استفاده کنید. زیرا این کار موجب می شود تا طرف مقابل تصور نکند که شما قصد بی احترامی یا متهم کردن او را دارید.

دنبال مقصر نگردید !

دلیل عصبانیت شما چیست ؟ آیا همکار یا سایر رانندگان از شما سبقت غیر مجاز گرفته اند ؟ آیا سرعت زیاد آن ها باعث شده تا شما کنترل ماشین را از دست بدهید ؟ اگر می خواهید مدیریت خشم برای کامیونداران را به بهترین روش انجام دهید توصیه می شود که به دنبال مقصر نگردید. هنگامی که شما به دنبال شخصی می گردید تا تقصیرها را بر گردن او بیندازید اوضاع بدتر می شود و نه تنها خودتان بلکه سایرین را نیز کلافه تر خواهید کرد. پس کنترل خود را حفظ کنید و سعی در حل مشکل داشته باشید.

لبخند بزنید ! 

خندیدن و لبخند زدن بر هر درد بی درمان دواست. خنده در دعوا و بحث هم می تواند کارگشا باشد به شرطی که طرف مقابل احساس نکند که شما در حال تمسخر او هستید. بحث را با یک لبخند به پایان برسانید تا خاطره ای خوش از شما در ذهن بماند. تاثیر لبخند در رانندگی بسیار است یکی از آن ها رانندگی دقیق تر است.

قدم بزنید !

ایا در هنگامی که عصبانی هستید قدم زدن شما را آرام می کند ؟ قدم زدن یکی از روش های مدیریت خشم برای کامیونداران به شمار می رود. زیرا ذهن را آرام می کند و به او فرصت می دهد تا از زاویه دیگری موضوع را ببیند. اگر عصبانی هستید در همان اطراف قدم بزنید و به خود فرصت دهید تا آرامش از دست رفته تان باز گردد.

از مشاور کمک بگیرید ! 

اگر با استفاده از راهکارهایی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم نتوانستید عصبانیت و خشم خود را کنترل کنید باید از یک مشاور کمک بخواهید. مشاور و روانشناس در موقعیت های مهم زندگی به کمک افراد می آیند و مشکل آن ها را حل می کنند. حتما می دانید که بسیاری از حوادث خطرناک مانند قتل و آسیب های جانی به دلیل عصبانیت بوده است. پس تمام تلاش خود را برای کاهش خشم و از بین بردن آن کنید تا در آینده پشیمان نشوید.

انجام مشاوره برای مدیریت خشم برای کامیونداران

نکات مهم در رانندگی کامیون

پس از اینکه به بررسی روش های مدیریت خشم برای کامیونداران پرداختیم نوبت به این می رسد که راهکارهایی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم که به وسیله آن ها می توانید از بروز بسیاری از خشونت ها جلوگیری کنید.

مقابله به مثل نکنید ! 

متاسفانه تلافی و مقابله به مثل کردن جزو مهم ترین و اصلی ترین کارهای اشتباهی است که در نهایت به دعوا ختم می شود. تحت هیچ شرایطی سعی نکنید که کار سایر رانندگان را تلافی کنید چون عاقبت ناخوشایندی دارد.

کارهای تحریک آمیز نکنید !

ویراژ رفتن در جاده و نور بالا زدن از جمله کارهایی است که می تواند سایر رانندگان را علیه شما تحریک کند. بهتر است سرتان به کار خودتان باشد و دردسر درست نکنید !

در هنگام گرسنگی رانندگی نکنید ! 

افرادی که در هنگام گرسنگی و تشنگی رانندگی می کنند احتمال بیشتری وجود دارد که درگیر خشم و عصبانیت شوند. قبل از شروع رانندگی غذا و آب کافی بخورید تا در بهترین حالت جسمانی کار خود را شروع کنید.

کلام آخر!

شرکت باربری وزمه میدوار است از خواندن این مطلب لذت برده باشید و اگر به دنبال سوالی بوده اید، به جواب آن رسیده باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت نهایی باربری قبل از ثبت سفارش و صرفه جویی در زمان خود، از اپلیکیشن حمل و نقل بار استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.