بررسی عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

در این مطلب شرکت حمل و نقل بین شهری قصد دارد شما را با عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای آشنا کند. حمل و نقل جاده ای یکی از انواع مدل های حمل و نقل محسوب می شود که در ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در کشور عزیزمان ایران سهم جاده ها بیشتر از ریل ، جاده و … است. به همین دلیل عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای

عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای کدامند و چرا حمل و نقل جاده ای اولویت بیشتری نسبت به سایر روش های حمل کالا دارد ؟ واقعیت این است که ایران سهم عمده ای از جاده دارد و گستردگی جاده ها در سطح کشور سبب شده تا حمل و نقل جاده ای و زمینی از اهمیت بالایی برخوردار باشند. در حال حاضر شرکت های زیادی در زمینه باربری آنلاین فعالیت می کنند که هر کدام از آن ها خدمات منحصر به فردی به مشتریان خود ارائه می کنند. عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای را در ادامه با یکدیگر بررسی می کنیم.

انواع راه های حمل و نقل

بهتر است قبل از اینکه شما را با عوامل موثر در حمل جاده ای آشنا کنیم گریزی به سایر روش های باربری بزنیم. راه های دریایی ، آبی و ریلی از جمله سایر راه های حمل و نقل محسوب می شوند که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند. به طور مثال باربری از راه دریا نیاز به زمان طولانی تری نسبت به باربری جاده ای دارد. حمل و نقل دریایی به دلیل هزینه بالا و شرایط خاص کمتر مورد استفاده قرار می گیرد مگر برای بارهای ویژه !

روش دیگر باربری از راه ریل و قطار انجام می شود. کانتینرهایی وجود دارند که توسط قطار جابجا می شوند و بار مورد نظر را به مقصد می رسانند. این روش هم سرعت کمتری نسبت به باربری جاده ای دارد . استفاده از خطوط هوایی نیز به عنوان یکی از گران ترین روش های باربری شناخته شده است. باربری توسط هواپیما دارای دو نوع ” کارگو ” و ” فریت بار ” است که برای آشنایی بیشتر می توانید به مطالب مربوط به آن در همین وب سایت مراجعه کنید.

باربری جاده ای جزو رایج ترین روش های حمل و نقل نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان است. زیرا سرعت بالا ، هزینه اندک و مزایای زیادی دارد. به همین دلیل است که اغلب مشتریان تلاش می کنند تا بار و کالای خود را از این روش حمل کنند. در کشور ایران تعداد جاده ها بسیار زیاد است و همین امر سبب شده تا مشاغل مرتبط با آن پدید آید. شرکت های باربری بین شهری از نمونه های بارز این امر هستند که خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای

عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای چیست ؟

همان طور که تا اینجا متوجه شدید منظور از حمل و نقل جاده ای ، باربری از طریق راه های زمینی است. در این امر چند عامل مهم و تاثیر گذار دخیل هستند که به آن ها اشاره می کنیم.

توسعه زیر ساخت های جاده ای

متاسفانه یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور ایران تصادفات جاده ای است. زیرا زیر ساخت های لازم در جاده های ایران فراهم نیست و هر ساله شاهد مرگ تعداد زیادی راننده هستیم. وظیفه مسئولین کشور این است که توسعه زیر ساخت ها را به عنوان مهم ترین عامل موثر در حمل و نقل جاده ای در نظر بگیرند و تلاش کنند تا این وضعیت را بهبود ببخشند.

نظارت بر شرکت های حمل و نقل

شرکت های زیادی در حوزه حمل و نقل جاده ای و زمینی و حمل بار اینترنتی در حال فعالیت هستند که مسئولین وظیفه نظارت بر کار آن ها را بر عهده دارند. این شرکت ها باید خدمات مختلفی از جمله صدور بارنامه الکترونیکی و بیمه نامه های داخلی را به مشتریان ارائه دهند. همچنین آن ها موظف هستند بیمه متصدیان را انجام دهند تا در صورت بروز هر گونه خسارت بتوانند مبلغ آن را از شرکت های بیمه گر دریافت کنند.  

نظارت بر نوع وسیله حمل و نقل

اگر مدت زیادی است که مخاطب این وب سایت هستید حتما تا به حال اطلاعات زیادی در حوزه باربری اینترنتی تهران ، انواع وسیله نقلیه و … بدست آورده اید. ماشین های مختلفی برای حمل بار وجود دارند که می توان به کامیون ، خاور ، تریلی و … اشاره کرد. برخی از این ماشین ها برای حمل درون شهری و برخی دیگر برای حمل برون شهری مناسب هستند. یکی از مواردی که باید در هنگام انتخاب ماشین باربری مد نظر داشت قابلیت های آن است. ماشین باربری باید توانایی حمل بار و نگهداری از آن را داشته باشد. به طور مثال اگر شما می خواهید اسباب خانه را حمل کنید نمی توانید از تریلی کفی استفاده کنید. زیرا این نوع از تریلی ها فاقد دیواره هستند و نمی توانند از بار شما محافظت کنند.

اگر بار و کالای شما جزو محصولات فاسد شدنی است باید ماشینی را انتخاب کنید که دارای سیستم خنک کننده باشد تا بتواند در طول مسیرهای طولانی سلامت آن را حفظ کند. واقعیت این است که مشتری نمی تواند اقدام به انتخاب بهترین نوع ماشین باربری کند بلکه وظیفه شرکت است که در این خصوص به او مشاوره بدهد و جوانب مختلف مانند هزینه ، امکانات و … را برای او شرح دهد.

عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای چیست ؟

نکات مهم در حمل و نقل جاده ای

پس از اینکه به عوامل موثر در حمل و نقل جاده ای پرداختیم نوبت به این می رسد تا این روش از باربری را از جوانب مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

فصل باربری

باربری در فصول مختلف اتفاق می افتد. شما به عنوان صاحب بار باید بدانید که بدترین فصل برای بارگیری و حمل و نقل زمستان است. زیرا در این فصل شرایط آب و هوایی ثبات ندارد و اغلب همراه با بارش نزولات آسمانی و طوفان است. به همین دلیل ایمنی حمل و نقل کاهش پیدا می کند. ولی یک راهکار وجود دارد که می توانید ایمنی را به میزان زیادی افزایش دهید و آن هم استفاده از ماشین های باربری چادری است. قرار دادن بار در زیر چادر سبب می شود تا از هر گزندی در امان باشد.

میزان حوادث

در قسمت قبل اشاره کردیم که یکی از معایب حمل و نقل جاده ای بالا بودن آمار تصادفات و تلفات است. به همین دلیل از مسئولین تقاضا داریم که نسبت به زیر ساخت های حمل و نقل جاده ای توجه ویژه ای داشته باشند.

هزینه

هزینه حمل و نقل جاده ای نسبت به سایر روش ها مانند حمل و نقل هوایی بسیار کمتر است به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در هزینه های خود از این روش استفاده کنند. باربری جاده ای بسیار مقرون به صرفه و سریع است. همچنین اکثر افرادی که هزینه برایشان مهم است ترجیح می دهند از اپلیکیشن حمل و نقل بار استفاه کنند تا از همان ابتدا و قبل از ثبت سفارش قیمت نهایی را بدانند و دیگر نگران افزایش قیمت نباشند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.