مهم‌ترین نکات حمل بار به شهرستان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مطلب شما را با مهم ترین نکات حمل بار به شهرستان آشنا می کنیم. اگر قصد دارید بار را به شهرستان ارسال کنید باید به راهکارهایی که در این مطلب به آن ها اشاره می شود توجه کافی داشته باشید. زیرا حمل بار در مسافت های طولانی ریسک هایی برای شما دارد و بی توجهی به مسائل مهم می تواند باعث ایجاد خسارات مالی شود. با نکات حمل بار به شهرستان همراه باشید.

 

نکات حمل بار به شهرستان 

نکات حمل بار به شهرستان چیست ؟ باربری شامل درون شهری و برون شهری می شود. حمل و نقل بار درون شهری ریسک کمتری برای شما دارد زیرا مسافت کم است و احتمال سالم رسیدن بار به مقصد نیز بیشتر است. اما برای باربری بین شهری قطعا مسافت بیشتری در راه دارید و اگر نکات حمل بار به شهرستان مانند بارگیری صحیح ، استفاده از ابزارهای ایمنی و …. را رعایت نکنید متحمل خسارات فراوانی خواهید شد. که رعایت کردن این نکات وظیفه شرکت حمل و نقل بین شهری و شهری است.

شرکت های مختلفی در حوزه باربری فعالیت می کنند که خدمات متنوعی به مشتریان خود ارائه می دهند. برخی از آن ها خدمات ارزان و برخی دیگر نیز خدمات سطح بالاتری دارند. در مطلب قبل تحت عنوان ” مزایا و معایب باربری ارزان ” به ذکر نکاتی پرداختیم که با خواندن آن از خدمات ارزان قیمت شرکت های باربری منصرف خواهید شد. زیرا کیفیت آن ها بسیار پایین است و فاکتورهای مهمی مانند صدور بیمه های باربری را برای شما لحاظ نمی کنند. اما به طور معمول شرکت های خوش نام و با سابقه از قیمت بالاتری برخوردار می باشند و ریسک شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

داشتن بیمه نامه باربری  

برخی از صاحبین بار تصور می کنند که پرداخت مبلغ بیمه برای آن ها باعث افزایش هزینه باربری خواهد شد. در صورتی که اگر شما بخواهید بار خود را به شهرستان ارسال کنید هیچ راهی به جز بیمه کردن آن نخواهید داشت. یکی از بهترین مزایای صدور بیمه های باربری این است که در صورت وقوع اتفاقاتی مانند آتش سوزی ، صاعقه ، واژگونی خودرو و …. بیمه تمام خسارت وارده را به صاحبین بار پرداخت می کند. ” بیمه های داخلی ” و ” بیمه های مسئولیت ” دو نوع بیمه ضروری برای صاحبین بار و شرکت های باربری به شمار می رود.

نکته مهمی که در خصوص صدور بیمه های باربری وجود دارد این است که باید ارزش دقیق بار مشخص شود تا صورت هر گونه اتفاق غیر مترقبه ای خسارت به طور کامل پرداخت شود. در غیر این صورت شرکت های بیمه ای تا سقف ۳۰ میلیون تومان اقدام به پرداخت خسارت می کنند و مابقی آن بر عهده صاحب بار می باشد. بیمه های باربری دارای شرایط ، بند و تبصره هایی هستند که به شما پیشنهاد می کنیم قبل از امضای آن نسبت به خواندن آن اقدام کنید. زیرا تمام مسئولیت های ناشی از امضای بیمه نامه بر عهده خودتان می باشد.

بارگیری صحیح 

بارگیری و چیدمان صحیح از اصول اولیه حمل و نقل محسوب می شود. اگر وسایل به نحو احسن چیده نشوند ممکن است در طول مسیر به یکدیگر برخورد کنند. ترمزهای ناگهانی یکی از مهم ترین دلایل برخورد وسایل به یکدیگر است که باعث شکستن ، ترک خوردگی و آسیب دیدگی آن ها می شود. از دیگر نکات حمل بار به شهرستان این است که وسایل بزرگ و سنگین را در کف کامیون بچینید و سپس وسایل سبک تر را بر روی آن ها قرار دهید. زیرا ممکن است بر اثر تصادف یا ترمز وسایل سنگین بر روی وسایل سبک بیفتند و باعث تخریب آن ها شود. معمولا شرکت های باربری خوش نام و با سابقه دارای نیروهای کار آزموده ای هستند که بارگیری وسایل را به بهترین صورت انجام می دهند.

تحت هیچ شرایطی از کارگران آزاد و روزمزد برای چیدمان بار کمک نگیرید زیرا آن ها مهارت کافی در این خصوص ندارند و نمی توانند بارگیری را به روش مناسبی انجام دهند. پرداخت هزینه بیشتر تضمین کننده سلامت بار خواهد بود.

 

انتخاب ماشین باربری مناسب 

شرکت های باربری که در طول سال های طولانی رضایت مشتریان را به خود جلب کرده اند قدر اعتماد مشتریان را می دانند و تلاش می کنند که این اعتماد را حفظ کنند. این شرکت ها به شما مشاوره می دهند تا بهترین انتخاب را از بین انواع کامیون باربری داشته باشید. البته شرکت ها نیز به شما پیشنهاد می دهند و مشاوره آن ها در راستای انتخاب بهترین ماشین باربری است. هر کدام از این ماشین ها دارای ظرفیت مشخصی است و بارهایی با وزن معین با آن ها حمل می شود.

اگر وزن بار بیشتر از ظرفیت ماشین باشد باعث ایجاد فشار مضاعف به موتور و سیستم داخلی خودرو خواهد شد. همچنین بار نیز در معرض آسیب قرار می گیرد. تناسب ظرفیت ماشین با بار از مهم ترین مسائلی است که باید توجه ویژه ای به آن شود. متاسفانه برخی از شرکت های سودجو برای دریافت هزینه بیشتر اقدام به بکارگیری از ماشین هایی با ظرفیت بالا برای بارهای سبک می کنند که این امر بسیار ناپسند می باشد.

انتخاب راننده مجرب 

رانندگان باتجربه و کسانی که در طول سال های دراز اقدام به باربری کرده اند به خوبی با جاده و مشکلات احتمالی آن آشنا هستند. شغل رانندگی کامیون یکی از شغل هایی است که تجربه نقش بسیار بالایی در آن دارد. به طور مثال آن ها با تشخیص آب و هوا اقدام به همراه داشتن وسایلی همچون زنجیر چرخ و … می کنند. این رانندگان در صورت وقوع خطرات احتمالی قادر به کنترل ماشین هستند و می توانند از بروز اتفاقات بدتر جلوگیری کنند.

تخلیه بار به روش صحیح  

همان طور که بارگیری صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است تخلیه بار نیز به همان میزان مهم است. زیرا وسایل سبک و سنگین باید به نحوی تخلیه شوند که هیچ گونه برخوردی با سایر وسایل نداشته باشند و سالم از ماشین پایین بیایند. استفاده از کارگران ماهر در تخلیه بار نیز بسیار مهم است .

اطمینان از سالم بودن ماشین باربری 

معاینه فنی وسیله نقلیه و باربری قبل از ورود به جاده بسیار مهم است. زیرا با انجام معاینه فنی تمام ایرادات موجود و احتمالی ماشین برطرف می شود و نگرانی شما از این بابت مرتفع خواهد شد. اگر در انجام معاینه فنی قبل از حرکت در جاده سهل انگاری کنید ممکن است در طی مسیر با مشکلاتی مواجه شوید و هیچ تعمیرکاری در آن اطراف وجود نداشته باشد که ایراد ماشین را برطرف کند. این امر باعث می شود تا ساعات طولانی در جاده بمانید.

توجه به وضعیت اقلیمی  

توجه به شرایط آب و هوایی از دیگر نکات حمل بار به شهرستان محسوب می شود. شهرهای مختلف دارای آب و هوای متنوعی نیز هستند. به طور مثال اگر قصد دارید به سمت شهرهایی همچون گیلان و رشت حرکت کنید باید تمهیدات لازم در خصوص بارندگی و برف را مد نظر داشته باشید. بارش های ناگهانی می تواند مشکلات عدیده ای را در رانندگی به وجود بیاورد. به همین دلیل است که حمل بار به شهرستان نیاز به برنامه ریزی دقیق و بلند مدت تری نسبت به حمل بار درون شهری دارد.

 

کلام آخر !  

معمولا هزینه های باربری گران است. اما بهتر است که این هزینه را پرداخت کنید و به فکر صرفه جویی در این زمینه نباشید. زیرا صرف نظر کردن از هزینه هایی مانند باربری یا کارگران ماهر می تواند خسارات مالی عمده ای را برای شما ایجاد کند. قبل از اینکه اقدام به باربری کنید به خوبی تحقیق کنید و یک شرکت معتبر در این زمینه را پیدا کنید که مناسب ترین هزینه و بهترین کیفیت خدمات را داشته باشد. همچنین امروزه میتوانید از طریق اپلیکیشن حمل و نقل بار برای حمل و نقل بین و درون شهری اقدام نمایید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.