۵ تا از برترین ویژگی باربری اینترنتی

ویژگی باربری اینترنتی چیست و این روش از حمل و نقل چه مزایایی برای افراد دارد ؟ گسترش و نفوذ فناوری های هوشمند و پیشرفته  و بوجود آمدن حمل بار اینترنتی باعث ایجاد تغییر و تحول در تمام صنایع از جمله قدیمی ترین آن ها شده است. صنعت حمل و نقل زمینی با سابقه و تاریخچه ای بسیار  قدیمی یکی از صنایع بزرگ و مهم در کشور است که در مدت زمان بسیار کوتاهی توانست به طور کلی متحول شود. در این مطلب به ۵ مورد از برترین ویژگی باربری اینترنتی اشاره می کنیم.

ویژگی باربری اینترنتی

مزایا و ویژگی باربری آنلاین شامل صرفه جویی در هزینه ها ، افزایش سرعت و … است. امروزه بسیاری از صنایع وارد دنیای دیجیتال شده اند و ما این امکان را داریم تا با لمس چند دکمه از خدمات آن ها استفاده کنیم. یکی از صنایعی که پا به حوزه دیجیتال گذاشت و توانست تغییرات زیادی را به نفع مشتریان ، شرکت ها و رانندگان به وجود آورد صنعت حمل و نقل زمینی بود. این صنعت دارای بیشترین قدرت در بین سایر روش های حمل و نقل است . در ادامه به ویژگی باربری اینترنتی اشاره می کنیم .

بسیار جالب و حیرت انگیز است که امروز شاهد این هستیم که بزرگترین محموله‌ ها با حرکت سرانگشت ما بر روی تاچ صفحه گوشی ‌های هوشمند و در عرض چند دقیقه از شهری به شهری دیگر و شاید از کشوری به کشور دیگر جابجا می‌ شوند. در ده سال گذشته با افزایش میزان استفاده از گوشی های همراه هوشمند و پیشرفته ، فراگیر شدن استفاده از اینترنت همراه و توسعه فناوری‌های  GPS، کارهایی از جمله فرآیند حمل و نقل کالا راحت تر ، سریع‌ تر و بسیار کارآمد تر شده است. در صورتی که در سال های گذشته این امکان وجود نداشت و اگر فردی می خواست محموله ای را جابجا کند باید مراحل زیادی را برای آن انجام می داد.

صنعت حمل و نقل بار جاده‌ای و باربری اینترنتی تهران یکی از صنایعی محسوب می شود که در شکل سنتی همیشه دچار چالش و مشکلات زیادی بوده است. بهره وری و راندمان پائین، نبود شفافیت به دلیل عدم صدور بارنامه الکترونیکی ، عدم دسترسی سریع به ظرفیت واقعی حمل، کاغذ بازی و بوروکراسی ، تلف شدن سوخت و ظرفیت خالی انواع ماشین باربری در مسیر برگشت از عمده‌‌ترین چالش های دائمی این صنعت بودند.

چرا باربری اینترنتی تاسیس شد ؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم مشکلات زیادی در صنعت حمل و نقل جاده ای وجود داشت. به همین دلیل در جهت رفع این نیاز ها بود که دنیای دیجیتال وارد میدان شد و سبب ایجاد بازارهای الکترونیکی حمل و نقل جاده‌ای کالا ، اپلیکیشن های متعدد و شرکت‌های باربری اینترنتی تاسیس شدند. در دنیای امروز شاهد ارائه خدمات باربری به ‌صورت هوشمند ، آنلاین، ساده و سریع هستیم که روند حمل و نقل انواع کالا سبب کاهش هزینه‌ ها ، بهینه ‌سازی مصرف و افزایش عملکرد و راندمان در بسیاری از کسب و کارها شده است. دنیای دیجیتال نه تنها به داد صنعت باربری رسید بلکه بسیاری از صنایع دیگر را نیز تحت تاثیر قرار داد و روند آن ها را تسهیل کرد.

با استقبال وسیع مشتریان و صاحبان کالا برای استفاده از خدمات باربری بین شهری  ، هر روز شاهد اضافه شدن بر تعداد شرکت‌ های هوشمند و اپلیکیشن های حمل بار هستیم. در حال حاضر بسیاری از صاحبان کالا و مشتریان صنعت حمل و نقل دچار این سردرگمی هستند که کدام شرکت باربری اینترنتی یا اپلیکیشن را برای حمل و نقل بارهایشان انتخاب کنند. در ادامه به ۵ مورد اشاره می کنیم که جزو ویژگی باربری اینترنتی هستند و به کمک این ویژگی ها می توانید شناخت بهتری از دیجیتالی شدن این صنعت داشته باشید.

ویژگی باربری اینترنتیعدم محدودیت در بارگیری و تحویل بار 

واقعیت این است که خدمات یک شرکت باربری اینترنتی  و دیجیتالی مانند اپلیکیشن حمل و نقل بار ، زمانی جامع و کارآمد محسوب می‌شود که در سطح وسیعی مانند سراسر کشور ارائه شود، به این معنی که انجام بارگیری و تحویل بار در تمامی شهرهای ایران امکان ‌پذیر باشد. گستردگی حوزه فعالیت در خصوص بارگیری و تحویل بار سبب شده تا دیجیتالی شدن باربری از ویژگی های برتر آن محسوب شود. این موضوع برای آن دسته از مشتریان که در چندین نقطه کشور در حال فعالیت هستند بسیار مهم است. هر چه تعداد شهرهای تحت پوشش شرکت باربری برای رانندگان بیشتر باشد مزایای بیشتری نیز برای آن ها دارد. چون می توانند بعد از تحویل بار ، برای مسیر برگشت نیز بارگیری مجدد را انجام دهند و خالی برنگردند. زیرا خالی برگشتن سبب هدر رفتن سوخت و افزایش هزینه ها خواهد شد.

امکان رهگیری بار در مسیر 

یکی از معایبی که در خصوص در باربری سنتی وجود داشت عدم امکان اطلاع از موقعیت بار پس از بارگیری تا زمان رسیدن به شهر مقصد بود. این امر باعث افزایش نگرانی مشتریان و صاحبین بار می شد. اما در حال حاضر با کمک گرفتن از فناوری های جدید مانند فناوری ‌های GPS و تکنولوژی تلماتیکس، صاحبان بار این امکان را دارند تا موقعیت بار را روی نقشه به ‌صورت آنلاین مشاهده کنند و خیالشان از سالم رسیدن بار به مقصد راحت شود.

در اختیار داشتن انواع ماشین باربری 

در مطالب گذشته اشاره کردیم که حمل بارهای مختلف نیازمند نوع خاصی از ماشین باربری است. زیرا هر کدام از آن ها دارای ویزگی های منحصر به فرد ، ظرفیت ، ابعاد و  … است.یکی از معیارهای مهم در انتخاب شرکت باربری اینترنتی، در اختیار داشتن و دسترسی به یک شبکه گسترده ناوگان است. تعداد و تنوع انواع ماشین باربری از فاکتورهای بسیار مهم یک شبکه ناوگانی  به شمار می رود. مثلا نوع کامیون حمل سیمان به طور کلی با نوع کامیون حمل مواد مایع مانند لبنیات متفاوت است. برای باربری سیمان از ” بونکر ” و برای حمل مایعات از ” تانکر ” استفاده می شود. هر چه شرکت باربری تعداد بیشتری از ماشین های باربری را در اختیار داشته باشد می توانید طیف وسیع تری از مشتریان را راضی نگه دارد.

ویژگی باربری اینترنتیهزینه حمل بار 

به جرات می توان گفت که هزینه یکی از دغدغه های همیشگی مشتریان است. بدون شک قیمت کرایه حمل و نقل و باربری ، یکی از اساسی ترین موارد در فرایند حمل و نقل کالا محسوب می شود. در حال حاضر اپلیکیشن های هوشمندی که بر روی تلفن های همراه نصب می شوند این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید تمام هزینه های مربوط به باربری را استعلام بگیرید. انتخاب ماشین باربری ، مسافت ، وزن بار و بسیاری از فاکتورهای دیگر تاثیر مستقیمی در قیمت باربری دارد.

صدور بارنامه الکترونیکی 

هنگامی که از ویژگی باربری اینترنتی اطلاع پیدا کردید و برای حمل بارهای خود به سراغ اپلیکیشن های هوشمند باربری رفتید مزایای دیگری شامل صدور بارنامه الکترونیکی نیز برای شما مهیا می شود. در این بارنامه ها تمام اطلاعات مربوط به بار شامل وزن ، ارزش ریالی ، تاریخ بارگیری ، تاریخ تخلیه بار و …. درج می شود. این بارنامه ها قابل دستکار کردن نیستند و می توان با خیال راحت به آن ها استناد کرد. بارنامه ها در مراجع قانونی مانند دادگاه ها نیز از اعتبار کافی برخوردار هستند. در صورتی که این قابلیت در هنگام باربری سنتی وجود نداشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.