آشنایی با ویژگی برتر رانندگان باربری

در این مطلب به بررسی ویژگی برتر رانندگان باربری خواهیم پرداخت. صنعت باربری نیازمند رانندگانی حرفه ای و با اخلاق است که علاوه بر داشتن مهارت های مکانیکی، بسیار هوشمند عمل کنند و بتوانند در مواقع بحرانی خونسردی خود را حفظ کنند. داشتن ویژگی برتر رانندگان باربری سبب می شود تا باربری با امنیت کامل انجام شود.

ویژگی برتر رانندگان باربری

ویژگی برتر رانندگان باربری چیست و رانندگان حرفه ای باید دارای چه ویژگی هایی باشند؟ حوزه حمل بار اینترنتی یکی از گسترده ترین حوزه هایی است که در کشور و جهان وجود دارد. به همین دلیل باید اهمیت زیادی به آن داده شود. در غیر این صورت شاهد بروز اتفاقات مختلف از جمله واژگونی، تصادف و … هستیم. ویژگی برتر رانندگان باربری شامل مهارت های خود کنترلی ، مهارت های مکانیکی و … است.

معتمد 

منظور از واژه معتمد این است که یک راننده حرفه ای باید قابل اعتماد باشد. به این معنی که بتواند بر روی حرف و قول خود بماند. زیرا برخی از رانندگان بسیار بد قول هستند و در مدت زمان تعیین شده نمی توانند برنامه های مشتریان را به انجام برسانند. قابل اعتماد بودن سبب می شود که روز به روز به تعداد مشتریان اضافه شود و شرکت های باربری حساب بیشتری بر روی آن ها باز کنند. در برخی از مواقع برنامه های فوری و اضطراری پیش می آید و راننده باید بتواند خود را با آن ها وفق دهد. در غیر این صورت به عنوان یک راننده سهل انگار شناخته می شود.

عزت نفس و اعتماد به نفس 

شاید تصور کنید که داشتن عزت نفس و اعتماد به نفس برای رانندگان کامیون امری ضروری نیست. در صورتی که یک ویژگی برتر رانندگان باربری آنلاین داشتن این دو خصلت است. تصور کنید که راننده زمان طولانی در شبانه روز پشت فرمان کامیون می نشیند و جاده را به تنهایی می پیماید. بی خوابی سبب می شود تا در اغلب مواقع شاهد خواب آلودگی راننده باشیم. در سال های گذشته شاهد مصرف مواد کافئین دار توسط رانندگان کامیون بودیم. زیرا این مواد که در برخی از مواقع مواد مخدر بود سبب بیدار نگه داشتن آن ها می شد. اما رانندگانی که دارای عزت نفس هستند به خوبی می دانند که این روش به عنوان بدترین روش برای بیدار ماندن است. برای رفع خواب آلودگی می توان از روش های دیگر مانند خواب و استراحت کافی کمک گرفت. همچنین نوشیدن قهوه و سایر مواد غذایی می تواند خواب آلودگی راننده را جبران کند.

با اخلاق

با اخلاق بودن و خوش برخورد بودن سبب می شود تا راننده کامیون نزد مشتری و شرکت محبوب شود. همان طور که می دانید محبوبیت و مهارت به عنوان دو رکن اصلی در پیشرفت محسوب می شود. رانندگانی که دارای اخلاق خوش هستند به خوبی می دانند که نحوه صحیح برخورد با مشتری چگونه است و هنگامی که مشتری به دلایل مختلف دچار عصبانیت می باشد چگونه باید او را آرام کرد.

مهارت های تعمیر ماشین باربری

در قسمت قبل اشاره کردیم که رانندگان  خدمات باربری اینترنتی تهران ساعات زیادی را در جاده سپری می کنند و اغلب آن ها نیز تنها هستند. در بسیاری از مواقع پیش می آید که کامیون دچار مشکلات فنی می شود. اگر راننده نتواند در مدت زمان کوتاه اقدام به تعمیر کامیون کند حتما از برنامه جا می افتد و نمی تواند در مدت زمان مشخص شده خود را به مقصد برساند. معمولا رانندگان تا حدودی با مکانیکی و تعمیر ماشین های سنگین آشنایی دارند اما بهتر است که این مهارت را به حد اعلا برسانند تا در صورت بروز مشکل بتوانند بهترین عملکرد را از خود نشان بدهند.

ویژگی برتر رانندگان باربری

حفظ خونسردی 

حفظ خونسردی برای یک راننده کامیون امری واجب و ضروری است. زیرا ممکن است در طول جاده دچار درگیری لفظی با سایر رانندگان شوید و همین مساله اعصاب شما را بهم بریزد. رانندگان تازه وارد در این شرایط خونسردی خود را از دست می دهند و اقدام به ادامه دعوا می کنند. در صورتی که ویژگی برتر رانندگان باربری بین شهری این است که بتوانند بر اعصاب خود مسلط باشند و برای حفظ سلامت خود و سالم به مقصد رسیدن از ادامه درگیری خودداری کنند.

مورد دیگری که در خصوص حفظ خونسردی رانندگان باید به آن توجه کرد این است که افراد در طول زندگی دچار مشکلات و مسائل مختلفی می شوند. این مشکلات نباید بر کیفیت کار آن ها تاثیر بگذارد. بلکه باید مشکلات زندگی خصوصی و کار را از یکدیگر جدا کنند.

صداقت و راستگویی

یک راننده حرفه ای در  شرکت حمل ونقل بین شهری  و سایر شرکت های باربری باید در کار خود صداقت داشته باشد. اگر به هر دلیلی دیر به مقصد می رسید و مشتری از این کار عصبانی می شود حتما دلیل واقعی را به او بگوئید. زیرا او به شما هزینه ای بابت باربری پرداخت کرده است و قطعامی خواهد تا خدمتی عالی از شما دریافت کند. عدم صداقت سبب می شود تا به مرور زمان مشتریان خود را از دست بدهید.

ویژگی برتر رانندگان باربری

جسم سالم

داشتن جسم سالم از ویژگی برتر رانندگان باربری به شمار می رود. زیرا رانندگی کامیون نیاز به نیروی جسمانی و بدنی سالم دارد. به همین دلیل توصیه می شود که رانندگان کامیون زمانی هر چند کوتاه در طول روز را به ورزش اختصاص بدهند. ورزش کردن نه تنها باعث سالم ماندن می شود بلکه تناسب اندام رانندگان را نیز حفظ می کند. رانندگانی که مدت زیادی یک جا می نشینند و فعالیت فیزیکی ندارند دچار چاقی و عوارض مربوط به آن می شوند. از مهم ترین عوارض چاقی می توان به بالا رفتن چربی و قند خون اشاره کرد

سابقه زیاد در رانندگی 

یکی دیگر از ویژگی برتر رانندگان باربری اپلیکیشن حمل ونقل بار که می توان به آن اشاره کرد وجود سابقه درخشان در این حوزه است. رانندگانی که سابقه بیشتری دارند نسبت به رانندگان تازه وارد از قدرت کنترل بیشتری در مواقع حساس برخوردارند و به خوبی می دانند که چگونه باید برنامه ریزی کنند تا به تمام اهداف خود برسند. رانندگانی که سابقه زیادی در این خصوص دارند زمان حرکت و رسیدن به مقصد را می دانند و با تهیه لیست تمام برنامه های پیش روی خود را یادداشت می کنند. هنگامی که راننده دارای سابقه زیادی باشد مزایای بیشتری مانند تخفیف در هزینه بیمه را نیز دارد.

دارا بودن مجوزهای مربوط به رانندگی تجاری 

رانندگی تجاری با رانندگی عادی دارای مجوزها و گواهینامه های مختلف هستند. مجوز مربوط به رانندگی تجاری تحت عنوان CDL شناخته می شود. گواهینامه هایی که برای رانندگی های تجاری صادر می شود نیازمند آزمون و امتحانات مخصوص به خود است که باید قبل از آن مهارت ها و دانش مخصوص به آن را کسب کرده باشید. رانندگان حرفه ای و برتر از دانش روز استفاده می کنند و دائما در تلاش اند تا خود را با آخرین تکنولوژی روز دنیا هماهنگ کنند. این مساله سبب می شود تا اضطراب کمتر و اعتماد به نفس بیشتری در کار داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.