ویژگی ها و مشخصات کامیون های باربری ایسوزو

کامیون های باربری ایسوزو

در این مطلب به بررسی مشخصات و جوانب مختلف کامیون های باربری ایسوزو می پردازیم. برند ایسوزو یکی از بهترین برندهای خودرو سازی در سطح جهان است که خط تولید آن در سال ۱۹۱۶ راه اندازی شد. این برند با همکاری و مشارکت شرکت های کشتی سازی و گاز و برق ژاپن راه اندازی شد. امروزه از کامیون های باربری ایسوزو در حمل و نقل و باربری استفاده می شود.

کامیون های باربری ایسوزو که محصولی از یک شرکت ژاپنی هستند جایگاه ویژه ای در صنعت حمل و نقل جاده ای دارند. صنعت حمل و نقل بسیار گسترده است و خطوط مختلفی را شامل می شود. همان طور که می دانید باربری می تواند از طریق جاده، هوا، دریا و ریل انجام شود که هر کدام از آن ها مزایا و معایبی را به دنبال خواهد داشت. اما باربری بین شهری و جاده ای به دلیل عوامل و فاکتورهای متنوعی از جمله مقرون به صرفه بودن، سرعت بالا، امنیت و …. کاربرد بیشتری دارد.

کامیون های باربری ایسوزو در تمام جهان از محبوبیت زیادی برخوردارند. در کشور عزیزمان ایران نیز از این کامیون در حمل و نقل جاده ای به وفور استفاده می شود. حتما برای شما جالب خواهد بود که بدانید نام اولیه کامیون های ایسوزو ” ولزلی ” بود که در دهه ۳۰ تصمیم گرفته شد که نام آن به ایسوزو تغییر کند.

کامیون های ایسوزو که از قدیمی ترین ماشین های باربری محسوب می شوند مناسب برای تردد و حمل و نقل درون شهری هستند. ابعاد و ظرفیت آن ها به نحوی است که تردد آن ها درون شهر هیچ گونه مزاحمتی برای سایر خودروهای سواری ایجاد نمی کند. البته لازم به ذکر است که خروج آن ها از شهر نیز هیچ ممنوعیتی ندارد.

مهم ترین ویژگی های کامیون های باربری ایسوزو

کمک به حفظ محیط زیست

کامیون های ایسوزو ویژگی های منحصر به فردی دارند که اغلب آن ها به سیاست هایی مربوط می شود که شرکت تولید کننده آن در پیش گرفته است. مهم ترین مزیتی که این برند در مقابل سایر برندها دارد استفاده از سوخت های فسیلی است. کاربرد سوخت های فسیلی در خودروها موجب می شود تا حفاظت بهتری از محیط زیست انجام شود و باعث آلودگی هوا نشود. در سال های اخیر آلودگی هایی که توسط سوخت هایی مانند بنزین و گازوئیل ایجاد می شود نقش مهمی در تخریب لایه ازن داشته است که این مساله به شدت به آسیب تدریجی محیط زیست منجر می شود.

استفاده بهینه از سوخت 

ساختار کامیون های ایسوزو به نحوی است که به صورت بهینه سوخت را مصرف می کنند. این کامیون ها به هیچ عنوان پر مصرف نیستند و همین مساله باعث ایجاد جذابیت در خرید آن ها می شود. زیرا کامیون های باربری زمان زیادی را در جاده سپری می کنند و کاهش مصرف سوخت در آن ها عاملی برای جذابیت خرید از طرف رانندگان به شمار می رود.

کامیون های باربری ایسوزو

طراحی منحصر به فرد 

کامیون های ایسوزو علاوه بر حفاظت از محیط زیست و مصرف سوخت بهینه از مزیت دیگری به نام ” طراحی منحصر به فرد ” نیز برخوردار است. این طراحی باعث زیباتر شدن آن شده و اتاقک آن به نحوی است که ظاهرا کوچک اما بسیار جا دار می باشد. حتما در نگاه اول تصور می کنید که این کامیون نمی تواند بار شما را حمل کند و ظرفیتی بسیار پایین دارد. در صورتی که بر خلاف آن فضایی بسیار جادار را به شما ارائه می دهد.

عملکرد و سرعت بالا 

شاید طراحی کامیون های باربری ایسوزو بسیار ساده باشد و شما هیچگونه ظرافتی را در آن مشاهده نکنید اما واقعیت این است که عملکرد عالی و شتاب بالا باعث می شود تا رانندگان رضایت خوبی از این محصول ژاپنی داشته باشند. این کامیون ها بسیار کاربردی هستند و سوددهی بسیار بالایی را برای شرکت نیز به همراه داشته اند.

وجود قطعات یدکی در بازار 

هر محصولی که به فراوانی در بازار وجود داشته باشد حتما قطعات یدکی آن نیز به وفور در بازار یافت می شود. کشور ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که از کامیون های ایسوزو به دفعات زیاد استفاده می کند و شرکت حمل و نقل بین شهری و باربری و همچنین اپلیکشن هایی همچون اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه را مشاهده نخواهید کرد که از این کامیون در حمل و نقل استفاده نکنید. وجود قطعات یدکی در بازار به میزان زیادی خیال رانندگان را راحت می کند و دیگر نگران خدمات پس از فروش آن نخواهند بود.

کامیون های باربری ایسوزو

انواع کامیون‌های باربری ایسوزو 

۵ تن 

کامیون هایی که به عنوان کامیونت های ۵ تن معرفی شده اند جزو پر فروش ترین محصولات ایسوزو به شمار می روند. قدرت موتور در هر کامیون ها با یکدیگر متفاوت است. در کامیون های ۵ تن شاهد ۱۲۰ اسب بخار در موتور آن هستیم. جنسی که برای موتور این کامیون در نظر گرفته شده است ۴ سیلندر خطی سوپاپ است که مجهز به توربو شارژ می باشد. همچنین اینتر کولر نیز یکی دیگر از ویژگی های کامیونت های ۵ تن ایسوزو است.

۶ تن 

اگر در هنگام سوار و پیاده شدن از کامیون ” دید ” برای شما مهم است کامیون های ۶ تن گزینه مناسبی برای شما محسوب می شوند. زیرا دید وسیعی دارند و از دیگر ویژگی های منحصر به فرد آن می توان مطابقت کامل با استانداردهای آلایندگی روز اروپا اشاره کرد. قدرت موتور این کامیون ۱۵۰ اسب بخار است که دارای ۴ سیلندر است. کیفیت بالای این کامیون آن را در سطح بین المللی رتبه بندی کرده است.

کامیون ۶ تن ایسوزو دارای شیشه های بالابر برقی هستند و از کولر و بخاری خودکار نیز بهره مند هستند. سایر امکاناتی که در این ماشین مشاهده می شوند شامل ترمز دومداری هیدرولیکی و فرمان ساچمه گردان است. همچنین شاسی نردبانی نیز یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد است نوع از محصول ژاپنی است.

۸ تن

قدرت کامیون های ۸ تن ایسوزو بالغ بر ۱۳۳ اسب بخار است که در نوع خود قدرتمند محسوب می شود. همچنین گشتاورد آن ۲۱۰۰ نیوتن است. وجود امکاناتی از جمله توربو شارژ و اینتر کولر باعث شده تا توجهات زیادی به سمت این مدل از کامیون های ایسوزو جلب شود. قفل مرکزی و فرمان هیدرولیکی از دیگر مزایای کامیون های باربری ایسوزو از نوع ۸ تن است.

۱۸ تن

دلیل نام گذاری این نوع از کامیون های ایسوزو این است که می توانند تا ۱۸ تن بار را حمل کنند. این میزان ظرفیت برای بارهایی با حجم و وزن زیاد است که لازم به ذکر است این مدل از کامیون ها قابلیت تردد در خارج از شهر را نیز دارند. ویژگی هایی از جمله اتاقک تاشو توانسته این کامیون را در رده های بالا و جایگاه ویژه قرار دهد. قابلیت ” دید ” گسترده و وسیع باعث می شود تا راننده در حین رانندگی و سوار و پیاده شدن محدودیتی نداشته باشد و اوضاع را در کنترل داشته باشد.

قدرت موتور کامیون های ۱۸ تن ۲۸۰ اسب بخار است و بسیار قدرتمند می باشد. حجم موتور ۷۷۹۰ سی سی و دارای ۶ سیلندر است. گشتاورد این کامیون نیز ۱۴۵۰ نیوتن می باشد.

سایر برندهای کامیون سازی

پس از اینکه به معرفی انواع کامیون های باربری ایسوزو پرداختیم نوبت به این می رسد که سایر برندهای مطرح کامیون سازی در جهان را نیز با یکدیگر بررسی کنیم. برندهایی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم جزو ۴ برند مشهور در جهان هستند که از فروش بسیار بالایی در بازارهای جهانی برخوردار می باشند.

سایر برندهای کامیون سازی

دایملر آگ

علاوه بر کامیون های باربری ایسوزو شاهد بزرگ ترین برند کامیون سازی به نام دایملر آگ در جهان هستیم که در کشور آلمان واقع شده است. این شرکت به صورت چند ملیتی اداره می شود و اگر بخواهیم آن را از نظر میزان درآمد سالیانه بسنجیم باید بگوییم که بعد از برندهای محبوب تویوتا و فولکس واگن در رتبه سوم قرار دارد. شرکت دایملر آگ در سال ۱۹۲۴ تاسیس شد و به عنوان یکی از قدیمی ترین سازنده های خودروی بنزینی در دنیا شناخته می شود.

در حال حاضر شرکت دایملر آگ به عنوان مالک چندین شرکت بزرگ خودروسازی محسوب می شود که می توان به مرسدس، اسمارت و همچنین دایمل تراکس اشاره کرد. میزان فروش این برند در بازارهای جهانی بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه است.

نویستار اینترنشنال

نویستار اینترنشنال یکی از تولید کنندگان ماشین سنگین در جهان محسوب می شود که در سال های اخیر به نام اینترنشنال هاروستر معرفی شده بود. این شرکت علاوه بر تولید کامیون های باربری و تجاری اقدام به تولید انواع دیزل ژنراتور، اتوبوس مدرسه و وانت پیک آپ می کند. شرکت نویستار اینترنشنال ارائه خدماتی همچون تامین قطعات ، تعمیر و … را انجام می دهد. این شرکت بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه را در بازار جهانی به فروش رسانده است.

دانگ فنگ

یکی از شرکت های خودروسازی چینی به نام دانگ فنگ لقب بزرگ ترین خودروسازی چینی را به خود اختصاص داده است. این شرکت در سال ۱۹۶۸ میلادی تاسیس شد و مشغول به تولید و مونتاژ کامیون های تجاری ، انواع وسیله نقلیه مانند خودروهای سواری و … است. تولید قطعات خودرو از دیگر زمینه هایی است که شرکت دانگ فنگ در آن فعالیت می کند.

سهام شرکت دانگ فنگ در بورس چین نیز عرضه می شود و عرضه سهام خود را در سال ۲۰۰۵ انجام داد. اما جالب است بدانید که حدود ۷۰ % سهام این شرکت در اختیار دولت مرکزی چین می باشد.

تاتا موتورز

تاتا موتورز یک برند هندی است و متعلق به گروه صنعتی تاتا می باشد. این برند فعالیت خود را در سال ۱۹۴۵ و توسط فردی به نام جهانگیز راتانجی دادابهوی تاتا آغاز کرد. تاتا موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی توانست یک جهش فوق العاده داشته باشد و برند جگوار و لندرور را از فورد بخرد و با برند مطرح و شناخته شده موتورز آمریکا وارد مذاکره شود. این مذاکره به دلیل خرید هامر بود. اما بعد از مذاکرات فراوان هامر به یک شرکت دیگر واگذار شد.

علاوه بر برندهایی که درباره آن ها صحبت کردیم سایر برندها نیز وجود دارد که محصولاتی با کیفیت و بی نقص را روانه بازار می کنند. خدمات پس از فروش و گارانتی قطعات از مهم ترین مسائلی است که در هنگام خرید کامیون باربری باید به آن توجه داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.