آشنایی با کامیون باربری فاو

کامیون باربری فاو

کامیون باربری فاو یکی از پرطرفدارترین و قدرتمند ترین محصول کمپانی فاو به شمار می رود. این کمپانی با ارائه محصولات قدرتمند و عالی توانسته به جایگاه خوبی در سراسر جهان برسد. در حال حاضر کامیون باربری فاو حضور پر رنگی در جاده های ایران دارد و بین رانندگان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. این کامیون از امکانات بی شماری برخوردار است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

کامیون باربری فاو جزو پر فروش ترین کامیون های باربری در کشور ایران محسوب می شود که سهم عمده ای در بازار حمل و نقل ایفا می کند. کمپانی فاو علاوه بر تولید کامیون های باربری اقدام به تولید محصولاتی مانند اتوبوس های لوکس و معمولی نیز کرده است. همچنین کامیون های سبک و خودروهای گردشگری از دیگر تولیدات این کمپانی محبوب است. شرکت فاو بسیار گسترده است به نحوی که ۱۲ شرکت در زیر مجموعه آن قرار دارد .به بیانی ساده تر می توان گفت که کمپانی فاو به عنوان هلدینگ فعالیت می کند و دستی در ساخت قطعات اتومبیل نیز دارد.

کامیون های باربری فاو در دسته کامیون هایی قرار می گیرد که قیمت بسیار مناسبی دارد و کیفیت بالای قطعات آن باعث شده تا بالاترین بهره وری را نصیب صاحبان خود در شرکت حمل و نقل بین شهری و اپلیکیشن حمل و نقل بار کند. بالا بودن کیفیت کامیون باربری فاو باعث شده تا توانایی و قدرت رقابت با سایر محصولات اروپایی را داشته باشد.

 

امکانات کامیون فاو

کامیون فاو دارای موتوری بسیار قوی است که مجهز به سیستم توربو شارژر می باشد. همچنین وجود سیستم دستی تهویه و قرار گیری دریچه هوا در سقف کامیون باعث ایجاد فضایی مناسب برای تغییر هوای درون اتاق فراهم آورده است. در فوصل گرم و یا سرد سال می توانید از این تهویه برای تعویض هوا استفاده کنید.

در کامیون های باربری نمایشگر دیجیتال وجود دارد که تمام اطلاعات خودرو در آن نمایش داده می شود. وجود این نمایشگر توانسته به میزان زیادی مدرن و امروز بودن این کامیون را نمایش دهد.

اتاق کامیون های فاو به وسیله فلز محکم و مقاوم ساخته شده است. تمام فلزهایی که در سقف اتاق قرار دارند جوشکاری شده اند و همین مساله باعث ایجاد امنیت و احساس خوب در سرنشینان خواهد شد.

وجود قیمت مناسب را می توان یکی دیگر از امکانات فوق العاده کامیون های فاو دانست. زیرا افراد بیشتری می توانند اقدام به خرید آن کنند.

انواع کامیون باربری فاو

انواع کامیون های باربری فاو به صورت تک محور و دو محور تولید می شوند که هر کدام از آن ها ویژگی و خصوصیات منحصر به فردی دارند. در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها و امکانات شان می پردازیم.

تک محور فاو

کامیون هایی که به عنوان کامیون های تک محور شناخته می شوند دارای وزنی بالغ بر ۷۹ تن هستند که در اتاقک آن دو نفر سر نشین جای می گیرند. از ویژگی های فنی که درباره کامیون های تک محور فاو وجود دارد هماهنگی و عملکرد بهینه موتور با گیربکس است. این هماهنگی به نحوی است که گیربکس می تواند به خوبی تمام نیرو را از موتور دریافت کند. وجود سیستم تعلیق در این کامیون در بخش جلویی و عقبی باعث شده تا عملکردی عالی داشته باشد. اگر بخواهیم این کامیون را از نظر طول و عرض نیز بررسی کنیم باید بگوییم که طول آن حدود ۷ متر و عرض آن حدود ۳ متر می باشد. ارتفاع کامیون تک محور فاو نیز به ۳.۵ متر می رسد. در ادامه تصویری از کامیون تک محور را مشاهده می کنید.

کامیون باربری فاو

امکانات کامیون تک محور فاو 

کامیون های تک محور فاو دارای ۴۲۰ اسب بخار می باشند و علاوه بر دارا بودن سیستم اینتر کولر شاهد بخاری هایی از برند آلمان و با بالاترین کیفیت نیز هستیم. وجود سیستم تهویه مطبوع شامل کولر و بخاری از دیگر مزایای این کامیون محسوب می شود که به صورت اتوماتیک هستند. رادیو و دستگاه پخشی که در این کامیون وجود دارد دارای USB و پورت های مربوط به آن است. تمام شیشه های کامیون از نوع برقی هستند که وجود سیستم قفل مرکزی و آینه های برقی بر قابلیت های آن افزوده است.

یکی از مشکلات رانندگان کامیون نشستن پشت فرمان در ساعات طولانی است. این مساله می تواند باعث آسیب رساندن به کمر و زانو شود. کمپانی فاو برای این مساله نیز فکر کرده است و توانسته با تولید صندلی هایی تمام بادی که قابلیت تنظیم در تمام جهات را دارد این مشکل را حل کند.

همان طور که اشاره کردیم سقف کابین از نوع فلز و جوشکاری است که نشان دهنده استحکام آن می باشد. رنگی که برای اتاق کابین در نظر گرفته شده است از نوع ضد زنگ محسوب می شود . وجود عایق های صوتی و حرارتی به امکانات این کامیون نیز افزوده است.

دو محور فاو

پس از اینکه به بررسی، معرفی و قابلیت های کامیون های تک محور فاو پرداختیم نوبت به این می رسد که گریزی به کامیون های دو محور یا جفت محور نیز بزنیم. کامیون های دو محور دارای ۶ سیلندر هستند که تمام آن ها به صورت خطی می باشند. این کامیون ۲۴ سوپاپ دارد که از تکنولوژی های روز دنیا بهره برده است. کامیون های دو محور دارای امکانات و قدرت بیشتری نسبت به کامیون های تک محور هستند به همین دلیل انتخاب آن ها در اولویت قرار می گیرد.  این محصول از سال ۱۳۹۲ شمسی وارد کشور ایران شده است و برای جاده هایی که از شیب و ناهمواری زیادی برخوردارند بسیار مناسب است. ظرفیت باربری آن ها نیز تا ۲۵ تن می باشد. در ادامه تصویری از کامیون جفت محور را مشاهده می کنید.

 

کامیون باربری فاو

امکانات کامیون جفت محور فاو 

گیربکسی که در ساخت کامیون باربری فاو از نوع دو محور بکار رفته است از نوع گیربکس های ZF آلمانی است. همچنین واحد کنترل موتور آن نیز از برند بوش آلمان می باشد که نشان دهنده کیفیت فوق العاده آن است. کلاچی که در این کامیون تعبیه شده نیز از برند آلمان و بخاری و کولر آن نیز از تولیدات این کشور محسوب می شود.

وجود نمایشگر دیجیتال در کامیون های تک محور و دو محور وجود دارد .همچنین وجود سیستم قفل مرکزی در هر دو کامیون موجود است. آینه های بغل و شیشه های کامیون های دو محور تمام برقی هستند و از سیستم تهویه مطبوع نیز برخوردار است

 

نمایندگی برند فاو در ایران 

برند فاو در کشور ایران نیز نمایندگی دارد و این مسئولیت به عهده شرکت سیبا موتور می باشد. سیبا موتور از زیر مجموعه های گروه بهمن است که خدماتی عالی و محصولاتی با کیفیت را ارائه می دهد. سیبا موتور با شرکت فاو چینی مشارکت دارد و توانسته در طی این سال ها با جمع آوری پرسنل مجرب و کار آزموده بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهد. فروش محصولاتی از جمله کامیون باربری فاو از نوع تک محور، دو محور و کمپرسی در شرکت سیبا موتور انجام می شود که سهم قابل ملاحظه ای از فروش خودروهای باربری و سنگین در کشور را بدست آورده است. در حال حاضر نام شرکت سیبا موتور در صنعت حمل و نقل ایران و باربری بین شهری خوش می درخشد.

شرکت سیبا موتور خدمات پس از فروش و خدمات امدادی را برای مشتریان خود فراهم آورده است و با گارانتی کردن محصولات خود از رتبه بالایی در بین رقبای خود برخوردار است. شرایط فروش اقساطی کامیون های باربری فاو از دیگر مزایای شرکت سیبا موتور می باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.