نحوه درست چیدمان بار در هنگام باربری

چیدمان بار در هنگام باربری

چیدمان بار در هنگام باربری یکی از دغدغه های همیشگی برای افراد است. چیدمان شامل شیوه چیدن وسایل در خودرو حمل و چیدن وسایل در خانه تازه هست . بعد از اینکه تمام وسایل خود را به خوبی بسته بندی کردید نوبت به آن می رسد که با یک موسسه حمل بار تماس بگیرید و از آن ها تقاضای خودروی حمل بار کنید. یک راهکار عالی برای نظم دادن به کارتان این است که قبل از اینکه خودروی حمل بار برسد از ترتیب چیدمان اسباب در اتومبیل لیستی تنظیم فرمایید و اثاثیه و اسباب مشابه به نیز را کنار یکدیگر قرار دهید . انجام این کار می تواند پروسه اسباب کشی را برای شما آسان تر کند . بعد از آن ازاینکه اسباب به خانه تازه برسند زمان آن است که وسایل را در اتاق ها بچینیم ما در ‌این مقاله نکات مهمی را در خصوص چیدمان بار در هنگام باربری بین شهری به شما عزیزان خواهیم گفت. همچنین شما می توانید برای ثبت سفارش باربری خودتان اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه را دانلود کنید.

 

چیدمان بار در هنگام باربری به چند روش انجام می شود؟

بهترین روش چینش وسایل در اتومبیل حمل بار

در صورتیکه وسایل و اسباب و اثاث شما در طول بارگیری به خوبی درون کامیون ها چیده نشوند چه بسا در صورتیکه عالی بسته بندی شوند نمی توانند سالم به مقصد برسند در حالتی‌که وسیله نقلیه قابل قبولی برای این فعالیت انتخاب نموده اید به میزان چشم گیری به موفقیت نزدیک شده اید اکنون نوبت آن است که وسایل تان را به خوبی بار اتومبیل کنید تا به سلامت بتوانید آن را به منزل تازه انتقال دهید .

دقت فرمائید در‌حالتی که بسته بندی لوازم را به درستی انجام دهید و هر وسیله را به روش مطلوب خویش بسته بندی نمائید دکورا سیون آنان در خودرو باریری معمولی تر و احتمال تکان آن ها کمتر می شود .

ابتدا وسایل سنگین را به خودرو منتقل کنید

انتقال جعبه های سبک و اسباب شکستنی و نهادن آن ها روی جعبه های سنگین وزن از اصول صحیح در باربری محسوب می شود. بهتر است ابتدا اسباب سنگین وزن را به اتومبیل حمل بار منتقل کنید.

بعداز یک بسته بندی عالی و مطلوب اکنون نوبت آن است که وسایل تان را درون خودرو اثاثیه کشی بارگیری فرمائید . نکته قابل توجه در این زمینه آغاز کار با چیدمان اسباب و اثاث سنگین وزن خانه است . وقتی که جای وسایل سنگین وزن داخل خودرو اتوبار معین شود وسایل کم وزن به آسانی قادر است جای خویش را پیدا نماید . در صورتیکه بسته بندی وسایل تان را به درستی انجام داده باشید نباید در این بخش با ایراد خاصی مواجه گردید .

ابتدا با سنگین وزن ترین و اصلی ترین وسیله از دید حجم و ابعاد شروع نمایید . یخچال فریزر , مبلمان بزرگ , اتومبیل لباسشویی , خدمت چوبی و … وسایلی میباشند که در اولویت قرار دارند . به شما عزیزان توصیه می کنیم برای اجرای صحیح چیدمان بار در هنگام باربری وسایل مشابه را در کنار یکدیگر قرار دهید تا روند بارگیری وسایل راحت تر انجام شود.

این اسباب و اثاث مشتمل بر اسباب و اثاث ای می شود که به طور معمول به دو نفر یا این که بیشتر برای جابجایی آنان نیاز است . این اثاثیه واجب است در انتهای کامیون یا این که خاور و در حدود اتاق راننده جای بگیرند . تمامی اسباب و اثاث سنگین وزن به نحوی بایستی در خودرو چیده شوند که وزن آن ها نسبتاً به صورت معادل در بین نصیب انتهای خودرو حمل و نقل پخش شود .

چیدمان بار در هنگام باربری

انتقال جعبه های سبک بر روی جعبه های سنگین وزن

بهتر است جعبه های سبک تر را بر روی جعبه های سنگین وزن قرار دهید . در‌صورتی‌که اتومبیل حمل بار شما یک خاور مسقف است می توانید باکس های سبک را تا نزدیک سقف اتومبیل روی یکدیگر بچینید . وجود هر فضای خالی دربین باکس ها و سقف خودرو بایستی به وسیله چیزهای قابل انعطاف نظیر پارچه , رخت های کهنه یا این که تشک پر شود .

اسباب شکستنی را روز اثاثیه کشی در انتهای اتومبیل منتقل فرمائید . مناسب ترین محل برای قرار گیری اسباب شکستنی پایین صندلیها یا این که زیر میزها است . در انتها تمام کناره های خالی , پایین یا این که روی مبل ها و میزها را با اسباب و اثاث باقی‌مانده نظیر ساک ها و کیف هایی که اسباب و اثاث شکستنی در آن ها نیست پر فرمایید . از هر اسباب باقیمانده دیگری نظیر چوب لباسی , باکس ابزار , بوت ها و کفش ها و… که قابلیت و امکان شکستن و زخم دیدگی در طول جابجایی ندارند برای پر کردن فضاهای خالی به کار گیری نمائید .

باز کردن و چیدمان اسباب در خانه نو

بعداز انتقال وسایل با اصول صحیح حمل و نقل به مکان نو , نوبت به دکوراسیون وسایل در مکان تازه میرسد . این مرحله طاقت فرسا به جهت زیاد بودن اثاثیه بسته بندی شده و عدم آشنایی چیدمان مکان نو مشقت بار است .یکی از اذیت کننده ترین مسائلی که در اثاث کشی و بعد از جابه جایی به خانه یا این که دفتر کار نو طاقت فرسا است , پریشانی در بین باکس ها و کارتن‌ها و وسایلی است که در هر کناره قرار داده‌ می شود . در‌حالتی که دوست دارید هرچه زودتر و پرسرعت وسیله ها را در جای مناسب خودش قرار دهید میتوانید مطالب ذیل را بخوانید.

  • تعیین جای مناسب برای وسایل
  • برای گشودن جعبه ها برنامه‌ریزی داشته باشید

چیدمان بار در هنگام باربری

گزینش جای مناسب برای وسایل

مهمترین قدم , تعیین جای مناسب برای وسایل بزرگ نظیر مبلمان , سردخانه یا این که میز کار است . در مرحله دوم جعبه های هر بخش را به اتاق خویش منتقل فرمائید و در کنار دیوار به‌طور تروتمیز قرار دهید به‌عنوان‌ نمونه وسایل و کارتن‌ها با برچسب آشپزخانه را در گوشه‌ای از آشپزخانه بچینید . هیچ‌وقت فارغ از معلوم کردن جای وسایل , آنان‌را باز نکنید . این کار باعث می شود تا مدت های طولانی به دنال وسایل متفرقه بگردید و در پیدا کردن آن ها دچار سردرگمی شوید . بهترین موقعیت باز کردن وسایل در دوران یک هفته خواهد بود . این فرآیند را از وسایل با اهمیت و بزرگ‌تر تا وسایل جزئی و کوچک‌تر که بایستی در کمدها قرار گیرند نمونه لباس‌ها و پوشاک انجام دهید .

میتوانید در بازنمودن وسایل از اعضای خانواده یاری بگیرید و امور و بازنمودن کارتن‌ها و بسته‌بندی وسایل را , در میان اعضاء خانواده تبدیل به کاری سرگرم‌کننده نمائید . با یک برنامه‌ریزی مطمئن باشید هرمورد از اعضاء خانواده در این طریق به شما یاری خواهند کرد . از آنها بخواهید هرروز دو یا سه باکس را بگشایند . و راجع‌به وسایل خویش این مسئولیت را بپذیرند . مثلاً از فرزندان بخواهید بعداز به دست آوردن کمد دیواری و تخت به‌عنوان وسایل بزرگ‌تر درمرحله نخستین به وسیله شما وسایل کمدها و لباس‌های خویش را از بسته‌بندی بازنموده درجای مناسب قرار دهند .

برای گشودن جعبه ها برنامه‌ریزی داشته باشید

در خصوص چیدمان بار در هنگام باربری به خاطر بسپارید اثاثیه های ما یحتاج و با اهمیت را قبل از هر چیز دیگری بازکنید . در هنگام بسته‌بندی اثاث خانه , باکس هایی که قبل از همگی بایستی بازشوند را نشانه بزنید و ترتیب حق تقدم ها را روی آنان معین فرمایید . وسایل لازم نظیر ظروف و وسایل خزینه و… . به هنگام گشودن باکس ها , لیستی از وسایل درون آن‌ها را با نزد خود داشته باشید تا راحت‌تر آن‌ها‌را پیدا فرمائید . پیش از گشودن جهبه ها , وسایل اضطراری مانند ابزار ها و یا این که سطل آشغال را مهیا نمائید تا راحت و پرسرعت چسب‌ها را بازکرده و یا این که تابلوها را به دیوار بزنید و باکس های خالی را بدور بریزید .

چرا دکوراسیون خانه امری ضروری است ؟

شیوه دکورا سیون وسایل بخصوص وقتی که قصد حمل اثاث به شهرستان را دارید اهمیتی ویژه پیدا می نماید . صحیح چیدن توشه چند مزیت بزرگ داراست : اولیه در کاهش تعداد رفت وآمد و کاهش هزینه اتوبار تاثیر بدون واسطه دارااست . دوم این که چیدن درست بار در کامیون , نیسان , خاور یا این که اتومبیل دیگر سبب می شود اثاثیه زخم نبیند . ودر انتها این‌که چیدن صحیح و بنیادین لوازم و اسباب و اثاث , سرعت خالی کردن توشه را هم ارتقا میدهد .

مهم‌ترین نکات مرتبط با چینش وسایل

  • در‌حالتی که مشغول به کار می‌باشید و وقت کمی برای چیدن وسایل دارید , هرگز شتاب نکنید , به دلیل آن که شتاب کردن سبب سردرگمی شما در این‌که چه چیزی را کجا قرار دهید می شود و همینطور نمی توانید به خوبی تصمیم بگیرید . در انتها وقت بیشتری به هدر خواهد رفت .
  • موردهای اساسی و مهم مانند مدارک , اوراق و یا این که جواهرات و چیزهای گرانبها را هم با خودرو فردی خویش انتقال دهید .
  • خوبتر است در اسباب و اثاث کشی تا سطح انتهایی چینش وسایل ، کودکان را به فرد مورد اطمینانتان بسپارید . وجود کودکان در اسباب و اثاث کشی برای خودشان و شما اختلال ساز است .
  • یکی از مواردی که موجب می شود وسایل در حین باربری بیفتند وجود فضای خالی در بین آن هاست , دربین وسایل را به وسیله پارچه های قطور یا این که ابرپر فرمائید تا از آن ها مراقبت شود . علی الخصوص در زمینه‌ی وسایل چوبی این قضیه اهمیت بیشتری مییابد .
  • هرمورد از بسته ها که مرتبط با اتاق خاصی است را به مکان منتقل نمائید و در چکیده قرارشان دهید.
  • توجه فرمایید اتاق به اتاق پیش بروید ( پیشنهاد میشود که ابتدا وسایل اتاق ها را بچینید , بعد به سراغ پذیرایی و… بروید ) .
  • اسباب و اثاث جزئی خانه را از جمله اثاثیه تزیینی , گل و گیاه , تابلو , ساعت رو میزی و … در جای مطلوب شان قراردهید .

چیدمان بار در هنگام باربری

سفارش می شود تا جایی که ممکن است وسایل تان را داخل جعبه یا باکس بسته بندی فرمائید و از جابجایی وسایل بدون جعبه پرهیز کنید . انجام این کار سرعت کار شمارا ارتقا میدهد و احتمال زخم دیدن , گم شدن و یا این که سقوط وسایل را کاهش می‌دهد

در خصوص بسته بندی لوازم آشپزخانه باید بگوییم که بهتر است ابتدا بسته بندی های آشپزخانه را که اکثراً شکستنی می‌باشند را گشوده فرمائید و در کابینت ها بچینید .

اثاثیه برقی و گازی نظیر فریزر , اجاق , سیستم گرمایش , تلوزیون , رایانه و … را در جای مطلوب شان قرار دهید ودر او‌لین فرصت راه‌اندازی فرمائید .

قبل از آغاز به اسباب و اثاث کشی ابتدا یک حمل و نقل عالی برای اسباب و اثاث کشی یتان گزینش نمائید .

قبل از باز کردن وسایل , اسباب و اثاث لازم مثل چسب , چاقو , پیچ‌گوشتی , میخ , چکش و پاکت‌های آشغال را مهیا نمائید تا به‌راحتی چسب‌ها را بازکرده , تابلوها را به دیوار زده و کارتن‌های خالی را بدور بریزید .

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از باربری، مقالات دیگر شرکت حمل و نقل بین شهری و بین جاده ای وزمه را مطالعه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.