مهم ترین نکات اسباب کشی در باربری بین شهری

نکات اسباب کشی

در این مطلب قصد داریم شما را با مهم ترین نکات اسباب کشی در باربری بین شهری آشنا کنیم. اسباب کشی دارای نکات مهمی است که اگر می خواهید وسایلتان در حین انجام آن سالم بمانند باید آن ها را بدانید و به آن عمل کنید. سالم ماندن اسباب و وسایل یکی از دغدغه های افراد است که دانستن نکات اسباب کشی می تواند این دغدغه را به میزان زیادی کاهش دهد.

قبل از اینکه سراغ مقاله برویم این نکته هم قابل ذکر است که شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از اپلیکیشن حمل و نقل بار و باربری بین شهری با کارشناسان ما در شرکت حمل و نقل بین شهری در تماس باشید.

نکات حمل اثاث در باربری بین شهری که باید رعایت کنید!

نکات اسباب کشی چیست و دانستن آن ها چه تاثیری در کاهش خسارات و سالم ماندن وسایل دارد ؟ در فصولی مانند تابستان اسباب کشی و جابجایی منزل بیشتر از سایر فصول اتفاق می افتد. در این مواقع معمولا وسایل آسیب های جدی میبینند و خسارت مالی به شما تحمیل می شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ارائه این مطلب به شما عزیزان، گامی در جهت کاهش استرس و نگرانی شما برداریم و با گفتن نکات اسباب کشی به شما کمک کنیم.

نکته اول

ابتدا لیستی از کارهایی که می بایست انجام گیرند , با در نظر گرفتن ترتیب و زمان بندی و همینطور لوازمی که می بایست جا به جا شوند , بر روی برگه یادداشت کرده , بعد از آن اقدام به بسته بندی وسایل کنید. این مرحله بسیار مهم است و اگر به درستی انجام شود می تواند از بروز بسیاری از بی نظمی ها در حین کار جلوگیری کند.

نکته دوم

بدانید برای بسته بندی به چه موادی نیاز است : طناب , باکس های قطور مقوایی در میزان های متفاوت ( شما میتوانید این قبیل باکس ها را از مغازه هایی نظیر سوپرمارکت ها به مبلغ کم خریداری نمائید ) , باکس های پلاستیکی یا این که چوبی اختصاصی میوه , پارچه , چسب نواری سفت و پهن , منگنه , برچسب , بند , پلاستیک های حباب دار اختصاصی بسته بندی شکستنی ها , مجله و روزنامه های باطله , ماژیک درشت مشکی یا این که آبی‌رنگ و قرمز رنگ برای بسته بندی نیاز است .

نکته سوم

پیش از بسته بندی , اثاثیه را بشوئید و به خوبی تمیز کنید . اما این داستان در زمینه ی ظروف مصرفی , استکان ها , آئینه , کریستال ها و امثال اینها بایستی به صورت دوباره در محل تازه هم انجام گیرد . زیرا جابجایی می تواند موجب آلوده شدن آن ها شود.

نکته چهارم

در صورتیکه باکس های هرکدام از اثاثیه شکستنی را هنوز نگه داشته اید , در هنگام بسته بندی , ابتدا آن‌ها را در لا‌ به لای پارچه , خبرنامه یا این که پلاستیک پیچیده، آن گاه در داخل باکس قرار دهید . در غیر این صورت با بسته بندی سفت تر هر کدام از آنان به صورت جدا , در نهایت می توانید همگی را در کنار نیز در باکس ای بزرگ با توجه بچینید .

نکته پنجم

پیش از گماردن اسباب در باکس های مقوایی , از سفت بودن اتصالات آن‌ها , اطمینان نتایج نمائید . زیرا شل بودن وسایل و اتصالات آن ها می تواند باعث شکسته شدن شان در حین اساب کشی شود.

نکته ششم

هر چه در بسته بندی وسایل شکستنی بیشتر توجه نمایید , اجناس خویش را تندرست تر تحویل خواهید گرفت . اسباب شکستنی بیشتر از سایر وسایل در معرض انواع آسیب قرار دارند. نگهداری و بسته بندی آن ها در کارتن ها و جعبه های محکم می تواند آن ها را از خطرات مختلف محافظت کند.

نکات اسباب کشی

نکته هفتم

خرده ریزهای شکستنی را در پارچه یا این که مجله پیچیده و از ظروف پلاستیکی دردار فریزری تحت عنوان باکس آن ها به کار گیری نمائید .

نکته هشتم

به هنگام چیدن اثاثیه , درون هر مدل باکس مخصوصا باکس های مقوایی , میزان تحمل وزن اسباب و اثاث بوسیله باکس و اتصالات آن را در لحاظ بگیرید تا در طول نقل وانتقال مشکلی پیش نیاید . (برای محکم تر کردن اتصالات باکس مقوایی می‌توانید از چسب های نواری پهن کمک بگیرید ) .

نکته نهم

برای حمل آسان و استحکام بیشتر باکس ها , کاربرد طناب های کلفت هم می تواند مطلوب است . اثاثیه کشی همواره از جمله کارهای دشوار برای خانم ها محسوب می شود. به همین دلیل این مطلب برای خانم ها بسیار مفید است و می تواند در اسباب کشی به آن ها کمک کند.

نکته دهم

بعد از بسته بندی وسایل و گماردن آن‌ها در باکس ها , تعداد آنان‌را بشمارید تا در‌این در بین جعبه و باکسی از نظر شما مخفی و گم نشود. زیرا گم شدن وسایل یکی از مشکلات رایج در حین اسباب کشی است.

نکته یازدهم

به شما پیشنهاد می کنیم بر روی هر باکس بعد از اتمام بسته بندی , برچسبی دربردارنده لیست وسایل و اسباب و اثاث داخل آن چسبانده و در حالتی‌که که اجناس درون آن شکستنی است , با ماژیک قرمز ‌رنگ این کلمه و واژه و همینطور محلی را که ‌این اسباب به آن وابستگی دارا‌ هستند , به صورت درشت بر روی باکس یا این که برچسب بنویسید . براین اساس هرکدام از باکس ها به محض انتقال به مکان تازه , در آن فضای اشاره شده قرار گیرد . با این روش , نظم بیشتر و سریعتر در محیط حاکم می شود .

نکته دوازدهم

برای جلوگیری از آلوده شدن گلیم و علی الخصوص ریشه های آن به هنگام نقل و انتقال , ابتدا پارچه ای را در بخش ریشه ها به صورت دولا به نحوی قرار دهید که ریشه فی مابین دو لایه پارچه واقع شود , بعد گلیم را با پارچه لوله نمائید . در انتها در شرایطی که پارچه بزرگ دیگری دراختیار دارید , دور گلیم لوله شده هم بپیچید .

نکته سیزدهم

داخل هر مورد از کشوهای پاتختی و میز پیرایش را پاک کرده و اسباب و اثاث درون آن را به صورت تر و تمیز بچینید. آن گاه کشوی دربردارنده وسایل را در درون گونی آشغال بزرگ و ضخیمی قرار دهید . به مراد دوری از ریختن اسباب به خارج , در پلاستیک را با چسب سفت فرمایید ( در صورتیکه کشو بزرگ باشد از دو گونی زباله استفاده کنید ) .

نکته چهاردهم

در خصوص نکات اسباب کشی باید بگوییم که به هنگام لوازم کشی , وسایل چوبی دارنده کناره های زاویه دار مثل میزها , بیشتر در معرض صدمه قرار می‌گیرند . لذا برای نگهداری و مراقبت از این قبیل اثاثیه چوبی , ابتدا روی زوایا را با پلاستیک حباب دار و یا این که چه بسا پلاستیک معمولی یا این که مجله پوشانده آن‌گاه لایه دیگری از مقوای قطور بر روی پوشش قبل قرار دهید . برای این خواسته از چسب های سفت نواری استفاده فرمایید .

نکته پانزدهم

زمانی که برای استحکام بخشی پوشش های حفاظتی برای اثاثیه , چسب های نواری را به فعالیت میبیرید , مراقب باشید که چسب به صورت بی واسطه با مرحله اسباب و اثاث چوبی تماس پیدا نکند . زیرا یکی از نکات اسباب کشی این است که از چسب ها به درستی استفاده کنید. هنگامی که چسب با سطوح تماس برقرار می کند به آن می چسبد و باقی مانده آن نیز به سختی پاک خواهد شد.

نکته شانزدهم

با هدف دوری از تولید هرگونه صدمه ای برای رنگ و روکش چوب و شالوده صندلی ها و به طور کلی مبلمان هم از خبرنامه های باطله , پارچه یا این که پلاستیک کمک بگیرید. بدین ترتیب که آن‌ها ‌را به صورت تعدادی لایه بدور محل مطبوع بپیچید .

نکته هفدهم

برای بسته بندی اثاثیه و خرده ریزهای شکستنی می‌توانید از جامه های نخی منزلتان هم به کارگیری نمایید . بنابراین با یک تیر دو نشان خواهید زد .

نکته هجدهم

در شرایطی که مبلمان شما دارنده روکش پارچه ای است , به هنگام اثاثیه کشی کلیه مبل ها را با روکش منحصر به‌ فرد شان پوشانده و بعد از آن حمل فرمائید .

نکته نوزدهم

باکس های بزرگ را صرفا با کتاب و اسباب و اثاث سنگینی مثل آن لبریز نکنید چون حمل آن برای باربران زیاد ایراد خواهد بود , بدین ترتیب نیمی از آنان را با کتاب و نیمی دیگر را با خرده ریزهای دیگر لبریز نمائید .

نکات اسباب کشی

نکته بیستم

برای حمل گیاهان علی الخصوص گلدان های بزرگ و سنگین وزن , راه حل ای به غیر از نقل وانتقال به روش موجود نیست البته درخصوص گلدان های کوچک , میتوانید گروه ای از آنها‌را در یک باکس سفت مقوایی , چوبی یا این که پلاستیکی قرار داده و در درون هرکدام از گلدان ها , چوبی به بلندی طول بلندترین گیاه تیم فرو نمایید . آنگاه گونی آشغال ای بزرگ و یا این که پلاستیکی باریک را بر روی مرحله دهانه و طرفین باکس و همینطور شالوده های چوبی فرو رفته در گلدان ها قرار داده و با چسب سفت نمایید ( منافذی را برای استنشاق‌کردن گیاه باقی بگذارید ) .

نکته بیست و یکم

جامه های آویز را یا چوب جامه به صورت جمعی در یک پلاستیک بزرگ و یا این که دربین یک ملافه پیچیده و حمل فرمائید .

نکته بیست و دوم

برای حمل اثاثیه صوتی می توانید بخشی از باکس های اختصاصی آن‌ها و یا این که یک باکس دیگر با بسته بندی سفت در محل های مهم مثل شیشه تلویزیون یا این که صفحه نمایش رایانه به کارگیری کرده و در صورت قابلیت و امکان با وسیله نقلیه شخصیتان حمل فرمائید .

نکته بیست و سوم

اجناس گران قیمت نظیر طلا جواهرات , پول , نقره , گلیم و همینطور شکستی ها را هم در صورت قابلیت و امکان یا این که وسیله نقلیه فردی حمل نمایید .

نکته بیست و چهارم

نکات اسباب کشی به شما می گوید که پیش از لوازم کشی به محل تازه , آنجا را تماما پاک کرده , آنگاه سمپاشی نمائید . بنابراین با وجود هر دسته حشره احتمالی پیکار می شود .

نکته بیست و پنجم

اسباب حتمی را که در زمان اثاثیه کشی و روزهای نقل و انتقال نیاز دارید دردسترس قرار دهید , مثل پوشاک , اثاثیه بهداشتی وغیره .

نکته بیست و ششم

از مهم ترین نکات اسباب کشی رعایت این نکته مهم است که در صورتی کف منزل جدیدتان با موکت پوشیده شده ‌است , روی مرحله موکت را پلاستیکی قطور و بزرگ پهن نمائید تا به هنگام اسباب و اثاث کشی و جا به جایی آلوده نشود .

نکته بیست و هفتم

تا جایی که مقدور است هیچ وسیله ای را از جمله بزرگ یا این که کوچک فارغ از باکس و یا این که لااقل بسته بندی و ساخت پوشش با مقوا و یا این که هر چیز دیگری مثل آن جابه جا نکنید ; چون قرار به دست آوردن آنان مخصوصا اثاثیه بزرگ در کنار نیز در وسیله نقلیه منحصر به ‌فرد اثاثیه کشی سوای هرگونه پوششی , احتمال زخم وصال در ظاهر وسایل را ارتقا میدهد .

نکته بیست و هشتم

همگی لوازم و لوازم منزل , چه بسا لوازمی که در محل پیشین همواره در باکس های منحصر بسته بندی بوده اند را گشوده کرده و بعد از نظافت کردن و زدودن خاک و غبار و مشاهده آن ها ( به حیث وجود حشراتی مثل سوسک و غیره ) به صورت دوباره بسته بندی کرده و به محل تازه حمل فرمائید . چون ممکن است در غیر این صورت , با همگی تمهیداتی که برای نزاع با حشره‌ها در منزل نو اندیشیده اید , حشره‌ها و یا این که تخم آنها‌ را از روش وسایل به‌این محل منتقل فرمایید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.