مهم ترین وظایف شرکت باربری چیست ؟

وظایف شرکت باربری 

وظایف شرکت باربری چیست و این نوع از موسسات خدماتی چه مسئولیتی در قبال مشتریان دارند؟ بسیاری از افراد عملیات باربری و اسباب کشی را به شرکت های مربوطه می سپارند و در روند آن دخالت نمی کنند. زیرا شرکت های باربری از صفر تا صد کار را به نحو احسن انجام می دهند. در این مطلب می خواهیم شما را با وظایف شرکت باربری آشنا کنیم.

احساس مسئولیت و وظایف شرکت باربری در قبال مشتریان بسیار مهم است. اغلب شرکت هایی که در این حوزه صاحب نام و خوش نام هستند همیشه مشتریان را در اولویت قرار داده اند و تمام تلاش آن ها مبنی بر جلب رضایت آن ها بوده است. وظایف شرکت باربری بسیار گسترده است و محدود به کارهای ساده نمی شود. در ادامه به بررسی جوانب مختلف این امر می پردازیم.

به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه یک شرکت حمل و نقل بین شهری و درون شهری را انتخاب کنید امکانات و قابلیت های آن را بشناسید و حتما درباره آن تحقیق کنید. زیرا یکی از مهم ترین عوامل ایجاد خسارات مالی در طی اسباب کشی و باربری انتخاب نادرست شرکت مربوطه است.

اعلام دقیق هزینه به مشتری 

متاسفانه برخی از شرکت های باربری وظیفه خود را درباره اعلام نرخ دقیق به مشتری انجام نمی دهند و نرخی که به آن ها اعلام می شود قبل از بعد از اسباب کشی متفاوت است. در صورتی که این مساله می تواند زمینه ساز بی اعتمادی شود. بهتر است شرکت های حمل و نقل با احتساب مواردی همچون حجم  و نوع بار، مسافت، نوع ماشین باربری و بسیاری از فاکتورهای دیگر اقدام به محاسبه دقیق قیمت کنند و آن را قبل از اسباب کشی به مشتری اعلام کنند. اگر در حین اسباب کشی و باربری با مواردی مانند تغییر مسیر، اضافه شدن بار و وزن آن مواجه شدید می توانید نرخ را بر اساس آن تغییر دهید.

دادن مشاوره به مشتریان 

اغلب شرکت های باربری که در این عرصه فعالیت می کنند دارای تیمی حرفه ای برای مشاوره دادن به مشتریان هستند. به طور مثال می توانند بهترین ماشین باربری و مناسب ترین روز و ساعت را به مشتری پیشنهاد بدهند. از وظایف شرکت باربری راهنمایی صحیح مشتری است. به طور مثال در برخی از ساعات روز مانند بعد از غروب و شب باربری دشوار است. زیرا نور کافی وجود ندارد و ممکن است در حین چیدن اسباب درون ماشین و تخلیه آن دچار مشکل شوید.

انتخاب بهترین ماشین باربری

واقعیت این است که برخی از ماشین های باربری مانند وانت و نیسان از هزینه کمتری برای جابجایی برخوردار هستند. این مساله موجب می شود تا بسیاری از افراد تصور کنند که انتخاب این ماشین ها می تواند برای آن ها مناسب باشد. در صورتی که وانت و نیسان برای بارهایی با حجم کم و سبک مناسب اند و نمی توان بارهایی بیشتر از ظرفیت آن ها را تحمیل کرد. در مقابل ماشین هایی مانند کامیون و تریلی برای حمل کالاهایی با حجم و ظرفیت بالاست. شرکت های باربری بین شهری به خوبی بر این قضیه واقف هستند و می دانند که نباید بخاطر سود بیشتر مشتریان را ترغیب به استفاده از ماشین های سنگین برای بارهای سبک کنند.امروزه در با ایجاد اپلیکیشن حمل و نقل بار در وزمه این مشکل برطرف شده و شما میتوانید به راحتی ماشین باربری مناسب بارتان را انتخاب کنید.

وظایف شرکت باربری

پرداخت دستمزد به کارگران  

برخی از وظایف شرکت حمل بار اینترنتی فقط محدود به مشتری نیست بلکه این شرکت ها در قبال پرسنل خود نیز وظایفی دارند که یکی از آن ها پرداخت دستمزد به آن هاست. اگر بعد از تخلیه بار متوجه شدید که کارگر شما قرار است چند طبقه را بیشتر طی کند موظف هستید این مساله را به صاحب بار گوشزد کنید و درخواست پرداخت هزینه بیشتر کنید. زیرا کارگران بر اساس تعداد طبقه هزینه دریافت می کنند.

اعلام وسایل مورد نیاز به مشتری 

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم شرکت های باربری آنلاین می توانند نیروهایی برای بسته بندی وسایل به محل اعزام کنند و به شما در امر بسته بندی کمک کنند. این افراد در کار خود ماهر هستند و می توانند آن را به طور حرفه ای انجام دهند. از جمله وظایفی که شرکت های حمل و نقل بر عهده دارند این است که به مشتری اعلام کنند که وسایل مورد نیاز برای بسته بندی به عهده آن هاست. اعلام کردن این مساله باعث می شود تا در آن روز مشکلی به وجود نیاید.

عقد قرارداد با مشتری 

هر قرارداد دارای بند، ماده و تبصره است. عقد قرارداد با مشتری و تاکید به خواندن تمام بندها توسط او باعث می شود تا از بسیاری مشکلات جلوگیری شود. زیرا تمام شرایط در قرارداد ذکر شده و هشدارهای لازم داده می شود. مشتریان بعد از خواندن و امضا کردن قرارداد می توانند امور خود را به شرکت باربری بسپارند و از این بابت نگرانی نداشته باشند.

انجام تعهدات در ارائه خدمات 

شرکت های باربری اینترنتی تهران  باید به تمام تعهدات خود در قرارداد عمل کنند. زیرا در قبال هر کدام از این امور هزینه دریافت می کنند. قطعا مشتریان در هنگام مراجعه به شرکت های حمل و نقل و سپردن کارها به او برنامه ریزی دارند و زمانی که شرکت از تعهدات خود سرپیچی می کند تمام برنامه های مشتری بهم می ریزید.

احساس مسئولیت در برابر اموال مشتری

از دیگر وظایف شرکت باربری که از اهمیت بالایی برخوردار است احساس مسئولیت در قبال اموال مشتری است. بسیاری از مشتریان در وسایل خود اسباب گران قیمت دارند و ترجیح می دهند تا آن ها را سالم به مقصد برسانند. شرکت های باربری باید در چیدن بار، طی مسیر و تخلیه بار از دقت کافی برخوردار باشند .به طور مثال اگر چیدن بار دقت نشود ممکن است در طول مسیر ماشین مجبور به ترمز های ناگهانی شود. این مساله باعث می شود که فشار و ضربه به بار وارد شود و آن ها دچار صدمه و شکستگی شوند.

وظایف شرکت باربری

بکارگیری از رانندگان و نیروهای حرفه ای 

رانندگان و نیروهای زبده و ماهر از ارکان مهم در اداره یک شرکت باربری است. اگر شما بهترین مشاوره را به مشتری بدهید و خیال او را از تمام جهات راحت کنید اما در نهایت حمل و نقل کالای او را به یک راننده غیر حرفه ای بسپارید قطعا در کسب و کار خود شکست می خورید. زیرا اعتماد مشتری را به طور کامل از بین برده اید و او دیگر به سراغ شما نخواهد آمد.

ارائه بیمه نامه به مشتری 

بهترین شرکت های حمل و نقل اقدام به ارائه بیمه نامه به مشتری می کنند. زیرا به خوبی می دانند که حادثه خبر نمی کند و تمام حوادث غیر منتظره در کمال بی خبری اتفاق می افتند. همین مساله باعث می شود که نه تنها شرکت های باربری بلکه مشتریان نیز راغب به استفاده از بیمه نامه های باربری شوند. درست است که استفاده از این خدمت هزینه بیشتری را می طلبد اما در نهایت مشتری و شرکت هر دو سود می برند و بسیاری از نگرانی و دغدغه های خود را کنار می گذارند.

یک راننده خوب دارای چه ویژگی هایی است ؟

یکی از مواردی که در خصوص وظایف شرکت باربری وجود دارد و در بخش قبل به آن اشاره کردیم استفاده از رانندگان حرفه ای و ماهر است. در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از ویژگی هایی که در رانندگان حرفه ای و با اخلاق وجود دارد آشنا کنیم.

وظایف شرکت باربریتوانایی در تعمیر ماشین باربری

یک راننده حرفه ای و با سابقه باید قادر باشد تا مشکلات فنی ماشین را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف کند. اغلب رانندگان به تنهایی سفر می کنند و اگر در طول سفر مشکلی برای آن ها به وجود بیاید باید دست بکار شوند و ایراد را برطرف کنند. موارد مختلفی در بروز ایراد دخیل هستند که یک راننده حرفه ای باید آن ها را بشناسد.اگر جزو افرادی هستید که به تازگی این شغل را انتخاب کرده اید و وارد میدان شده اید باید بدانید که ادامه دادن شغل رانندگی نیاز به یادگیری سایر جوانب نیز دارد.

آرامش و خونسردی

حفظ آرامش و خونسردی یکی از مواردی است که اغلب رانندگان تازه کار به اهمیت آن واقف نیستند. اگر در شهر رانندگی کرده باشید به خوبی می دانید که آرامش بسیار مهم است. زیرا اگر شما خوب رانندگی کنید باز هم افرادی هستند که با رانندگی نادرست سبب ایجاد مشکلات می شوند و همین امر بر اعصاب شما تاثیر می گذارد. رانندگان با سابقه و حرفه ای که استخدام آن ها جزو وظایف شرکت باربری است به خوبی بلد هستند که خونسردی خود را حفظ کنند و در صورتی که دچار مشکل شدند آن را حل کنند.
یکی از مواردی که می تواند آرامش و خونسردی رانندگان را در حین کار از بین ببرد مسائل شخصی آن هاست. در صورتی که مسائل شخصی و کاری باید کاملا از یکدیگر جدا باشند و هیچ کدام از آن ها بر دیگری تاثیر نگذارد.

درستکاری

صداقت و درستکاری نه تنها در شغل رانندگی کامیون بلکه در تمام مشاغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر به هر دلیلی نتوانستید به موقع در محل حاضر شوید باید صداقت به خرج دهید و دلیل واقعی آن را به مشتری بگویید. زیرا او هزینه پرداخت کرده است و قطعا انتظار دارد تا خدماتی عالی از شما دریافت کند. اگر در انجام کار خود صداقت نداشته باشید به تدریج مشتریان وفادار خود را از دست خواهید داد.

سلامت جسمانی

تمام رانندگان در طول مسیر رانندگی یک جا نشسته اند و فعالیتی ندارند. به همین دلیل است که اغلب رانندگان دارای اضافه وزن می باشند. این امر می تواند به مرور زمان سلامت جسمانی آن ها را تحت تاثیر قرار دهد. توصیه می کنیم برای داشتن جسم سالم از ورزش فاصله نگیرید. علاوه بر این باید به تغذیه خود نیز اهمیت دهید. به جای رفتن به رستوران های سرراهی از غذاهای خانگی در طول مسیر استفاده کنید. قطعا این نوع از غذاها سالم تر هستند و می توانند به بهبود وضع جسمانی شما کمک کنند.

مجوزهای رانندگی تجاری

شاید تصور کنید که هر کس گواهینامه داشت قادر به رانندگی تجاری است. در صورتی که رانندگی تجاری نیاز به مجوزی به نام CDL دارد. برای اخذ این گواهینامه باید آزمون های مربوط به آن را
با موفقیت پشت سر بگذارید و تلاش کنید که همیشه با آخرین تکنولوژی های روز دنیا همراه باشید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” آشنایی با ویژگی برتر رانندگان باربری ” به سایر ویژگی های یک راننده خوب اشاره کرده ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.