روش های طلایی مدیریت زمان برای کامیون داران

در مدیریت زمان برای کامیون داران چه روش هایی پیشنهاد می شود؟ در این مطلب به راهکارهایی اشاره می کنیم که به کمک آن می توانید زمان خود را مدیریت کنید. خواندن این مطلب نه تنها برای رانندگان تازه کار بلکه برای رانندگان قدیمی نیز توصیه می شود. با ارائه روش هایی برای مدیریت زمان برای کامیون داران همراه باشید.

مدیریت زمان برای کامیون داران 

مدیریت زمان برای کامیون داران بسیار مهم است. زیرا با انجام آن می توانند به کارهای خود سرعت ببخشند و سریع تر به مقصد برسند. همان طور که می دانید سرعت عمل در حین دقت و احتیاط از اصلی ترین شروط رانندگی در جاده است. به همین دلیل مدیریت زمان برای کامیون داران حمل بار اینترنتی از اهمیت زیادی برخوردار می باشند. بسیاری از رانندگان تازه وارد با برنامه ریزی کردن مشکل دارند و نمی دانند که چگونه باید آن را انجام دهند. در صورتی که برنامه ریزی کردن از مهم ترین عوامل مدیریت زمان محسوب می شود.

عدم انجام چند کار به طور همزمان

یکی از عواملی که رانندگان کامیون    باربری آنلاین  نسبت به آن بی توجه هستند عدم انجام چند کار به طور همزمان است. اگر سرتان شلوغ است و نمی دانید که باید ابتدا کدام کار را انجام دهید توصیه می کنیم آن ها را اولویت بندی کنید. انجام کارها بر اساس میزان اهمیت به شما ثابت می کند که مدیریت کردن زمان امری دشوار نیست و می توانید تمام کارهای پیش رو را انجام دهید. اما زمانی که دچار دستپاچگی می شوید و می خواهید که تمام کارها را با هم پیش ببرید قطعا از برنامه عقب می افتید.همچنین  میتوانند برای استفاده از خدمات حمل بار با ما در ارتباط باشند.

در اولویت قرار دادن کارهای دشوار 

کتابی تحت عنوان “ قورباغه ات را قورت بده ” یکی از پر فروش ترین کتاب های جهان است. در این کتاب توصیه می شود که کارهای خود را اولویت بندی کنید و سخت ترین آن ها را در ابتدا انجام دهید. زیرا ذهن به طور ناخودآگاه به دنبال انجام کارهای آسان می رود و تمام وقت شما را هدر می دهد و زمانی به خودتان می آیید که دیگر انرژی لازم را ندارید و کلی کار دشوار در پیش روی شما وجود دارد . هنگامی که کارهای دشوار را در ابتدا انجام می دهید بار بزرگی از روی دوش شما برداشته می شود و اعتماد به نفس شما افزایش پیدا می کند. بسیاری از تازه کاران مدیریت زمان برای کامیون داران را نمی دانند و به همین دلیل دچار مشکلات فراوانی می شوند.

تهیه کردن چک لیست 

هیچ گاه برنامه را در ذهن خودتان نگه ندارید. زیرا کارهایی که باید انجام دهید در اغلب مواقع دچار فراموشی می شوند. بهترین کار این است که چک لیست تهیه کنید و شب قبل از خواب آن را مرور کنید. تمام کارهای مورد نظر را به ترتیب و تا انتهای روز به انجام برسانید و در هیچ کدام از آن ها تنبلی نکنید. نوشتن برنامه سبب می شود تا ذهن شما آرامش بیشتری پیدا کند و زمانی که شما آرامش داشته باشید قطعا راننده ای موفق تر خواهید بود.

حفظ کردن تمرکز 

یکی از روش های مدیریت زمان برای کامیون داران باربری اینترنتی تهران حفظ کردن تمرکز است. بسیاری از آن ها می دانند که چک کردن فضای مجازی و گوشی تلفن همراه در طول روز و در حین رانندگی می تواند برای آن ها مشکلات عدیده ای را ایجاد کند. زیرا اینترنت پر از خبرهای خوب و بد است که می تواند به میزان قابل ملاحظه ای تمرکز شما را از بین ببرد. توصیه ما به شما عزیزان این است که در طول روز ساعت مشخصی را برای وارد شدن به فضای مجازی و چک کردن شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید و به جز آن ساعات به سراغ تلفن همراه خود نروید. این توصیه نه تنها برای رانندگان کامیون بلکه برای بسیاری از افراد مانند دانشجویان ، دانش آموزان و افراد شاغل توصیه می شود. حفظ تمرکز یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در شغل به شمار می رود.

مدیریت زمان برای کامیون داران

استفاده از آلارم و هشدار 

اگر تعداد کارهایی که باید انجام دهید بسیار زیاد است و یا قرارهای مهمی در طول روز دارید می توانید از تقویم های آنلاین و زنگ هشدار تلفن همراه خود استفاده کنید تا سر ساعت مشخص شما را برای انجام کار مورد نظر یاد آوری کند. تقویم های دیجیتالی به خوبی توانسته اند جایگزین تقویم های سنتی و کاغذی شوند. زیرا هوشمند هستند و تا حد زیادی خیالتان از بابت ساعت انجام کار راحت خواهد شد.

خالی کردن زمان برای اتفاقات غیر منتظره  

اگر سابقه زیادی در صنعت حمل و نقل  و باربری بین شهری دارید و به عنوان یک راننده حرفه ای و قدیمی شناخته می شوید حتما تا به حال برای شما پیش آمده که در طول جاده و مسیر رانندگی دچار اتفاقات غیر منتظره شده اید و زمانی که در نظر گرفته بودید بسیار طولانی شده است. پیشنهادی که به عنوان مدیریت زمان برای کامیون داران داریم این است که همیشه زمان آزاد برای اتفاقات غیر منتظره مانند ترافیک ، تصادف و … در نظر بگیرید.

اگر قرار است قدم در جاده ای ناشناخته بگذارید که تا به حال به آن جا نرفته اید بهتر است که زود تر راه بیفتید. چون احتمال گم کردن مسیر وجود دارد .اگر به مسیر جدید آشنا نیستید می توانید از نرم افزارهای هوشمند که در این زمینه طراحی شده اند استفاده کنید. اپلیکیشن حمل و نقل بار نمونه ای از این نرم افزار ها می باشد این نرم افزارها به راحتی بر روی تلفن همراه هوشمند نصب می شوند و می توانند شما را در طی کردن مسیر راهنمایی کنند. یکی دیگر از مواردی که لازم است به خاطر آن زمان آزاد در نظر داشته باشید عدم ثبات آب و هواست. مخصوصا اگر در زمستان رانندگی می کنید قطعا در طول مسیر دچار تغییرات آب و هوایی مانند بارش برف و باران و در نهایت بسته شدن جاده ها خواهید شد.

مدیریت زمان برای کامیون داران

انجام فعالیت های فیزیکی 

شاید تصور کنید که انجام فعالیت های فیزیکی ارتباطی با مدیریت زمان برای کامیون داران نداشته باشد. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. رانندگان کامیون شرکت حمل و نقل بین شهری معمولا مسیرهای طولانی را تنها طی می کنند و همین امر سبب می شود که دچار مشکلاتی از جمله خواب آلودگی شوند. بهتر است که هر چند ساعت یکبار در مکانی امن یا توقف گاه ها بایستند و مقداری قدم بزنند. قدم زدن و فعالیت های فیزیکی باعث می شود تا شما هشدار بمانید و تمرکز خود را از دست ندهید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.