شرایط رانندگان باربری چیست ؟

شرایط رانندگان باربری

در انتقال بار و جابجایی لوازم از نکات بسیار مهمی است که شرکت‌های اتوبار و مشتریان این شرکت‌ها می بایست به آن دقت داشته باشند . همینطور رانندگان بخش مهمی از وظیفه حمل بار را عهده دار هستند و تعیین یک راننده با تجربه , مسئولیت پذیر و وظیفه شناس تاثیر مستقیمی در موفقیت شرکت و رضایت مشتری دارد. در حمل بار اینترنتی وزمه مشتری به طور مستقیم با راننده حمل بارهایش در ارتباط است ومی تواند پیگیر وضعیت بار و مکان آن در لحظه باشد. در این مطلب شما را با شرایط رانندگان باربری آشنا می کنیم.

شرایط رانندگان باربری چیست و چرا انتخاب یک راننده خوب از موارد مهم در باربری محسوب می شود ؟ همیشه و در همه حال وجود هماهنگی و پیوستگی اعضای یک تیم در پیشبرد اهداف شرکت از موضوعات حائز اهمیت است. شرکت های باربری اینترنتی تهران نیز با توجه به نکات حیاتی مانند انتخاب راننده باربری می توانند گام مهم و موثری در کسب رضایت مشتریان خود بردارند. بدین معنی که برای بهبود عملکرد شرکت و انجام شدن امور, همه پرسنل بایستی امور و وظایفشان را به نحو احسن انجام دهند تا نتیجه خوب و عالی که به عبارتی رضایت مشتریان گرامی و عزیز می‌باشد بدست آید.

رانندگان کامیون باید برای اطمینان از رسیدن سریع بار شما با تجربه و محتاط باشند. کامیون های خودران ممکن است فناوری قابل توجهی باشند، اما فاقد مهارت و ظرافت رانندگان انسانی هستند.

به طور مثال در شرایطی که کمپانی اتوبار مسئول بسته بندی اسباب و اثاثیه ی خانه و جابجایی وسایل یک منزل باشد و کارگران بسته بندی به بهترین وجه عملیات بسته بندی وسایل را انجام دهند و کارگران مسئول جابجایی نیز کارشان را به نحو احسن انجام دهند و همه وسایل را با توجه و دقت در اتومبیل حمل و نقل بگذارند اما راننده کامیون نتواند آن ها را به سلامت به مقصد برساند آسیب بزرگی به اعتبار شرکت اتوبار وارد خواهد کرد.  این مساله می تواند در وهله ی اولیه سبب بد قولی و از بین رفتن اعتبار باربری شود و همچنین باعث بالا رفتن هزینه ی مشتری خواهد شد و حتی به اسباب و اثاث نیز ممکن است خسارات مالی و صدمه نیز وارد شود. این بدان مضمون‌ است که سایر کارکنان کارشان را به خوبی انجام داده اند و ناوارد بودن یکی اعضا سبب ساز خدشه دار شدن اعتبار و آوازه کمپانی اتوبار و شرکت باربری خواهد شد .

۱. هوشیاری

این ممکن است مهمترین کیفیت باشد – به خصوص در فصل زمستان . رانندگان کامیون باید بتوانند در جاده ها هوشیار باشند و برای سفرهای طولانی کنترل داشته باشند تا بتوانند رانندگی کنند. با این حال، آنها همچنین باید تشخیص دهند که چه زمانی لازم است کنار بکشند و استراحت کنند. در حالی که ویژگی هایی مانند سیستم تعلیق سواری بادی به جلوگیری از آسیب در هنگام تصادفات یا حرکات نامنظم کمک می کند، اجتناب از آنها به طور کامل بهترین کار است.
هنگام کار با کامیون، توجه بیشتری نسبت به خودروهایی که مستقیماً در آن نزدیکی هستند، وجود دارد. در هر لحظه، ممکن است یک نشانه به ظاهر نامشخص از خطر، مانند یک لرزش یا بو ناگهانی وجود داشته باشد. همه رانندگان کامیون باربری بین شهری باید از این شاخص ها آگاهی بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، آنها باید بتوانند مشکلات زیربنایی را تشخیص دهند و با خیال راحت آنها را هدایت کنند.

۲. آگاهی از منطقه اطراف

این به ویژه برای همه رانندگان مهم است. از آنجا که اکثر دامنه حمل و نقل ما در واقع شده است، رانندگان کامیون جغرافیا را درک کنند. فراتر از جغرافیا، رانندگان همچنین چالش های منحصر به فرد مرتبط با حمل و نقل بار از طریق این منطقه را باید درک کنند. و با تجربه کافی در مسیریابی ، آنها می توانند این موانع را با دقت مرور کنند. این امر به ویژه در طول تحویل مایل نهایی مهم است، جایی که مقصد نهایی اغلب در یک محله پرجمعیت است.

۳. ارتباط خوب با سرپرستان سایت شغلی

هر یک از رانندگان که مواد را به محل کار اتحادیه منتقل می کنند. در این بازه زمانی، بایدروابط برجسته ای با سرپرستان سایت شغلی ایجادکنن. اساساً این به ما امکان می دهد تا بار را سریع و روان حمل کنیم.

 

3. ارتباط خوب با سرپرستان سایت شغلی

۴. رکورد رانندگی ستاره ای

علاوه بر هزینه های بیمه ای که سابقه رانندگی ناقص می تواند تحمیل کند، داشتن یک راننده با تجربه بسیار سودمند است. رانندگان باتجربه و اهل شهر کمتر احتمال دارد به بار شما آسیب وارد کنند، که به ویژه در مناطق شهری شلوغ بسیار مهم است.
این امر خطر تصادف را کاهش می دهد و در عین حال تجهیزات را نیز حفظ می کند. علاوه بر این، یک سابقه رانندگی تمیز نیز نشان دهنده مهارت، حرفه ای بودن و اشتیاق فرد به شغل است.

۵. مهارت های مکانیکی و توانایی فیزیکی

راننده کامیونی که نحوه عملکرد کامیون ها را می داند می تواند مشکلات را تشخیص دهد یا تعمیرات اضطراری انجام دهد. این مهارت‌های فنی همچنین در صورت وجود چالش‌هایی در طول فرآیند تخلیه، به خصوص در مورد حمل‌ونقل بالقوه خطرناک یا بزرگ، مفید هستند. علاوه بر این، رانندگان کامیون با توانایی فیزیکی برای بارگیری و تخلیه بار مناسب تر هستند.

۶. دارای CDL

این ناگفته نماند، اما همه افرادی که یک کامیون باربری ون خشک یا کامیون دیگری را رانندگی می کنند باید گواهینامه رانندگی تجاری (CDL) داشته باشند. این مجوز به آنها این حق را می دهد که بتوانند کامیون های باربری را رانندگی کنند. اگر یک شرکت باربری آنلاین را پیدا کردید که پیشنهاد می‌کند بار شما را از طریق بدون راننده‌های معتبر حمل کند، این را به عنوان پرچم قرمز اصلی در نظر بگیرید. هیچ شرکت حمل و نقلی نباید به کسی اجازه دهد که وسایل نقلیه خود را بدون CDL اداره کند

۷. صداقت

رعایت مهلت‌ها، شفافیت و پیروی از مقررات مهم است. در حالی که ممکن است به نظر برسد که به خاطر راحتی قوانین را زیر پا بگذارید، اما انجام مکرر این کار باعث پرورش فرهنگ قانون شکنی می شود. حتی مانورهای جزئی غیرقانونی می تواند در درازمدت پرهزینه باشد. درعوض، همیشه باید به دنبال شرکت حمل و نقل صادق و منطبق با مقررات باشید که به شما در انجام صحیح کار کمک می کند.

۸. مهارت های بین فردی خوب

حتی با وجود تمام ویژگی‌های فوق، کامیون‌دار ایده‌آل باید بتواند به وضوح و مودبانه ارتباط برقرار کند. به عنوان تیم ۲۸۲ محلی، رانندگان کامیون ما قادر به برقراری ارتباط با سهامداران در طول فرآیند حمل و نقل کالا هستند. این امری ضروری است، زیرا در هنگام تعامل با دیگران، ارتباط برقرار کردن و مودب بودن ضروری است.

خصوصیت های رانندگان باربری 

جسم و روح سالم 

او‌لین خصوصیت راننده ی عالی در اتوبارها داشتن سلامتی و عدم وجود نقص در جسم است. زیرا قدرت بدنی و توانایی رانندگی از مهم ترین شرایط رانندگان باربری بین شهری محسوب می شود که بدون وجود آن ها نمی توان انتظار یک باربری عالی را داشته باشید. این معنا که در صورتی‌که یکی از کارکنان دارنده بیماری جسمی و روحی باشد از عهده ی وظایفش بخوبی بر نخواهد آمد. این داستان مخصوصا در زمینه‌ی شغل های یدی مثل خدمتکار حمل و نقل, راننده ی حمل و نقل و . . . بیشتر صدق می‌کند .

صبر و شکیبایی 

شاید در نگاه اول وجود صبر و شکیبایی برای راننده باربری از نظر شما مهم نباشد. اما بسیاری از عوامل مانند شرایط بد آب و هوایی از جمله مهم ترین مواردی هستند که می توانند صبر یک راننده را بسنجند. به طور مثال در فصول سرد سال که بارش برف و باران زیاد است رانندگان باید بدانند که رانندگی در شرایط بحرانی می تواند خطر آفرین باشند. صبوری آن ها باعث می شود که در یک مکان امن توقف کنند و بعد از بهبود اوضاع به رانندگی خود ادامه دهند. این مساله در سایر شرایط شرکت حمل و نقل بین شهری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرایط رانندگان باربری

اخلاق خوش 

وجود اخلاق خوش در راننده از سایر شرایط رانندگان باربری محسوب می شوند. زیرا حسن خلق و خوش اخلاقی باعث می شود تا مشتریان همواره از شما رضایت داشته باشند و به تدریج اعتماد آن ها به شما جلب شود. این مورد باعث افزایش اعتبار کمپانی و شرکت باربری نیز خواهد شد.

داشتن اطلاعات فنی 

یک راننده حرفه ای باید دارای اطلاعات فنی و تخصصی نیز باشد. زیرا ممکن است در جاده دچار مشکلاتی از قبیل خاموش شدن ناگهانی ماشین، جوش آوردن موتور و … شود. قطعا نمی توان در تمام مواقع از امداد خودرو کمک گرفت و راننده به شخصه باید وارد عمل شود و عیب و ایراد ماشین را برطرف سازد.

هوشیاری

از دیگر شرایط رانندگان باربری هوشیاری است. رانندگان اغلب تنها در جاده هستند. موارد مختلفی می تواند باعث درگیر کردن آن ها و به خطر انداختنشان شود. یک راننده حرفه ای باید به تمام علائم آگاه باشد و با هوشیاری که دارد سر بزنگاه از خود واکنش مناسب را نشان دهد. لرزش های ناگهانی، صداهای خاص و … از جمله مواردی هستند که رانندگان باید به آن ها حساس باشند.

خوش نام و سابقه خوب 

رانندگان باربری باید از سابقه خوب و خوش نامی برخوردار باشند. این رانندگان به موارد زیادی توجه می کنند که مهم ترین آن ها امانت داری و حفظ سرمایه افراد است. این رانندگان می توانند علاوه بر کارفرما به مشتری نیز این اطمینان را بدهند که بار آن ها را سالم به مقصد می رسانند و نیازی نیست که هیچگونه نگرانی از این بابت داشته باشند.

شرایط رانندگان باربری

برنامه ریزی

از دیگر شرایط رانندگان باربری قابل اعتماد بودن راننده است. یک راننده کامیون مورد اعتماد راننده ایست که زمان بندی قابل قبولی برای جا به جایی بار دارد. علاوه برآن به عبارتی زمان بندی که به صاحبکار ارائه داده است وظایف خود را انجام می دهد و در صورت وجود ایراد و نقص‌ از جانب خویش مسئولیت آن را می پذیرد. مسئولیت پذیری و قابلیت برنامه ریزی در تمام مشاغل از جایگاه ویژه ای برخوردار است و اهمیت آن به میزانی است که می تواند یک شغل را پر رونق کند و یا آن را از رونق بیندازد. مشاغل خدماتی مانند باربری از این نظر بسیار حساس هستند زیرا عدم وجود برنامه مدون و مشخص باعث بی اعتباری شرکت نزد مشتری خواهد شد.

وظایف رانندگان باربری چیست ؟ 

  • از وظیفه های رانندگان اپلیکیشن حمل و نقل بار اطلاع از نوع بار, شیوه بارگیری و مهاربندی صحیح آن است. عدم بارگیری و مهار کردن صحیح بار باعث می شود که محموله در طی مسیر دچار آسیب جدی شود و خسارات مالی را به وجود آورد.
  • رانندگان با سابقه به خوبی اطلاع دارند که وجود یک کمک راننده می تواند در بسیاری از مواقع به آن ها کمک کند. پس بهتر است که از این امکان استفاده کنند.
  • در طول جاده و مسیر پس از هر ترمز ناگهانی یا توقف بایستی تمام اتصالات و مهار بار را بررسی کند زیرا ترمز های ناگهانی می تواند باعث باز شدن مهار و در نتیجه آسیب های جدی به آن شود.
  • راننده حرفه ای و با تجربه می داند که بایستی بعد از طی ۸۰ کیلومتر از مسیر, بار و ایمنی آن را چک و کنترل نماید تا در صورت وجود هر گونه ایراد آن را برطرف کند.
  • چنانچه ایمنی بار دچار آسیب شده باشد راننده بایستی سیستم مهار بار را مجدد تهیه و تنظیم نماید.
  • در صورتی‌که هنگام تخلیه بار و گشودن اتصالات ایمنی آن, بار دچار صدمه شده باشد و یا راننده شاهد آسیب هایی از قبیل جابجا شدن و یا باز شدن مهار بود را بایستی به کمپانی حمل بار اطلاع دهد .
  • راننده می بایست با شکیبایی و صبوری بتواند اتومبیل را در جاده های لغزنده و حیاتی ساماندهی نماید. برای هر حالت آب و هوایی خودروی خویش را ایمن کرده ‌با‌شد .
  • راننده مسئولیت دارد در بستن باربند و اتصالات حرفه ای باشد تا باری که دربردارنده اسباب اساسی و شکستنی است را سلامت به مقصد برساند. از حیث بدنی آمادگی داشته باشد تا به بقیه پرسنل یاری دهد .
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.