فواید حمل و نقل جاده ای آنلاین

حمل و نقل جاده ای آنلاین 

حمل و نقل جاده ای آنلاین نسبت به بقیه طرق اتوبار مثل باربری ریلی و اتوبار هوایی قطعا به سرمایه گذاری دوچندان کمتری احتیاج دارد. هزینه ساخت, بهره‌برداری و حفظ جاده ها نسبت به سامانه ریلی ارزان تر است. بطور کلی, جاده ها بوسیله دولت و مقامات محلی ساخته می شود و تحت عناوین مختلفی مانند عوارض از آن ها کسب درآمد می کنند. ما در این مطلب در وزمه قصد داریم شما را با حمل و نقل جاده ای آنلاین و مزایای آن آشنا کنیم.

مزایای حمل و نقل جاده ای آنلاین چیست و چرا از فواید بیشتری نسبت به حمل و نقل ریلی و هوایی برخوردار است؟ حمل و نقل جاده ای یا زمینی سهم عمده ای نسبت به سایر انواع و روش های حمل و نقل دارد زیرا جاده ها وسعت بیشتری نسبت به ریل دارند و می توان از حمل و نقل جاده ای استفاده بیشتری کرد. در دنیای امروز نیز گسترش جاده ها و رونق صنعت باربری باعث شده تا افراد به مزایای حمل و نقل جاده ای آنلاین توجه بیشتری داشته باشند. وجود اینترنت و وب در این صنعت موجب شده تا پتانسیل بالایی ایجاد شود و اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مختلفی برای باربری بین شهری و درون شهری طراحی و عرضه شوند.

سرویس های درب به درب

منظور از سرویس های درب به درب این است که حمل و نقل جاده ای این امکان را در اختیار مشتریان قرار می دهد تا بتوانند خدمت دهی به درب منزل یا انبار را داشته باشند. این مساله مزایای زیادی را شامل حال شما می کند که می توان به کاهش مخارجی از جمله بسته بندی، بارگیری و تخلیه آن اشاره کرد.

سرویس دهی به مناطق روستایی 

قطعا سرویس دهی در مناطق محروم مانند روستاها از طریق باربری ریلی، دریایی و هوایی امکان پذیر نیست. زیرا وجود موانع و مشکلات فراوان مانع از خدمت رسانی به آن ها می شود. باربری جاده ای و استفاده از حمل و نقل جاده ای آنلاین بهترین گزینه برای سرویس دهی به این مناطق محسوب می شود. شهرک های بزرگ و روستاهای کوچک می توانند به خوبی از فواید حمل و نقل جاده ای بهره مند شوند.

سرویس های انعطاف پذیر

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که به کمک آن می توان از مزایای بیشمار حمل و نقل جاده ای مطلع شد قابلیت انعطاف پذیری آن است. بدین معنی که شما می توانید موارد مهمی مانند مسیر و زمان بندی را بر اساس نیاز شخصی خود تعیین کنید و تغییر دهید. مطابقت این نوع از حمل و نقل با نیاز مشتری باعث می شود تا بتوان از آن به عنوان مناسب ترین گزینه نیز یاد کرد.

بهترین گزینه برای مسافت کوتاه 

اگر قصد دارید بار را در فاصله ای کوتاه جابجا کنید به شما پیشنهاد می کنیم از حمل و نقل جاده ای آنلاین استفاده کنید. وجود اپلیکیشن های آنلاین مانند اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه علاوه بر مزیت هایی مانند انتخاب وسیله نقلیه و باربری مورد نظر، تعیین هزینه و مقایسه شرکت های باربری با یکدیگر می تواند مزایای دیگری مانند اقتصادی بودن، سرعت بالا و …. را نیز برای شما داشته باشد. همچنین شما این امکان را در اختیار دارید تا بتوانید به طور مستقیم کالا و اسباب را بارگیری و تخلیه کنید. به طور معمول تاخیر در بارگیری و حمل و نقل از طریق جاده و فاصله های کوتاه بسیار کمتر از سایر روش های حمل و نقل است.

آسیب و خسارت کمتر 

یکی از مشکلاتی که اغلب افراد در حین باربری و حمل و نقل به آن دچار می شوند آسیب های ناشی از ضربات و شکستن اسباب است. اگر قصد دارید وسایل حساسی مانند اسباب خانه و شکستنی را حمل کنید به شما توصیه می کنیم از حمل و نقل جاده ای استفاده کنید. زیرا مشکلاتی اعم از بارگیری میانی را نخواهید داشت و می توانید بار را به طور مستقیم بارگیری و تخلیه کنید.

حمل و نقل جاده ای آنلاین

مقرون به صرفه 

در استفاده از روش های حمل و نقل هوایی، ریلی و دریایی نیاز دارید که محموله خود را به شکل ویژه بسته بندی کنید. در صورتی که در حمل و نقل جاده ای نیاز به بسته بندی آسان تری وجود دارد. زیرا احتمال آسیب وسایل در این روش از حمل و نقل جاده ای کمتر است.

افزایش سرعت 

یکی از مهم ترین فواید حمل و نقل جاده ای افزایش سرعت است. این سرعت را می توان در رزرو و تعیین موسسه باربری و حمل کالا احساس کرد. سایر روش های حمل و نقل مانند هوایی، دریایی و ریلی نیاز به زمان بیشتری دارند. اما اگر می خواهید بار خود را سریع تر به مقصد برسانید باید از حمل و نقل جاده ای استفاده کنید.

در اختیار داشتن وسیله نقلیه شخصی 

برخی از افراد ترجیح می دهند از وسایل نقلیه شخصی برای حمل و نقل جاده ای استفاده کنند. بسیاری رانندگانی که در حمل و نقل جاده ای آنلاین نیز فعالیت می کنند از وسایل نقلیه خود استفاده می کنند. زیرا از جهات بسیاری برای آن ها مقرون به صرفه خواهد بود.

بررسی سایر جوانب حمل و نقل جاده ای آنلاین 

حمل و نقل جاده ای آنلاین علاوه بر مزیت هایی که درباره آن ها عنوان شد دارای ایراداتی نیز هستند که نمی توان نام ” معایب ” را بر آن نهاد اما به هر حال باید به خوبی بررسی شوند و رانندگانی که در صنعت حمل و نقل و شرکت حمل ونقل بین شهری فعالیت می کنند با آن ها آشنا باشند.

تاثیر عوامل فصلی و جوی بر شرایط جاده

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم عوامل جوی و فصلی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار در حمل و نقل جاده ای محسوب می شود. در این مورد باید گفت که حمل و نقل ریلی از امنیت بیشتری برخوردار است. زیرا در مواقع بحرانی مانند بارش برف، طوفان، نشست زمین بر اثر زلزله و …. رانندگی در جاده ها به هیچ عنوان ایمن نیست و می تواند باعث ایجاد خسارات جانی و مالی شود. تجربه و مهارت رانندگان در این شرایط بسیار مهم است. قطعا رانندگان با سابقه به خوبی از عهده کنترل کردن وسیله نقلیه برخواهند آمد و می دانند که کوچک ترین خطا و غفلت در این موقعیت می تواند باعث ایجاد حادثه شود.

حمل و نقل جاده ای آنلاین

احتمال وقوع تصادف 

یکی از مواردی که می توان به عنوان ایرادات و ریسک های حمل و نقل جاده ای به آن اشاره کرد احتمال وقوع تصادفات است. تصادف در جاده می تواند بر اثر عوامل مختلفی مانند خوابالودگی راننده، عدم تمرکز و توجه به جلو، لغزندگی جاده و …. اشاره کرد. پس حمل و نقل جاده ای و استفاده از خدمات آن نسبت به سایر روش های حمل و نقل مانند هوایی و ریلی از امنیت کمتری برخوردار است.

گزینه ای نامناسب برای مسافت های طولانی 

در بخش قبل اشاره کردیم که حمل و نقل جاده ای می تواند به عنوان بهترین گزینه برای مسافت های کوتاه محسوب شود. در مقابل می توان به عدم تناسب آن برای بارهای کم حجم و مسافت های طولانی اشاره کرد. زیرا باعث افزایش هزینه ها و کاهش سرعت خواهد شد.

ناپایداری در تعرفه 

برخی از موسسات و شرکت های حمل و نقل جاده ای آنلاین از تعرفه های مصوب استفاده نمی کنند و در اعمال آن سرپیچی می کنند. به همین دلیل برخی از افراد به آن ها بی اعتماد هستند و تصور می کند که حمل و نقل جاده ای نمی تواند به صورت سازمان یافته فعالیت کند. وجود نرخ های نامتعارف و ناهماهنگ از دلایل بروز این بی اعتمادی است.

لجستیک چیست و چه تفاوتی با باربری دارد ؟

پس از اینکه به حمل و نقل جاده ای آنلاین پرداختیم نوبت به این می رسد که اشاره ای به تفاوت لجستیک و باربری داشته باشیم. در بسیاری از مواقع این دو واژه به جای یکدیگر استفاده می شوند. اما اگر بخواهیم تعریف واضح تری از لجستیک ارائه دهیم باید بگوییم که این واژه به معنای یکپارچه سازی اطلاعات حمل و نقل از جمله موجودی کالا ، بسته بندی بار ، انبار داری و … می باشد. لجستیک می تواند به عنوان بخشی از زنجیره تامین مطرح شود.

انواع لجستیک کدامند ؟

لجستیک معکوس یا ارجاعی

همان طور که از نام لجستیک معکوس پیداست با هدف ارجاع بار انجام می شود. تمام مراحل باربری از مقصد به مبدا و انبار انجام می شود و تمام کارها از جمله برنامه ریزی و اجرا از گیرنده به فرستنده صورت می پذیرد.

لجستیک سبز

هدف از لجستیک سبز ، استفاده از راهکارهایی است که به حفظ محیط زیست کمک می کند. به طور مثال در این نوع از لجستیک تلاش می شود تا حمل و نقل از راه هوایی انجام شود تا مصرف سوخت و ماشین های باربری دودزا به حداقل برسد.

حمل و نقل جاده ای آنلاینلجستیک اضطراری

اگر در روند حمل و نقل اتفاقی بیفتد که تحویل آن با تاخیر و مشکل مواجه شود نیاز است تا سیستم حمل و نقل سرعت بیشتری به این روند بدهد تا تاخیر حاصل از اتفاقات منتظره و غیر منتظره جبران شود. در این نوع از لجستیک تمام بخش ها از جمله دولت ، سازمان های بشر دوستانه و … تلاش می کنند تا به شرکت های حمل و نقل کمک کنند و این عملیات سرعت بیشتری بگیرد.

لجستیک تولید

منظور از لجستیک تولید افزایش بهره وری کارخانجات و کارگاه های تولیدی است. هنگامی که بهینه سازی صورت بگیرد از دستگاه های مورد نظر کالای بیشتری در مدت زمان کوتاه تری تولید می شود. محصولات تولید شده از این دستگاه ها باید از کیفیت بالاتری برخوردار باشند تا بتوانیم بهینه شدن روند تولید را تایید کنیم.

لجستیک توزیع

لجستیک توزیع یکی از شناخته شده ترین موضوعاتی است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند. هنگامی که تولید به پایان می رسد و محصول آماده تحویل به مشتری است. در این شرایط مشتری سفارش خود را ثبت می کند و بعد از پردازش در انبار ، تحویل کالا به مشتری شروع می شود. اصلی ترین دلیل اهمیت این نوع از لجستیک بعد از حمل و نقل جاده ای آنلاین این است که باید بین تعداد ، زمان و مکان عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود.

لجستیک کسب و کار

لجستیک کسب و کار هنگامی مفهوم پیدا می کند و وارد چرخه اصلی کسب و کار می شود که مشتری کالای مورد نظر خود را از روش های مختلف مانند روش سنتی و اینترنتی سفارش دهد. شرکت حمل و نقل وظیفه دارد کالای صحیح را در مدت زمان مناسب و در مکان مشخص به مشتری تحویل دهد. هر چه شرکت های حمل و نقل از انواع لجستیک به نحو بهتری استفاده کنند قطعا موفقیت آن ها تضمین می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.