تفاوت باربری و اتوبار در چیست ؟

تفاوت باربری و اتوبار 

در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت باربری و اتوبار آشنا کنیم. اتوبار به معنای حمل بار توسط اتومبیل است که در حمل و نقل جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعتا باربری از روش های دیگر مانند هوایی ، دریایی و ریلی شامل اتوبار نخواهند شد. یکی از مهم ترین تفاوت باربری و اتوبار در نوع باربری است.

تفاوت باربری و اتوبار در چیست ؟ از زمان های دور تا به امروز افراد برای حمل و نقل وسایل خود از روش های مختلفی استفاده می کردند. در سال های دور که وسایل نقلیه مانند اتومبیل، هواپیما، کشتی و قطار وجود نداشت از حیوانات و چهارپایان بدین منظور استفاده می شد.اما در حال حاضر از اتومبیل و سایر وسایل نقلیه استفاده می شود. هنگامی که برای حمل بار از ماشین کمک بگیریم به آن ” اتوبار ” می گوییم . اما هنگامی که برای حمل و نقل از سایر وسایل مانند هواپیما و … بهره بگیریم نام باربری به آن اتلاق می شود. پس در یک کلام می توان نتیجه گرفت که تفاوت باربری و اتوبار در نوع انتخاب وسیله نقلیه است. اگر به واژه ” اتوبار ” نیز دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که ” اتو ” به معنای اتومبیل و ” بار ” به معنای حمل و نقل است.

انواع اتوبار 

در حال حاضر شرکت ها و موسسات خدمات باربری بین شهری و درون شهری تاسیس شده اند و انواع خدمت رسانی ها را در حوزه حمل و نقل به مشتریان خود ارائه می دهند. اتوبارها را می توان در دو دسته تقسیم بندی کرد. اتوبار درون شهری و برون شهری. از مهم ترین تفاوت های این دو نوع از اتوبار انتخاب ماشین باربری است. قطعا اگر بخواهید بار را به شهر دیگری بفرستید باید از ماشین هایی استفاده کنید که تردد آن ها در خارج از شهر محدودیتی ندارد .به طور مثال کامیون های سنگین و تریلی ها.

در خصوص باربری درون شهری باید از وسایل نقلیه ای بهره بگیرید که تردد آن ها در شهر ممنوع نیست مانند انواع کامیونت ها، وانت بار ها و نیسان ها. زیرا نمی توان از وسایل نقلیه سنگین مانند تریلی درون شهر استفاده کرد. زیرا به دلیل وزن و ابعاد بسیار بزرگی که دارد برای سایر وسایل نقلیه سبک ایجاد خطر خواهد کرد.

تفاوت باربری و اتوبار 

شرکت های باربری چه تفاوتی با شرکت های اتوبار دارند ؟

محدودیت در نوع باربری 

برخی از شرکت ها فقط به صورت اتوبار فعالیت می کنند. بدین معنی که شما فقط می توانید حمل و نقل بارهایی را به آن ها بسپارید که قصد دارید از راه زمینی انجام شود. این شرکت ها بعد از مشاوره دادن به شما اقدام به انتخاب بهترین وسیله نقلیه بر اساس وزن، حجم و نوع بار شما می کنند و سپس حمل و نقل آن را تا رسیدن به مقصد و تخلیه بار تقبل خواهند کرد.

اما وضعیت در خصوص شرکت های باربری اینترنتی تهران  متفاوت است. بدین معنی که هیچ محدودیتی در نوع باربری و حمل و نقل ندارند. شما می توانید بار را از روش های مختلفی مانند هوایی، زمینی، دریایی و ریلی جابجا کنید و از خدمات این شرکت ها بهره مند شوید.

 نوع خدمات 

از دیگر مواردی که می توان در خصوص تفاوت باربری و اتوبار بیان کرد نوع و نحوه خدمات این نوع از شرکت هاست. شرکت هایی که به عنوان اتوبار به فعالیت خود ادامه می دهند خدمات بسیار جالبی را به مشتریان خود ارائه می دهند. به طور مثال آن ها نیروهایی در اختیار دارند که می توانند به محل زندگی یا کار شما بفرستند و عملیات بسته بندی وسایل را انجام دهند. در صورتی که اغلب شرکت های باربری فاقد این امتیاز می باشند. شرکت های اتوبار از ماشین های باربری مانند وانت بار و کامیونت ها استفاده می کنند در صورتی که شرکت های اتوبار از سایر وسایل حمل و نقل بهره می گیرند.

مهم ترین خدمات شرکت های باربری 

واقعیت این است که تنوع خدمات شرکت های حمل بار اینترنتی به دلیل استفاده از روش های مختلف حمل و نقل بیشتر از شرکت های اتوبار می باشد. زیرا وسایل نقلیه بیشتری در اختیار دارند که دست آن ها را بازتر می گذارد.

تجهیزات بیشتر  

همان طور که اشاره کردیم شرکت های باربری توانایی بیشتری نسبت به شرکت های اتوبار دارند. زیرا تجهیزات بیشتری در اختیار آن ها قرار دارد. به طور مثال شما می توانید وسایل و بارهایی خاص را از این شرکت ها به مقصد مورد نظر بفرستید. بارهایی مانند مواد غذایی، لبنیات، گوشت و میوه که نیاز به کامیون های یخچال دار و تجهیزات سرمایشی دارد از طریق این شرکت ها قابل انجام است.

باربری به خارج از کشور 

شرکت های اتوبار نمی توانند در خصوص نقل و انتقال بار به خارج از کشور اقدام کنند زیرا مجوزهای لازم را در اختیار ندارند. اما شرکت های باربری و شرکت حمل و نقل بین شهری این امکان را دارند تا بار را به کشورهای مختلف بفرستند. از دیگر مواردی که می توان در خصوص تفاوت باربری و اتوبار همین مساله است. هواپیما ، قطار ، اتومبیل و کشتی از وسایل حمل و نقل هستند که شرکت های باربری از آن ها استفاده می کنند.

تفاوت باربری و اتوبار 

آیا شرکت های اتوبار و باربری بیمه می کنند ؟

شرکت های باربری اقدام به بیمه کردن بار شما می کنند تا اگر در طول مسیر اتفاق ناخوشایندی مانند تصادف، واژگونی اتومبیل و …. رخ داد آسیب مالی متوجه شما نباشد. اما شرکت های اتوبار به این دلیل که معمولا مسیرهای درون شهری و کوتاه را طی می کنند اقدام به بیمه کردن بار شما نخواهند کرد. اما شرکت هایی نیز وجود دارند که در صورت درخواست شما می توانند بار را بیمه کنند.

بیمه کردن بار نیازمند پرداخت هزینه بیشتری است اما اگر به خوبی دقت کنید متوجه می شوید که پرداخت هزینه بیشتر می تواند برای شما مقرون به صرفه باشد. زیرا ریسک های شما پوشش می دهد و از بابت بسیاری از اتفاقات خیالتان راحت خواهد شد.

بیمه های باربری معمولا در خصوص حمل و نقل هوایی، دریایی، ریلی و اتومبیل ” خارج از کشور ” انجام می شود و مزایای زیادی برای صاحبین بار دارد. در مطالب گذشته به طور مفصل به ” بیمه های باربری ” و انواع آن اشاره کردیم. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در این خصوص داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم به مطالعه آن مقاله اقدام کنید.

انتخاب بهترین شرکت اتوبار و باربری

در حال حاضر شرکت ها و موسسات زیادی در خصوص اتوبار و باربری تاسیس شده اند. اما موارد زیادی در خصوص تفاوت باربری و اتوبار در آن ها وجود دارد و نمی توان خدمات آن ها را در یک سطح دانست. به شما توصیه می کنیم قبل از انتخاب شرکت مورد نظر ابتدا خوب در مورد آن تحقیق کنید و شرکتی را انتخاب کنید که پکیج کاملی از خدمات را به شما ارائه می دهد .حتما برای شما جالب خواهد بود که برخی از شرکت ها بعد از تخلیه بار عملیات چیدن وسایل در منزل شما را نیز به عهده می گیرند و آن را به نحو احسن انجام می دهند.همچنین با استفاده از اپلیکیشن حمل و نقل بار مختلف مانند وزمه برای انتقال بارهایتان اقدام کنید.

ویژگی های یک باربری خوب چیست ؟

همان طور که در این مطلب به بیان تفاوت باربری و اتوبار پرداختیم باید اشاره ای به مهم ترین ویژگی های یک شرکت باربری نیز اشاره کنیم. قطعا شرکت هایی که به عنوان شرکت های باربری شناخته می شوند در حوزه وسیع تری نسبت به اتوبار فعالیت می کنند. این شرکت ها باید دارای مشخصاتی از جمله موارد زیر باشند.

تفاوت باربری و اتوبارخدمات آنلاین

در سال های اخیر اغلب مشاغل به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده اند و تلاش می کنند تا تمام خدمات خود را از طریق شبکه های اجتماعی ، اپلیکیشن ها و … به مشتریان خود ارائه دهند. شرکت های باربری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و نرم افزارهای متعددی در این زمینه تولید شده که می توان به رونق کار آن ها ، شفاف سازی ، کمک به مشتریان و … اشاره کرد. داشتن خدمات باربری آنلاین از مهم ترین ویژگی های شرکت ها محسوب می شود. مشتریان با نصب این نرم افزارها بر روی تلفن همراه خود و یا سایر دستگاه هوشمند می توانند در کوتاه ترین زمان ، اقدام به استعلام ، انتخاب ماشین باربری و … کند.

واقعیت این است که زندگی ما روز به روز بیشتر به اینترنت گره می خورد. شرکت هایی که نتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند به تدریج از گردونه رقابت با همکاران خود خارج خواهند شد و قطعا روزی می رسد که هیچ یک از مشتریان برای باربری به صورت حضوری به شرکت ها مراجعه نمی کند.

تنوع در وسایل نقلیه

وسایل نقلیه می تواند شامل کامیون ، خاور ، تریلی و … باشد که هر کدام از آن ها می تواند حجم و ظرفیت مشخصی از بار را حمل کند. یک شرکت خوب ، شرکتی است که علاوه بر شناختن تفاوت باربری و اتوبار بتواند تنوع زیادی از نظر وسایل نقلیه در اختیار داشته باشد تا مشتری بتواند یکی از آن ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کند. هر چه ظرفیت ماشین باربری بیشتر باشد قطعا باید هزینه بیشتری بابت آن پرداخت کنید.

یکی از اشتباهاتی که برخی از مشتریان انجام می دهند این است که ماشین هایی را انتخاب می کنند که حجم کمی از بار را تحمل می کنند و به خاطر پرداخت هزینه کمتر ، بار را به زور در ماشین جا می کنند. هر کدام از ماشین های باربری نباید بیشتر از ظرفیت خود بار حمل کنند. زیرا به سیستم داخلی و موتور آن ها فشار وارد می شود.

رانندگان ماهر و مسئولیت پذیر

رانندگانی که در شرکت های باربری فعالیت می کنند باید علاوه بر سابقه دارای مهارت نیز باشند. مسئولیت پذیری رانندگان باعث می شود که بار را با احتیاط بیشتری حمل کنند و در هنگام رانندگی در شرایط نامساعد ، نکات ایمنی را در نظر بگیرند. در مطالب گذشته به رانندگی کامیون در شرایط نامساعد آب و هوایی اشاره کردیم. لازم به ذکر است که اغلب شرکت های معتبر اقدام به صدور بیمه نامه و بارنامه می کنند. تا در صورت وقوع هر گونه خسارت و آسیب اقدام به پرداخت خسارت کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.