بهترین روش های بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری

بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری

جابه‌جایی و بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری همواره نگرانی های ناشی از زخم دیدن وسایل به هنگام جابجایی را با خویش به همراه داراست . بسته بندی ظروف شکستنی هم جزئی از مواردی است که می بایست به هنگام بسته بندی اسباب و اثاث خانه اهمیت بیشتری را برای آن قائل شویم و نیازمند اعتنا و محافظت بیشتری است. در اینجا به نکات مفیدی می پردازیم که قادر است شمارا در چگونگی بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری کمک کند. پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب با وزمه همراه باشید.

 

نحوه صحیح بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری

در این مطلب با نحوه صحیح بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری آشنا خواهید شد. وسایل شکستنی اغلب جزو وسایل آشپزخانه محسوب می شوند و از حساسیت بالایی برخوردارند. هنگامی که زمان آن میرسد که به بسته بندی ظروف و وسایل شکستنی آشپزخانه‌تان بپردازید , می بایست از اعتنا و احتیاط بیشتری کمک بگیرید به این دلیل که ظروف آشپزخانه از حساس‌ترین وسایل بوده و مستعد آسیب‌پذیری بیشتری میباشند  که در صورت عدم رعایت نکات مهم در بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری و مخصوصا باربری بین شهری ممکن است دچار خسارت و ضرر مالی شوید پیشنهاد میشود برای آسوده خاطر شدن از اپلیکیشن حمل و نقل باربری برای ارسال بار استفاده کنید اپلیکیشن حمل و نقل بار امکانات فوق العاده ای دارد که باعث سهولت در ارسال بار میشود

وسایل ما یحتاج برای بسته بندی ظروف شکستنی 

بسته بندی این جور ظروف ممکن است وقت‌گیر باشد ولی عمل چندان سخت و دشواری نبوده و صرفا نیازمند سعی شما برای آغاز این فعالیت است . در ذیل لیستی از مواقعی را می بابید که قبل از آغاز بسته بندی به آنان نیاز دارید. 

  • باکس های مقوایی
  • فوم نگهدارنده ظروف , حافظ حبابدار
  • روزنامه برای بسته بندی ظروف
  • نوار چسب بسته بندی
  • قیچی
  • ماژیک

بسته بندی ظروف شکستنی 

به صورت کلی قوانین یکسان برای بسته بندی وسایل شکستنی خانه موجود است که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

بسته بندی انواع بشقاب 

برای بسته‌بندی بشقاب‌های خویش ظرف غذا را در میانه صفحه بسته بندی یا این که روزنامه قرار دهید و بوسیله یک سری مجله دیگر آن را کاملا بپوشانید و بعد از آن پیش دستی دیگری را روی آن قرار داده و مجدد به وسیله کاغذ یا روزنامه آن را عالی بپوشانید . همت نمایید مدام بیشتراز یک مجله برای پوشاندن بشقاب‌ها به کار گیری نمائید تا بشقاب‌ها از حفاظت بهتری بهره‌گیرند . هنگامی که ۳ تا ۴ پیش دستی را این چنین با کاغذ و روزنامه پوشاندید آنان‌را بوسیله ی چسب بسته بندی به یکدیگر بچسبانید تا از فضای خالی احتمالی فی مابین آنان پرهیز کرده و بازدارنده ضرر احتمالی گردید . به صورت مشابه , تمام ظرف غذا های خویش را به‌این نوع بسته بندی نمائید و آن‌ها را در باکس هایی که اتوبار ها در اختیارتان میگذارند قرار دهید . این گونه بسته بندی مطلوب همگی ظرف غذا ها با سایز های متعدد است .

بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری

بسته بندی ظروف درب دار 

برای بسته بندی ظروف در دار مانند قابلمه ها , ابتدا بدنه آن‌ها را با کاغذ و روزنامه بسته بندی نمائید و بعد درب آنان را به صورت وارونه روی آن قرار دهید و مجدد با مجله آنها را بپوشانید . دقت و توجه کافی داشته باشید که برای گذاشتن این نوع ظروف , آن‌ها‌را بعد از بسته بندی از پهلو درون جعبه و باکس قرار دهید .

همینطور برای بسته بندی ظروفی مثل آبمیوه‌گیری , مخلوط‌کن و دیگر وسایل , ابتدا بخش های آنان را از نیز جدا کرده و هر بخش را جدا به وسیله‌ی مجله بسته بندی نمایید و دقت داشته باشید که در‌حالتی که این وسایل و ظروف شیشه‌ای بودند , درون آنان مجله مچاله شده قرار دهید .

تمام اجسام و ظروف سفت و نشکستنی را در کف باکس قرار دهید و بشقاب‌ها را به صورتی که روی لبه‌ی خویش قرار گیرند در باکس جاسازی نمایید . این عمل سبب ساز می گردد تا آن ها کمتر مستعد جراحت پذیری باشند . همینطور لیوان‌ها , فنجان‌ها و ظروف شیشه‌ای را در مرحله بالایی باکس قرار دهید تا ظروف دیگری روی آنان نباشد به دلیل آنکه که‌این جور ظروف در صورت زور فشار آسیب‌پذیر بوده و صدمه میبینند . در پایان , هر‌جای باکس که جا بود را از محافظ‌های حباب‌دار پر کنید.

بسته بندی فنجان 

برای بسته بندی فنجان ها , فنجان متبوع را دربین کاغذ قرار دهید و تمام کناره های کاغذ را به درون فنجان برگردانید و فنجان بعدی را به همین صورت درون فنجان قبل قرار دهید و به خوبی بپوشانید .

برای بسته بندی استکان ها بایستی هریک از آنان را روی یک کناره مجله قرار داده و تا لبه‌ی دیگر آن , استکان را بغلتانید تا خبرنامه دور‌تا‌دور جام را بپوشاند . بخش های دیگر را به درون استکان برگردانید . این عمل را می‌توانید برای بسته بندی گلدان ها و یا این که بطری های شیشه‌ای هم انجام دهید و درصورتی که کاسه هایتان لوکس می باشند از تعداد مجله های بیشتری برای پوشاندن آن‌ها به کار گیری نمایید . همینطور می توانید از باکس هایی به کار گیری نمایید که منحصربه‌فرد بسته بندی استکان ها میباشند و از بخش های متمایز تشکیل شده‌اند تا از برخورد جام ها با یکدیگر خودداری نمایند .

بسته بندی ظروف شیشه ای 

همینطور تمام وسایل آشپزی به خصوص چنانچه شیشه ای باشند و یا این که شکستنی باشند را هم میتوان به وسیله‌ی تعدادی مجله و کاغذ به روشی که در بالا به آن اشاره شد بسته بندی کرد . در بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری صرفا به خاطر داشته باشید که در مصرف مجله برای بسته بندی وسایل خویش صرفه جویی نکنید به دلیل آن که هر چه بیشتر از مجله ها به کارگیری فرمائید ایمنی پیاله هایتان بیشتر میشود . ظروف هایی مثل قاشق , چنگال و  را هم میتوان به صورت دسته‌ای و تعدادی تایی با نیز توسط کاغذ و روزنامه بسته بندی کرد و برای صرفه جویی در فضای جان دار میتوان آنان را بعد از بسته بندی داخل ظرفی بزرگ قرار بخشید 

قوانین بسته بندی ظروف شکستنی 

محل مناسب برای چیدمان 

پیشین از اقدام به بسته بندی وسایل شکستنی بایستی محل قابل قبولی برای چیدن آنان بعد از بسته بندی پیدا فرمائید . شمارشگر آشپزخانه و یا این که میز های غذاخوری آیتم های قابل قبولی برای این عمل می باشند . برای لوازمی وسایل بزرگ تر بخشی از هال یا این که پذیرایی در لحاظ بگیرید که رفت وآمد در آن کم باشد . مطمئن شوید که سطح به طور کامل پاک باشد و همه اشیای که ممکن است با آن‌ها برخورد فرمائید یا این که بر روی وسایل شکستنی شما سقوط نمایند را به دور فرمائید . درحال حاضر امکانات بسته بندی خویش را بیاورید.

بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری  

استفاده از باکس هایی با ابعاد مختلف 

جعبه ها و باکس هایی برای بسته بندی وسایل شکستنی با سایز های میانگین و کوچک فراهم کنید و سعی داشته باشید تعداد متعددی از وسایل شکستنی را در یک باکس قرار ندهید تا نیز کارتن سنگین وزن نشود و ریسک شکستن کمتر شود . با چسب های پهن و منحصربه‌فرد بسته بندی جعبه, کف جعبه و کناره های آن را سفت نمایید .

استفاده از ورق های باطله 

از ورقه های باطله برای بسته بندی به کار گیری فرمائید . کاغذها به دلیل وجود مواد شیمیایی و سرب در چاپ متن ها خوب تر است هنگام بسته بندی اثاثیه شکستنی و عموعا سرویس غذاخوری می باشند به کارگیری نشود . چون وسایل را نیز کثیف و نیز رنگی می نماید .

استفاده از نایلون های حباب دار 

عملکرد فرمایید دربین وسایلی که در کارتون است از نایلو های حباب دار به کارگیری نمائید و آنها‌را به ظروف بچسبانید تا وسیله ها با نیز برخورد پیدا نکنند تا در گیر شکستگی نشود . همینطور می توان نصیب زیرین کارت ها نیز با این نایلون ها پوشاند تا هنگام زمین گذاشتن نیرو به وسایل منتقل نشود. این نایلون ها در شرکت حمل نقل بین شهری بسیار کاربرد دارد

از دیوایدر برای تولید مسافت در بین اشیاء در جعبه ها کمک بگیرید تا ظروف به یکدیگر برخورد نکنند . می‌توانید از پارچه و کتان به کار گیری نمائید البته پارچه و کتان به اندازه جعبه و کارتن اثر گذار نیستند .

نکات طلایی 

  • درون استکان ها را با برگه , فوم یا این که پارچه پر نمایید و آن‌ها‌را صاف داخل باکس قرار دهید و در بین آنها کارتن جدا کننده یا دیوایدر قرار دهید .
  • هنگامی که در حال قرار دادن نایلون حباب دار بدور ظرف و پیش دستی ها می‌باشید حتما جدا گانه بسته بندی نمائید و آن ها را به نحوی چیدمان کنید که نیروی مضاعف به یکدیگر وارد نکنند.
  • مطمئن گردید درون باکس هیچ خلأ و جود نداشته باشد تا جایی برای جنبش و ضربه به وسایل باشد , تمام دور و اطراف های خالی را با صفحه , فوم و یا این که پارچه پر فرمایید

اغب شرکت ها و موسسات حرفه ای در زمینه باربری به خوبی می دانند که بسته بندی وسایل شکستنی برای باربری به چه نحو است و طریقه مراقبت صحیح از آن ها را می دانند. اما اگر قصد ندارید از خدمات موسسات باربری استفاده کنید و می خواهید خودتان دست بکار شوید پیشنهاد می کنیم از قوانینی که در این مطلب به آن ها اشاره شد کمک بگیرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.