چگونگی بسته بندی لباس برای اسباب کشی و راحتی در باربری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 بسته بندی لباس برای اسباب کشی

بهترین روش برای بسته بندی لباس برای اسباب کشی کدام است ؟ اسباب کشی می‌تواند مهیج و در عین هم اکنون سرشار از گرفتاری باشد . اما فرصتی برای تغییر‌و تحول و خلاقیت مجدد در اختیارتان می گذارد .برای اینکه بتوانید لباس های خود را به نحو صحیحی بسته بندی کنید تا در حین اسباب کشی آسیب نبینند باید نکات مهمی را بدانید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا مطلبی تحت عنوان بسته بندی لباس برای اسباب کشی برای شما عزیزان تهیه کنیم تا با خواندن آن هیچ گونه نگرانی از بابت جابجایی لباس هایتان نداشته باشید همچنین در وضعیت بیماری کرونا شما می توانید بدون اینکه از منزل خارج شوید، با اپلیکیشن حمل و نقل بار، باربری مناسب خود را پیدا کنید. با وزمه تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

 

بسته بندی لباس برای اسباب کشی چگونه است؟

بسته بندی لباس برای اسباب کشی چگونه است و به چه طریقی می توان آن ها را از خطرات احتمالی در امان نگه داشت ؟ احتمالا بنظر رسد که رخت و لباس شما براحتی قابل حمل اند و تنها به یک چمدان  نیاز داشته باشند در صورتی که جمع کردن لباس ها می تواند فعالیت طاقت فرسا و دشواری است و ضروری است که رخت و لباس شما در طول اسباب و اثاث کشی از منزل ی فعلی به منزل ی تازه سلامت باقی بمانند . لباس های خود را طبق روش هایی که در ادامه مطلب به آن ها اشاره می کنیم بسته بندی کنید و بسته بندی لباس برای اسباب کشی را به بهترین نحو انجام دهید.

 بسته بندی لباس برای اسباب کشی

[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1606199799734{background-color: #dba13d !important;}”][vc_column_inner][vc_column_text]

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجب باربری بین شهری و شرکت حمل و نقل بین شهری با کارشناسان ما در وزمه در تماس باشید

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_column_text]

نحوه آماده کردن لباس ها برای جابجایی 

مهیا کردن رخت و لباس

در طول زمان لباس ها بر روی همدیگر تلنبار می شوند. بخشی از آن ها در زیر تخت , بخشی دیگر در کمد و کشو می مانند. اولین مرحله برای بسته بندی لباس ها این است که شما تمام قسمت های خانه و اتاق را از لباس خالی کنید. لباس های اضافه را نیز دربیاورید و در مورد نگهداری آن ها تصمیم گیری کنید. بعد از جدا سازی آن ها باید لباس هایی که دارای بافت مشترکی هستند را در کنار یکدیگر جفت کنید و آن ها را برای مراحل بعدی بسته بندی مهیا کنید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان بافت های نا هماهنگ را در کنار یکدیگر قرار ندهید. به طور مثال قرار دادن لباس های مجلسی و سنگ دوزی در کنار لباس های نازک می تواند باعث نخ کش کردن آن ها شود .

بعد از انجام این نکات و جداسازی صحیح لباس ها باید باکس و جعبه هایی متناسب با سایز آن ها پیدا کنید و لباس ها را مرتب در آن قرار دهید.

لباس های اضافه را دور بیندازید

اکنون زمان قابل قبولی است تا رخت های کهنه ای را که در کمددیواری دارید و مدت زیادی از نپوشیدن آن ها می گذرد امتحان کنید. یکی از نکات مهم در بسته بندی لباس برای اسباب کشی این است تا آن ها را به خوبی بررسی کنید تا اثری از کپک , گلوله ی نفتالین , حشره ها و ساس در آن‌ها نباشد . آن‌ها‌را ببویید تا بوی کهنگی ندهند . مشخص و معلوم فرمایید که آیا کهنه گردیده اند یا این که خیر .

لباس هایی که هنوز ظاهر و جلوه زیبای خویش را نگه داشته اند اما برای مقصد جدید مناسب نیستند را می توانید هدیه کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند لباس های خود را به خیریه اهدا کنند تا افراد نیازمند نیز از آن ها استفاده کنند. رخت هایی که پاره هستند و یا لکه ای بر روی آن ها مشاهده می شود یا این که برای پوشیدن در مکان های همگانی و عمومی مناسب نیستند را بدور بریزید , این عمل خصوصا وقتی بدرد می‌خورد که زیرپوش کهنه و جوراب هایی در کمد دیواری شما به بازه زمانی طولانی روی نیز جمع شده گردیده اند .

 

لباس های پرکاربرد را جدا کنید

به احتمال دوچندان شما طی روز اولیه لوازم کشی , کلیه ی بسته بندی هایتان را باز نمی کنید, پس یک کیف کوچک برای تغییر دادن جامه در منزل ی تازه همراه خویش داشته باشید . یادتان باشد که یک رخت و لباس مطلوب برای روز اسباب و اثاث کشی , همچنین زیرپوش و جوراب برای خودتان کنار بگذارید .

وسایلی را که فورا بعداز وصال در منزل ی تازه به آن ها نیاز پیدا میکنید را در محیط ی جدا ای قرار دهید . اینها تنها دربرگیرنده لباس نمیشوند , بلکه قادر است مسواک , مام , اسپری موی و … باشند .

 

 بسته بندی لباس برای اسباب کشی

از لباس های قدیمی برای بسته بندی استفاده کنید

زمانی که اقدام به اسباب کشی میکنید , بایستی پیاله ها , بلوریجات و… را نیز منتقل نمائید . این وسایل را در رخت های کهنه ای که میخواهید به دور بریزید بپیچید . لباس هایی را پیدا نمائید که با صورت و مقدار ی چیزی که میخواهید در آن بپیچید تناسب داشته باشند . درصورتی که وسایل باریکی دارید می‌توانید آنها‌را در لنگه های شلوار جاسازی نمائید , در‌حالتی که پیش دستی پهنی دارید که می‌خواهید در چیزی بپیچید , آن را درپهنای یک تی شرت جای دهید . وسایل را باید در کنار یکدیگر و با دقت قرار دهید تا دچار شکستگی نشوند. استکان ها و ظروف اساس دار را در جوراب های ساق بلند قرار دهید .

 

برخی از وسایل را در کشوی کمددیواری خویش باقی بگذارید

در‌صورتی‌که میخواهید زمان اسباب کشی , دراور را نیز با خویش ببرید می‌توانید بعضا از وسایل را در کشوی آن قرار دهید . جامه های سبک مانند زیرپوش , جوراب , تی شرت و … رخت هایی نظیر شلوار ورزشی , خرقه های جین ( لی ) و کت ها را خارج بیاورید . آنگاه , می‌توانید کمددیواری را بصورت راز نیز و یا این که بصورت قطعات جداازهم با خویش ببرید . از کسانی که درشت اندام می‌باشند و یا این که بالاتنه ی توانمند دارا هستند , برای جنبش دادن کمددیواری امداد بخواهید . بسته بندی لباس برای اسباب کشی امری بسیار مهم است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید.

در صورتیکه کشوها بطور کلی آزاد می‌باشند و هیچ سیستم قفل کننده ای ندارند , شایسته ترین فعالیت این است که آن‌ها را خارج بیاورید و چیزی نیز درون آن ها قرار ندهید .

در‌صورتی‌که تصمیم دارید که دراور را با کشو ها حمل نمائید برای مراقبت از آن ها , طنابی را بردارید و آن را روی تمام کشو بپیچید و دو انتهای طناب را به نیز گره بزنید . آنگاه میزان بیشتری طناب بردارید و بدور سایر ی کشو ها بپیچید . تمام اطراف دراور را بپوشانید و با احتیاط , آن را در کامیون اسباب و اثاث کشی بصورت امن بومی سازید . همینطور می‌توانید از طناب یا این که تسمه بالا بر به کارگیری فرمائید . آنها‌را خیلی محکم دور دراور بپیچید و در بخشی از کامیون که امن باشد قرار دهید . یاد بگیرید که چه گونه جامه ها را بصورت صحیح و با صرفه تا و بسته بندی فرمایید .

 

لباس ها را به خوبی تا کنید

می‌خواهید مطمئن گردید که رخت و لباس های پیچیده شده ی شما پاک می‌مانند و آب یا این که چیز دیگری به آن‌ها وارد نمی شود بدین ترتیب می‌توانید هرچقدر که میخواهید جامه داخل باکس های خویش قرار دهید . شایسته ترین رویه این است که آن ها را پشت و رو بپیچید . در این‌حالت چروکی که بعداز پیچیدن به‌وجود می‌آید در هنگام گشوده شدن بسته بندی ها راحت تر رفع می شود .

برای بقچه بستن , یک تکه پارچه با بعدها بزرگ را روی یک مرحله پاک نظیر میز قرار دهید . این تکه پارچه میتواند ژاکت , کت زمستانی یا این که یک پلیور بزرگ باشد .

رخت ها را یکی یکی بر روی تکه پارچه قرار دهید . از لباسی که بعد ( تکه پارچه ) , مطرح ترین سایز را داراست اقدام فرمایید و تا رسیدن به سایز میانگین به فعالیت خویش ادامه دهید , تا به کوچکترین سایز برسید . در پایان , یک انتهای تکه پارچه ی بزرگ را که در پایین کلیه جای دارد , در دست خویش بگیرید و شروع به پیچاندن نمایید , تا وقتیکه همگی ی رخت های درون بقچه محکم و سفت به هم پیوسته شده باشند . همینطور می‌توانید چند نوار لاستیکی به دور بقچه بپیچید تا آن را امن نگه دارید . نحوه صحیح تا کردن لباس با سایزهای مختلف از نکات مهم در بسته بندی لباس برای اسباب کشی محسوب می شود.

از باکس های کوچک برای بسته بندی لباس استفاده کنید

به شما پیشنهاد می کنیم که رخت هایتان را به جای نگه داشتن در یکسری باکس ی بزرگ , در تعداد متعددی باکس ی کوچک قرار دهید . در شرایطی‌که اینکار را نکنید , وسایل زیرین ممکن است خارج بیفتند و بعدا حمل کردن آن‌ها دوچندان اختلال خواهد بود . وقتی که باکس ها را برای به کارگیری می‌خرید یا این که قرض میگیرید , عملکرد نمایید باکس هایی با بعدها ۱۲X12 اینچ خریداری فرمایید .

 

 

وسایل را با دقت , روی هم یا کنار هم قرار دهید تا نشکنند  

همچنین وقتی آغاز به بسته بندی کردید , می‌توانید جامه های کهنه ی بیشتری را بصورت لایه لایه دربین وسایل قراردهید . یک تی شرت یا شلوار اضافی بین وسایل بگذارید .جام ها و ظروف مبنا دار را در جوراب های ساق بلند قرار دهید .

 

لباس ها در کشو گنجه و میز قرار دهید

در شرایطی که می خواهید زمان اسباب و اثاث کشی , دراور را هم با خود ببرید میتوانید بعضی از وسایل را در کشوی آن قرار دهید . رخت های سبک مثل زیرپوش , جوراب , تیشرت و … جامه هایی مثل شلوار ورزشی , جامه های جین ( لی ) و کت ها را بیرون بیاورید . آن‌گاه , میتوانید بوفه را بصورت رمز هم و یا بصورت قطعات مجزا با خود ببرید . از اشخاصی که درشت اندام هستند و یا بالاتنه ی توانا دارند , برای تکان دادن کمد کمک بخواهید . در شرایطی که کشوها بطور کلی آزاد هستند و هیچ سیستم قفل کننده ای ندارند , بهترین کار این است که آن‌ها‌را بیرون بیاورید و چیزی هم داخل آن‌ها قرار ندهید .

در شرایطی که تصمیم دارید که دراور را با کشو ها حمل نمایید برای محافظت از آن‌ها , طنابی را بردارید و آن را روی تمام کشو بپیچید و دو انتهای طناب را به هم گره بزنید . بعد از آن میزان بیشتری طناب بردارید و دور بقیه ی کشو ها بپیچید . تمام اطراف دراور را بپوشانید و با احتیاط , آن را در کامیون اسباب کشی بصورت امن مستقر سازید . همچنین می توانید از طناب یا تسمه آسانسور به کار گیری کنید . آنان را خیلی سفت به دور دراور بپیچید و در قسمتی از کامیون که امن باشد قرار دهید .

 بسته بندی لباس برای اسباب کشی

از برچسب گذاری استفاده کنید

برچسب ها را تماما با نوار روشن بپوشانید . بدین ترتیب در شرایطی‌که باکس های شما در خارج و پایین باران بمانند , از زخم محافظت می گردند و کماکان شاهد خواهید بود به راحتی برچسب را ملاحظه کنید . روی برچسب ها را با خودکار مشکی یا این که ماژیک جادویی بنویسید

 

بسته بندی لباس ها بر طبق جنس آن‌ ها

درباره بسته بندی لباس برای اسباب کشی باید بگوییم که رخت هایی را که از یک محصول می‌باشند در یک باکس قرار دهید . چه ابریشمی باشند , چه کتان , پلی استر , پشمی و … شیوه ی رفتار با هر دسته بافت پارچه متعدد است که از دید ضخامت و قابلیت و امکان چروک شدن با نیز تفاوت دارا هستند . براین اساس زمانی به منزل ی جدیدتان رسیدید , ترتیب دادن جامه هایتان و اینکه کدام را زودتر خارج بیاورید , خیلی راحت خیس می شود .

فرآورده پشمی عموما کلفت تر است و کمتر در معرض چروک شدن جای‌دارد . برای بسته بندی این جور رخت و لباس ها , آنان را بصورت معمولی تا فرمائید و روی یکدیگر قرار دهید . میتوانید یک حوله ی کاغذی دربین آن‌ها بگذارید تا از درهم و برهم شدن یا این که گره تناول کردن آنان دوری فرمایید . همینطور متوجه خواهید شد که برای جای دادن این اجناس پشمی به باکس بیشتر نیاز دارید .

اجناس ابریشمی و کتان نخ نما تر می باشند و بسیار راحت تر چروک می‌شوند . در‌صورتی‌که با چروک شدن آن‌ها مشکلی ندارید , می توآنید آن‌ها‌را تا نمائید و داخل باکس بگذارید . زمانی به منزل ی جدیدتان کوچ میکنید مدام امکانی برای یکبار اتوکشی رخت ها موجود هست . البته در حالتی‌که نمیخواهید که جامه هایتان چروک شوند , میتوانید آن‌ها را روی آویز بگذارید و با یک انبان ی پلاستیکی جامه , روی آن را بپوشانید و در وسیله ی نقلیه ای که با آن لوازم کشی میکنید معلق فرمائید .

پلی استرو اجناس دیگر میتوانند داخل باکس ها فشرده شوند . آن ها باریک اند و به راحتی چروک نمیشوند . آنان را مثل جامه های معمولی گونه کرده و هرمورد را روی دیگری داخل باکس بچینید .

 

 

الویت بسته بندی لباس ها در اسباب کشی

شما شرایط کنونی به آن ها نیاز نخواهید داشت . می‌توانید باکس ها را نماد گذاری فرمائید تا آنها‌را انتها از تمامی گشوده فرمایید . به عنوان مثال : در شرایطی که شما درآغاز فصل‌تابستان اسباب و اثاث کشی می‌کنید , میتوانید از بسته بندی پلیور های پاییزی و کاپشن های زمستانی استارت نمائید . در شرایطی‌که در میانه دی ماه اثاثیه کشی میکنید , پیراهن های آستین کوتاه و شلوارک ها را بسته بندی فرمایید .

در حالتی‌که دریکی از آن ماه های فی ما دربین بسته بندی میکنید , بعضا از رخت هایی را که به کارگیری میکنید در حدود بالای باکس قرار دهید .

رخت های ویژه ی خویش را نیز بسته بندی نمائید . اینها مشتمل بر جامه های کوهنوردی , مایو شنا و … می شود . شاید آن گاه یک لوازم کشی دارای اهمیت , شما مسافرتی نمی روید تا به آن ها نیاز داشته باشید .

 

جامه های خویش را مبنی بر فصل تروتمیز فرمائید

در باکس های جدا , خرقه های مرتبط با فصل‌تابستان , فصل پاییز , فصل زمستان و فصل بهار را قرار دهید . خرقه های فصل تابستان و بهاردر کل سبک ترند و می توان آن‌ها را سفت با نیز بسته بندی کرد . این جور جامه ها تا حدی براحتی قابل چروک شدن می باشند , بنابر این شما میتوانید تعداد خاصی از آن‌ها‌را آویز نمائید . اگر‌چه شما می بایست فضای قابل بهره مندی را باقی بگذارید , پس عاقلانه تعیین فرمایید . جامه های فصل‌زمستان و فصل‌پاییز قطور ترند و کمتر چروک می گردند . به باکس های بیشتری نیاز خواهید داشت ولی به آویز بیشتر احتیاج پیدا نمیکنید .

مطمئن گردید که تمامی ی باکس ها برچسب دارا هستند . براین اساس شما نیاز ندارید که برای جستن چیزی , هر باکس را بگردید .

لباس های مشخصی را , بسته به محل معاش خویش حق تقدم بندی فرمائید . در شرایطی که به شمال کوچ می‌کنید , ابتدا رخت های زمستانی را بسته بندی نمائید . براین اساس هنگامی به آنجا می رسید , آنان برای شما فراهم می‌باشند . در حالتی‌که به جنوب میروید , ابتدا جامه های تابستانی و بهاری را بسته بندی نمایید .

خرقه هایتان را مبتنی بر میزان و حجم از نیز جدا فرمائید

تمامی ی جامه های سایز بزرگ را در یک باکس قرار دهید و همگی ی لباس های سایز کوچک را در باکس ای دیگر . به عنوان مثال : پلیور , ژاکت , کاپشن و جامه های جین ( لی ) و… را باطن یک باکس قرار دهید . زیرپوش , جوراب , دستکش , گوش پوش , مچ بند پا و … را در باکس کوچکتر قرار دهید . بخاطر این که شما در اینجا لباس ها را برطبق سایز عده و نوع میکنید , مطمئن گردید که برچسب واضحی برای ابلاغ محتوای باکس بر روی آن متن اید .

 

لیست تهیه کنید

لیستی در زمان بسته بندی تهیه و تنظیم کرده تا عمل نوشتن برچسب ها راحت تر صورت پذیرد . این روش ها را با روش های دیگر ادغام نمایید . به عنوان مثال : رخت های پرحجمی را که صرفا در فصل‌زمستان می پوشیدید, با یکدیگر و جامه های کوچکتر که از کالا ابریشم میباشند را با نیز بسته بندی نمائید .

 

رخت ها را طبق کاربرد آن‌ها از هم جدا نمایید

تمام شلوارها را در یک باکس بسته بندی نمایید . تمام لباس های زیر را جمع نمائید و آنان را در یک باکس ی دیگر قرار دهید . یک باکس ی جدا از هم برای تی شرت های بلند داشته باشید . این روش برای لوازم کشی در حین کوتاه پباده سازی شده‌است . در صورتیکه شما قصد دارید تا در درازمدت تری اسباب و اثاث کشی فرمائید , شایسته ترین عمل این است که روش های دیگری را آزمون نمایید . آن ها به شما قابلیت می دهند جامه ها را بطور منظم و درسطحی گستره در یک باکس جای دهید .[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.