نکات طلایی انتخاب باربری آهن

انتخاب باربری آهن

مناسب ترین راه برای انتخاب باربری آهن توجه به برخی نکات مانند وزن بار ، مسافت و ظرفیت ماشین باربری است. آهن یکی از انواع بارهایی است که حمل و نقل آن به صورت جاده ای نیز انجام می شود و از ماشین های باربری مختلفی برای آن استفاده خواهد شد. در این مطلب شما را با نکات طلایی در انتخاب باربری آهن آشنا می کنیم.

در انتخاب باربری آهن چه مواردی را باید در نظر گرفت ؟ یکی از مهم ترین مواردی که در این خصوص باید مد نظر داشت انتخاب صحیح ماشین باربری است. زیرا آهن وزن زیادی دارد و انتخاب نادرست ماشین حمل و نقل می تواند فشار زیادی به بار و ماشین بیاورد. ماشین هایی که از آن ها می توان در باربری بین شهری آهن استفاده کرد شامل ماشین های بزرگ و ماشین های کوچک است.

ماشین های بزرگ در باربری آهن

ماشین های بزرگ شامل کامیون و تریلی است که هر کدام از آن ها نیز به مدل های مختلف تقسیم بندی می شوند. به طور مثال تریلی ها و کامیون هایی که از ظرفیت زیاد برخوردارند و می توانند بارهایی با وزن بسیار زیاد را جابجا کنند. نکته ای که در خصوص این نوع از وسایل باربری بین شهری وجود دارد، ممنوعیت تردد آن ها درون شهر است. زیرا ابعاد بزرگی دارند و رفت و آمد آن ها درون شهر می تواند باعث ایجاد خطر برای ماشین های سبک و سواری شود.

ماشین های کوچک در باربری آهن 

ماشین هایی که به عنوان ماشین های کوچک شناخته می شوند معمولا از ابعاد و ظرفیت کمتری برخوردارند و اجازه تردد در شهر را دارند. این وسایل علاوه بر درون شهر اجازه طی مسیر در خارج از شهر را نیز دارند. خاور ، نیسان و انواع وانت جزو ماشین های سبک به شمار می روند. در قسمت باربری آنلاین شما میتوانید از این ماشین های کوچک که در شهر اجازه تردد دارند برای باربری استفاده کنید.

در انتخاب باربری آهن به نکات زیر توجه کنید !

مسافت 

حمل و باربری در مسافت های طولانی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید آن را در نظر گرفت. رانندگی در مسیرهای طولانی خطراتی از جمله تغییر شرایط آب و هوایی را در پی دارد .به طور مثال شما در فصل سرما در حین رانندگی هستید و مجبور به ۴۸ ساعت رانندگی مداوم خواهید بود. قطعا در مکان ها و شهرهای سردسیر احتمال ریزش برف و باران وجود دارد. رانندگان با سابقه و حرفه ای می دانند که باید این شرایط را پیش بینی کرد و تمهیدات لازم را برای آن در نظر گرفت. باربری اینترنتی تهران میتواند در مسافت های طولانی برای حمل بار به شما کمک کند.

انتخاب باربری آهن

تعرفه حمل و نقل آهن

یکی دیگر از مواردی که در خصوص انتخاب باربری آهن وجود دارد و اشاره به آن از اهمیت بسزائی برخوردار می باشد تعرفه حمل و نقل است. مشتریان از دو طریق می توانند تعرفه های حمل آهن را متوجه شوند. اولین و سنتی ترین روش این است که شما به یک شرکت حمل ونقل بین شهری و دورن شهری خوش نام و با سابقه مراجعه کنید و تعرفه را جویا شوید. اما دومین روشی که امروزه از کاربرد زیادی برخوردار است کمک گرفتن از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی مانند اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه که در این خصوص است. باربری آنلاین و استفاده از مزایای آن توانسته به میزان زیادی در افزایش رفاه مشتریان تاثیر گذار باشد. شما می توانید با وارد کردن وزن بار، نوع بار، نوع ماشین باربری و سایر موارد تعرفه باربری را دریافت کنید. برای سهولت شما نیز میتوانید از طریق اینترنت ، اقدام به حمل بار اینترنتی برای اقلام خود داشته باشید.

ناگفته نماند که اگر نوع بار شما خاص باشد و قطعا تعرفه آن تغییر می کند. نوع تعرفه در جذب مشتری بسیار موثر است به نحوی که اگر شما مقدار اندکی در تخفیف در نظر بگیرید قطعا مشتریان بیشتری به شما جذب خواهند شد و از خدمات شما استفاده می کنند.

توجه به نکات حمل و نقل

همان طور که می دانید روش های حمل و نقل متنوع است و علاوه بر حمل و نقل زمینی می توان به حمل و نقل دریایی، هوایی و ریلی نیز اشاره کرد. اما حمل و نقل زمینی از گستردگی بیشتری برخوردار است. سرعت بیشتری دارد و همچنین انعطاف پذیرتر است. دسترسی بهتر و کوتاه تر کردن مسیر نیز از دیگر مزایای حمل و نقل جاده ای محسوب می شود. به طور مثال باربری دریایی از نظر سرعت بسیار کند است و به هیچ عنوان مقرون به صرفه نمی باشد.

طبق تحقیقاتی که در زمینه حمل و نقل انجام شده نشان داده که چیزی حدود ۹۰ درصد از حمل و نقل های کشور از طریق جاده انجام می شود که این آمار تامل برانگیز است. به همین دلیل اغلب اپلیکیشن هایی هم که در این خصوص طراحی شده، مانند اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه ،حمل و نقل جاده ای را پوشش می دهند.

انتخاب باربری آهن

بهترین روش برای بارگیری آهن

پس از اینکه به بررسی جوانب و زوایای مختلف در انتخاب باربری آهن پرداختیم نوبت به این می رسد که شما را با بهترین روش بارگیری آهن آشنا کنیم. حمل و نقل آهن نیاز به اقداماتی قبل ، حین و پس از بارگیری دارد. در حال حاضر بسیاری از شرکت های باربری علاوه بر حمل بارهای معمولی اقدام به حمل آهن آلات، میلگرد و … نیز می کنند. مهار کردن آهن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا برخی از آن ها به صورت شاخه ای تولید شده اند و بارگیری و حمل آن ها می تواند سلامت ماشین های سواری را تهدید کند. با استفاده از روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم خواهید توانست مهار و انتخاب باربری آهن را به بهترین شیوه انجام دهید.

طناب

همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم طناب یکی از ابزارهای مناسب برای مهار بار است. اما باید شرایط آن را نیز در نظر بگیرید. طناب هایی که دارای گره ، پارگی و ساییدگی هستند به هیچ عنوان نباید مورد استفاده قرار گیرند. زیرا تحمل وزن زیادی را ندارند و به محض بروز کوچک ترین فشار دچار از هم گسیختگی خواهند شد. این موضوع می تواند شما را با دردسرها و خطرات زیادی مواجه کند. پس بهتر است طنابی را انتخاب کنید که کاملا سالم و بدون زدگی باشد و از قطر مناسبی نیز برخوردار باشد. برای حمل و مهار آهن آلات نباید از طناب های باریک استفاده کنید چون توان و تحمل زیادی ندارند.

سیم بکسل

سیم بکسل یکی دیگر از ابزارهای مهار بار شناخته می شود که البته کاربردهای دیگری نیز دارد که قطعا از آن مطلع هستید. سیم بکسل از استحکام بیشتری نسبت به طناب برخوردار است. این ابزار از مفتول های بسیار محکم و قطور ساخته شده که مقاومت بی نظیری دارد. آهن آلات معمولا وزن بسیار زیادی دارند و باید به خوبی در ماشین باربری بسته شوند. در غیر این صورت در هنگام وقوع حادثه ،خطرات بی شماری در پی خواهد داشت.

انتخاب باربری آهن

نکته مهم !

حتما تا به حال در سطح شهر یا خارج از شهر با انواع ماشین باربری برخورد کرده اید که بار آن ها آهن آلات بوده است. همان طور که اشاره شد آهن آلاتی مانند تیر آهن به صورت شاخه ای تولید می شوند و حمل آن ها سبب می شود که مقداری از آهن بیرون از ماشین بماند. در این شرایط باید فاصله زیادی با خودروی عقبی داشته باشید تا از تصادف در امان بمانید. اغلب رانندگان حرفه ای و با سابقه به خوبی آگاه هستند که برای ایجاد دید بهتر برای راننده عقبی باید از یک دستمال رنگی را به انتهای شاخه های آهن ببندند تا راننده خودروی عقب بتواند فاصله میان خود و ماشین شما را تشخیص دهد. توصیه می کنیم این نوع از باربری را در جاده های خلوت انجام دهید تا خطرات جانبی برای سایر خودروهای سواری در پی نداشته باشد. شرکت های باربری معتبر مانند وزمه تمام تهمیدات ایمنی را در نظر گرفته و باربری را با بهترین کیفیت انجام می دهد.

حمل و نقل آهن بصورت کانتینری

این روش حمل و نقل کانتینری ازسایر راه های مناسب حمل و نقل آهن محسوب می شود که بسیار مهم است. این روش در تمام جهان از جایگاه بهتر و ویژه تری نسبت به سایر روش ها برخوردار است که مزایای زیادی نیز دارد. اما متاسفانه در ایران توجه زیادی به آن نمی شود. از نکات مهم در انتخاب باربری آهن توسط کانتینر می توان به هزینه کمتر و مصرف سوخت پایین تر اشاره کرد. حمل کانتینر ها توسط باربری ریلی انجام می پذیرد که مزایای زیر را به دنبال دارد.

 

مزایای حمل و نقل آهن بصورت کانتینری :

مقرون به صرفه 

هزینه و قیمت باربری از موارد قابل تامل برای مشتریان و صاحبان بار است و حمل و نقل به وسیله کانتینر می تواند هزینه مناسب تری برای شما داشته باشد. اگر بودجه محدودی دارید و نمی خواهید که هزینه ای گزاف پرداخت کنید به شما پیشنهاد می کنیم از حمل و نقل کانتینری برای آهن استفاده کنید.

بارگیری و تخلیه آسان

بارگیری و تخلیه برخی از بارها دشوار است. اما کانتینر می تواند کار شما را راحت کند . باربری به وسیله کانتینر باعث سهولت در بارگیری و تخلیه بار خواهد شد که این مساله باربری را برای شما شیرین تر خواهد کرد.

 کاهش خسارات مالی 

حمل و نقل آهن و سایر انواع بار در کانتینر می تواند آن را از خطرات مالی در امان نگاه دارد. زیرا کانتینر به دلیل ساختاری که دارد در تکان ها و حرکت ها از بار محافظت می کند و آسیب کمتری به آن وارد خواهد شد.

دارای سرعت بیشتر 

حمل و نقل ریلی توسط کانتینر سرعت بیشتری نسبت به سایر روش های حمل و نقل مانند دریایی و هوایی دارد. این مساله باعث شده تا صاحبان بار که قصد دارند محموله خود را سریع تر به مقصد برسانند از این روش استفاده کنند.

کاهش توقف در بین مسیر

قطعا توقف قطار در مسیر کمتر از ماشین های باربری خواهد بود. ماشین های حمل و نقل مانند انواع کامیون و تریلی به دلایل مختلف در مسیر توقف می کنند و ممکن است مدت زمان توقف آن ها نیز طولانی شود. اما قطار توقف کمتری نسبت به ماشین های باربری دارد و از این نظر موجب می شود تا بار سریع تر نیز به مقصد برسد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.