نکاتی که در زمان اسباب کشی در دوران بارداری باید رعایت کنیم ؟

اسباب کشی در دوران بارداری

آیا تا به حال به اسباب کشی در دوران بارداری فکر کرده اید ؟ قطعا می‌دانید که زمان بارداری برای خانم ها یکی از حساس ترین و حیاتی ترین دوران زندگی آن ها محسوب می شود و باید در این دوران مراقبت های ویژه ای داشته باشند. اسباب کشی در دوران بارداری که ممکن است جراحت های جبران ناپذیری در ادامه داشته باشد از سایر مواقعی که می بایست موردتوجه قرارگیرد : تغذیه ی خوب و سالم , خواب کافی , بلند نکردن وسایل سنگین وزن و… است جزو مراقبت هایی است که باید به آن ها توجه شود.اسباب کشی در دوران بارداری بسیار حساس است و نمی توان به راحتی از آن عبور کرد. اسباب کشی در هر زمان از سال احتمال دارد پیش بیاید و فعالیت دشوار و پراسترسی می‌باشد که نگرانی مضاعفی با خویش به همراه خواهد داشت به ویژه وقتی که شما حامله هستید و در حال پرورش کودک درون خود می باشید . اسباب و اثاث کشی کاری بسیار دشوار و سرشار از استرس هست و فشار متعددی را به انسان وارد می نماید اکنون در شرایطی‌که حامله باشید این فشار دو برابر می شود البته اگر با مدیریت عالی انجام بگیرد این فعالیت طاقت فرسا به میزان زیادی آسوده و شادی بخش خواهد بود.

در‌حالتی که شماهم حامله می‌باشید و این ایام اثاثیه کشی دارید پیشنهاد می کنم به‌این نکات اعتنا داشته باشید و مقاله اسباب کشی در دوران بارداری را در وزمه مطالعه فرمایید .

بارداری و باربری 

ابتدا بایستی این داستان را درنظر بگیرید که هرفرد هنگام بارداری خصوصیت های منحصربه فردی داراست و برای برخی اشخاص اسباب کشی در طول بارداری مشکلی ایجاد نمی‌کند البته برای کسانی دیگر منجر به ایراد می شود نکته ی اصلی چگونگی حرکت دادن بدن در طول انجام فعالیت و دقت کردن به آن است پس ابتدا بایستی موقعیت جسمی خویش را درنظر بگیرید و یا این که باپزشک خویش درمیان بگذارید . به هیچ عنوان بدون مشورت با پزشک اقدام به انجام فعالیت های بدنی سنگین نکنید زیرا می تواند خسارات جانی برای شما و نوزادتان را به همراه داشته باشد.

بدن زن آبستن تغییرات بسیار زیادی را برای تطابق با پرورش جنین انجام میدهد برای همین بلندکردن اجسام سنگین وزن می تواند سبب فشارو زخم های متعددی به لگن شود در طول اسباب و اثاث کشی در بارداری بایستی با دقت و توجه زیادی صورت پذیرد .

اسباب کشی در دوران بارداری

نکات اثاثیه کشی در بارداری 

پرسش مهمی که در خصوص اسباب کشی برای خانم های باردار وجود دارد این است که در دوران بارداری جابه جا کردن اجسام سنگین وزن تا یکسری کیلوگرم مجاز است؟

پاسخ این است که احتمال دارد کل زمان بارداری شما با سلامتی و بدون هیچ گونه بیماری سپری شده باشد ولی هنگام جا به جایی اجسام سنگین وزن به خصوص در سه ماهه سوم برای شما مشکلتر خواهد بود و محدودیت هایی را به همراه داراست و از هل دادن و با پا تکان دادن وسایل خوداری نمایید البته برای وسایل سبکتر مانعی نیست . تا هفته ی بیستم شما مجاز به بلند کردن اشیایی به وزن ۲۳ کیلوگرم میباشید و در صورت نداشتن مشکلی تا هفته ی سی ام وزن کمتر از ۲۳ کیلوگرم را می‌توانید جابه جا فرمائید .

روش درست بلند کردن و تکان دادن اجسام در بارداری 

در طول بارداری نگهداری تعادل بدنتان دشوارتر از شرایط معمولی است پس اگر به روش نقل وانتقال اجسام توجه نداشته باشید قطعا به سلامت خود و نوزادتان آسیب خواهید رساند.  هنگام بلند کردن اجسام و یا این که نقل و انتقال در اثاثیه کشی در بارداری بایستی حتما روی زانو هایتان بنشینید و جسم را بلند کرده و مجدد بایستید در غیر اینصورت به کمر و پای شما فشار متعددی وارد می شود و تلاش فرمایید ازیک محل تکیه دادن هم یاری بگیرید تا احتمال جراحت کمتر شود .

روش خم شدن و نشستن  

برای خم شدن روی زانو هایتان ابتدا کف دست هایتان را روی زانوهایتان قرار دهید بعد خم گردید . برای نشستن و انباشته کردن وسایل می بایست کمر و ستون فقرات شما به طور کامل صاف باشدو یا می توانید روی یک بالش بنشینید و از خم و راست شدن مضاعف بپرهیزید .

اسباب کشی در دوران بارداری

برای امور طرح ریزی نمایید  

در دوران بارداری شما احتمال دارد به دلیل تغییر و تحول حال و روز جسمی شما مدیریت منزل برایتان کاری طاقت فرسا شود و مانند گذشته فرد صبور خانه نباشید و فعالیت ها را به هنگامی دیگر موکول نماییدکه همین فعالیت ها منجر به سختر شدن مدیریت منزل می شود که سبب تولید استرس بیشتری در شما میشود برای همین پیشنهاد می‌کنم یک خودکار و برگه بیاورید و امور اسباب کشی در بارداری را باتوجه به الویت آن یاداشت کرده و هر عمل را تا پایان انجام داده و جلوی هر فعالیت انجام یافته را تیک بزنید .

به مرور زمان وسایل را جمع کنید

شما می‌توانید در طول چند روز با صبر و حوصله وسایل تان را درون جعبه و کارتن قرار دهید البته در گذاشتن وسایل سنگین وزن از اطرافیانتان امداد بخواهید و خویش مدیریت عمل را بر عهده بگیرید وسایل های مشابه و مربوط به یکدیگر را درون جعبه و کارتن های مستقل قرار دهید و روی آن‌ها اسم وسایل را یاداشت کنید تا فعالیت راحتر و سریعتر انجام گیرد .

ازدیگران کمک بخواهید 

تلاش فرمایید از یکی از نزدیکانتان یاری بخواهید و تعارف نکنید چون موقعیت شما باقبل از بارداری مختلف است و اگرچه که جسم تندرستی داشته باشید بایستی محتاط باشید تا با مشکل خاصی روبه رو نشوید .

به تغذیه ی خود اهمیت بدهید 

طبیعی است که در حین اسباب کشی مشغله ی کاری زیادی خواهید داشت البته می بایست به خودتان دقت داشته باشید و خویش را از یاد نبرید وبا تغذیه ی مطلوب و استراحت کافی از خویش و فرزندتان محافظت کنید تا در هنگام اسباب کشی در بارداری با مشکلات جدی و غیر قابل جبران روبه رو نشوید و اسباب و اثاث کشی راحتر انجام گیرد .

جدای از این نکات پیشنهاد میکنیم در دوران بارداری , اسباب کشی در بارداری را به اتوبار ها، شرکت حمل و نقل بین شهری و باربری بین شهری قابل اعتماد و ماهر بسپارید تا صفر تا صد اسباب کشی شما‌را انجام دهند .همچنین می توانید در اسباب کشی های خود از اپلیکشن حمل و نقل بار برای امور خود استفاده کنید تا به آسان شدن امور شما در این فعالیت طاقت فرسا کمک کند.

مهم‌ترین نکته در هنگام اثاثیه کشی در بارداری پر کردن ذهن خودتان از انرژی مثبت است و دید مثبتی به امور مدیر داشته باشید و بیشتر به تامل سالمی خویش و فرزندتان باشید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.