۷ راه کاهش استرس در اسباب کشی و باربری

کاهش استرس در اسباب کشی

اگر شما به عنوان یک فرد در معرض استرس اسباب کشی قرار دارید این مطلب برای شما مفید خواهد بود. کاهش استرس در اسباب کشی و راه های آن را با یکدیگر بررسی می کنیم. حمل و نقل و باربری علاوه بر مشکلات جانبی مانند خسارت های مالی می تواند شما را از لحاظ دیگر مانند فشارهای عصبی نیز تحت تاثیر قرار دهد. اما نگران نباشید زیرا با خواندن این مطلب روش هایی را برای کاهش استرس در اسباب کشی و باربری بین شهری را با شما در میان خواهیم گذاشت. همچنین در صورت نیاز شما می توانید اپلیکیشن حمل و نقل بار ما را نیز دانلود کنید.

کاهش استرس در باربری

بهترین روش کاهش استرس در اسباب کشی چیست ؟ اسباب کشی در اصل امری استرس زا و نگران کننده محسوب می شود . ولی در این مقاله قصد داریم شما را بهترین روش ها در جهت کاهش این نوع از استرس آشنا کنیم تا بتوانید مدیریت اوضاع را به راحتی در دست بگیرید. داشتن استرس در موقعیت های مختلف می تواند عملکرد و راندمان شما را به میزان چشم گیری کاهش دهد . ۷ روش موثر در کاهش استرس در اسباب کشی را با یکدیگر بررسی می کنیم.

۱ – پاک سازی نمایید

بهم ریختگی , می تواند یکی از مهم ترین عوامل در ایجاد استرس باشد . بهتر است قبل از اقدام به بسته بندی و فرایند اتوبار تمام اسباب و اثاث اضافه ای که کمدهای شما‌را اشغال کرده اند به دور بریزید . می‌توانید جامه های کهنه و قدیمی و همچنین لباس های سالم اما بلا استفاده خود را به مرکزهای خیریه اهدا نمائید . سه روش برای خلاص شدن از اثاثیه قدیمی وجود دارد که می توان به فروش ، اهدا و دور انداختن آن ها اشاره کرد. عملیات پاکسازی کمدها و کشوهای لباس یکی از فرایندهای کلیدی در اسباب و اثاث کشی است که سبب می شود از استرس های شما کاسته شود و تا حدودی خیالتان را راحت کند.

۲ وقت خود را به اسباب کشی اختصاص دهید

شایسته ترین روش برای ازبین بردن اضطراب ناشی از اثاث کشی و بسته بندی وسایل این است که وقتی را تماما به ‌این کار اختصاص دهید و بر روی روند های اتوبار و پروسه اسباب و اثاث کشی تمرکز فرمائید . در صورت قابلیت و امکان از دوست ها و اقوام بخواهید از فرزندان خردسال شما برای مدتی مراقبت نمایند , از دفتر کار خویش یک روز مرخصی بگیرید یا این که برای تمام پایان هفته وقت خویش را به طور کامل آزاد فرمایید . هرچه تمرکز بیشتری بر فرایند بسته بندی اثاث خویش داشته باشید با بازده بیشتری این عمل را انجام خواهید داد و از نگرانی های بیشتر دوری خواهید کرد .

۳ جعبه و باکس تهیه کنید

یکی از بهترین روش ها در کاهش استرس در اسباب کشی این است که از چند هفته قبل از شروع اسباب کشی اقدام به جمع آوری کارتون و جعبه کنید همچنین جمع کردن روزنامه های باطله و مجله بسیار ضروری است. زیرا قرار دادن آن ها در بین ظروف می تواند تا حد زیادی از ایجاد ضربه و شکستگی آن ها جلوگیری کند.  از دوستان خوب خویش بخواهید در صورتی باکس های خالی و مازاد از اثاثیه کشی قبل خویش را در اختیار دارند به شما قرض دهند . یا این که می‌توانید به خواربار فروشی نزدیک خانه فعلی تان بروید و یک‌سری باکس از آنجا تنظیم نمایید . تنظیم باکس های موردنیاز , سبب ساز می شود حس آمادگی بیشتری برای اثاث کشی داشته باشید و در گیر استرس و نگرانی از فقدان باکس به تعداد کافی در هنگام بسته بندی و درطول روز اتوبار نشوید .

کاهش استرس در اسباب کشی

۴ – برنامه ریزی دقیق داشته باشید

هیچ گاه بدون برنامه اقدام به بسته بندی اثاث خویش نکنید . یکی‌از موثرترین روش های بسته بندی این است که‌این عمل را اتاق به اتاق انجام دهید . برای مثال تمامی اثاثیه اتاق پذیرایی را یکجا جمع کرده بعد به سراغ اتاق های خواب بروید .

برای هرکدام از اشخاص خانواده یک کیف یا این که کوله پشتی تهیه کنید که اثاثیه واجب مثل جامه تحت پاک , حوله , جوراب , مسواک و . . . در آن قرار گرفته باشد . با این عمل دیگر واجب نیست بعداز رسیدن به مقصد و محل نو نگران یافت کردن اثاثیه واجب مورد نیازتان فی مابین انبوه باکس ها باشید . ابتدا یک کیف از اسباب و اثاث اضطراری تهیه و تنظیم فرمائید آن گاه استارت به قراردادن وسایل در باکس ها کنید .

هر باکس را بصورت واضح و براساس این که از کدام اتاق گردآوری گردیده اند برچسب گذاری نمایید . با این روش بعد از روند اتوبار و در طول خالی کردن اثاث , تماما می‌دانید هر باکس را بایستی در کدام اتاق قرار دهید – اتاق خواب – آشپزخانه و . . .

۵ مراقب وسایل گرانبهای خود باشید

مطمئنا نمیخواهید بدلیل پیدا نکردن بعضی از اثاثیه با ارزش خویش پس از اثاثیه کشی مبتلا به استرس و نگرانی گردید . غالبا استرس های ناشی از نیافتن چیزهای باارزشی مثل حلقه و طلا و جواهر , گذرنامه , سندهای املاک و . . . بیشتر از سایر جنبه های فرآیند اثاث کشی شمارا ذیل تاثیر قرار داده و به شما استرس منتقل خواهد کرد.

اثاثیه ارزشمند خویش را در یک محل امن قرار دهید . برای این خواسته می‌توانید از کیف های کمری که دور کمر قفل می گردند و فضای نسبتا خیر و خوبی هم دارا هستند به کارگیری نمایید , میتوانید داخل کیف دستی خویش آنان‌را جای دهید یا این که چه بسا به صندوق امانات بانک بسپارید .

کاهش استرس در اسباب کشی

۶ برای خود مدت زمان معینی را در نظر بگیرید

هیچ چیز بیشتر از این استرس آور نیست که بدانید بایستی راءس ساعت ۸ صبح اثاث کشی را آغار فرمایید و ساعت ۱۲ ظهر هم حتما سوئیت قبلی را تحویل دهید . می‌توانید با ساخت یک محدوده زمانی برای خویش از چنین اضطرابی پرهیز کنید .

۷ باربری را به یک موسسه خوش نام بسپارید

به عنوان آخرین پیشنهاد و راهکار در خصوص کاهش استرس در اسباب کشی باید بگوییم که مناسب ترین کار برای کاهش استرس این است که تمامی فرآیند اثاث کشی را به اشخاص یا این که یک کمپانی بیرونی محول فرمایید . میتوانید از موسسه ها گوناگون اتوبار در شهرهای مختلف که دارنده شعبه در بخش ها متعدد غرب و شرق و شمال کشور میباشند برای این امر به کارگیری فرمائید و از سرویس های متنوع آن ها به کار گیری فرمایید . جالب است که بدانید این موسسات می توانند حتی بسته بندی وسایل شما را نیز به بهترین وجه ممکن انجام دهند. اگر مایل باشید شرکت حمل و نقل بین شهری ما یعنی وزمه هم اینکار را برای شما انجام خواهد داد.

شرکت ها اتوبار ماهر و خوش نام بدلیل داشتن تجربه بیشتر و به کار گیری از وسایل مطلوب و ابزار مطلوب فرایند اثاث کشی شما‌را فراوان پرسرعت و بی دردسرتر به انجام خواهند رساند . ضمن این که می‌توانید با به کارگیری از سرویس ها اتوبار VIP و ویژه , همه روند اسباب و اثاث کشی از قبیل : بسته بندی , حمل اسباب و اثاث به مقصد نو ( تهران یا این که شهرستان ) , خالی کردن باکس ها و چیدن اسباب در محل تازه را به کمپانی حمل و نقل و حمل و نقل بسپارید و به طور کامل نگرانی ها را برطرف و ورود به مکان تازه را از فرآیندی استرس زا به فرآیندی مهیج و شادی بخش تبدیل فرمایید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.