نکات مهم مدیریت در باربری

مدیریت در باربری چیست؟

مدیریت در باربری شرکت ها که وظیفه جابجایی وسایل و لوازم شما از مکانی به مکان دیگر را به عهده دارند به این صورت هست که این شرکت ها قابلیت جا به جایی تمام وسایل و لوازم را به کمک ماشین های مخصوص اسباب کشی دارند. وسایل و لوازم مخصوص جا به جایی میتواند شامل اثاث منزل و حتی مواد غذایی باشد.

در کل شرکت هایی که هر نوع باری را جا به جا می‌کنند از جمله شرکت های باربری به حساب می‌آیند.

خدمات قابل عرضه شرکت های مدیریت در باربری

شرکت های باربری وظیفه جابجایی بار و حمل و نقل اسباب و اثاثیه منزل و اسباب کشی را به عهده دارند. برخی از شرکت های باربری خدمات جانبی دیگری ارائه میدهند که در زیر به بیان آنها میپردازیم:

  • بسته بندی و آماده کردن اثاثیه برای ارسال
  • چیدمان اثاث

خدمات شرکت های باربری به دو دسته تقسیم میشوند:

  • درون شهری: تنها خدمات اثاث کشی و حمل و نقل اثاثیه درون شهر را انجام دهد برای مثال باربری اینترنتی تهران
  • بین شهری: خدمات اثاث کشی به سراسر کشور را انجام میدهد

در دنیای امروز افراد برای جابجایی بار از موسسات باربری استفاده میکنند و با این کار در وقت خود صرفه جویی میکنند، چرا که مجبور به صرف زمان زیاد برای پیدا کردن کارگران و ماشین های باربری نیستند. در زیر به توضیح دقیق باربری و عناصر تشکیل دهنده آن و موارد مشابه آن خواهیم پرداخت.

باربری از جمله خدماتی است که نیاز اکثریت جامعه است و چه ادارات و چه خانوارها و اشخاص از خدمات آن استفاده میکنند.  با باربری آنلاین ، این کار را به راحتی و بدون هیچ دغدغه ای برای شما انجام می دهد.

 

روش های مختلف باربری

شرکت های باربری بعد از گرفتن سفارش جابجا کردن وسایل از طرف یک موسسه یا یک سری از اشخاص و پس از هماهنگی دوطرفه، بسته به نوع کالاها و خدمات باربری های متفاوتی برایشان انجام می گیرد. به طور کلی روش های مختلف باربری عبارتند از:

باربری زمینی

باربری زمینی خود به دو دسته تقسیم میشود؛

ماشین سنگین و وانت بارها

هنگامی که فاصله زمانی کم باشد و وسایل از نظر وزن و تعداد زیاد و سنگین نباشند از این روش اتفاده میشود.

قطار های باربری

هنگامی که فاصله زمانی زیاد باشد برای جابجا کردن وسایل و کالاها علی الخصوص کالاهای تولیدی که در حجم و تعداد زیادی باشند از این روش استفاده میشود.

باربری هوایی

باربری هوایی، یکی دیگر از روش های جابجایی و حمل وسایل به ویژه وسایل سنگین و در حجم بسیار زیاد می باشد.

باربری هوایی

باربری دریایی

باربری دریایی از جمله روش هایی است که افراد و موسسات برای حمل و نقل اثاثیه و وسایل سنگین از آن استفاده می کنند.

تعاریف و اصطلاحاتی در این زمینه وجود دارد که در زیر به توضیح این تعاریف میپردازیم؛

شرکت های باربری

شرکت هایی که اثاث و وسایل شخصی یا سازمانی را در درون شهر یا بین شهرها جابجا میکنند که غالبا از طریق حمل و نقل زمینی صورت میگیرد. شرکت های باربری میتوانند دریایی یا هوایی هم باشند.

کارگران حمل بار

افرادی که برای شرکت های باربری کار میکنند و وظیفه آن ها جابجا کردن یا بسته بندی وسایل و اثاث است.

بارگیر

به بیان ویکی پدیا بارگیر قسمتی ثابت یا غیرثابت از وسیله نقیله باربری است که کالا داخل یا روی آن قرار میگیرد؛ بنابراین بخش پشتی وانت بارها، کامیون و تریلی ها بارگیر نام دارد.

بار های فله ای

وسایل و کالاهایی که هیچ گونه بسته بندی ندارند و به وسیله وسایل و کانتینرهای خاصی جابجا می گردند.

باندل

وسایل و بارهای چوبی و فلزی مانند لوله های کم قطر و در وزن های سبک باندل نام دارد.

عداتول

که پر تراکم باشند، مانند بارهای شکر ، نمک و پنبه عداتول نام دارند. بارهایی

بارهای متحرک

بارهایی که موقع جابجا کردن آن ها در داخل وسایل نقلیه حرکت کنند بارهای متحرک  نامیده میشوند.  مانند جابجا کردن انواع دام و طیور.

بار عام

بارهایی که حجم و شکل خاصی نداشته باشند ، گفته می شود و مقدار آن مشخص نیست مانند انواع بشکه ، جعبه ، کارتن ، سیمان ، قیر ، شکر ، لوله ، چوب ، میلگرد و

فریت بار

به وسایلی که به صورت بسته بندی شده به خارج از مرزهای یک کشور ارسال میشوند.

بیمه باربری

بیمه ایی که در جهت ضمانت و تضمین سلامت کالا انجام میشود و این ضمانت هم سلامت ظاهر و هم باطن کالا را در بر دارد. اگر کالایی موقع جابه جایی دچار نقص شود طبق این بیمه خسارت آن پرداخت میشود. بیمه باربری به خصوص برای وسایل حساس از جمله وسایل برقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

کارگو

تاجران و تولید کنندگانی که کالاهای خود را به کشورهای دیگر صادر میکنند برای این کار اغلب از روش های باربری دریایی و هوایی استفاده می نمایند که به این روش کارگو گفته می شود.کالاها ی صادراتی به شیوه های خاصی می بایست بسته بندی شوند. روش کارگو یکی از روش های صادرات یک کالا به خارج از مرزهای کشور است.

در تجارت، شنیدن کلمات “مدیریت لجستیک” و “مدیریت باربری” به جای یکدیگر رایج است.

در تعریف مدریت باربری گفته میشود؛ «مدیریت باربری به فرآیند نظارت و مدیریت تحویل کالا طبق یک عملیات مقرون به صرفه گفته میشود. مدیریت باربری، تجربه لجستیک، منابع انسانی و دانش را برای اطمینان از هماهنگی صاف بین حامل ها و فرستنده ها ترکیب می کند.

مدیریت باربری  شامل استراتژی های مختلف برای افزایش بهره وری از حمل و نقل و حمل و نقل تجاری است.

بر این اساس فعالیت های مدیریت شبکه باربری شامل موارد زیر میشود:

اتصال ارتباط با شرکت‌های حمل‌ونقل، انتخاب و مشارکت دادن

مذاکره در مورد شرایط و ضوابط، نرخ ها و انتظارات مرتبط با حمل و نقل کالا

تهیه برچسب و مدارک مناسب جهت همراهی کلیه کالاها

اعزام و برنامه ریزی این باربری ها برای تحویل و تحویل کالا در زمان های دلخواه

برنامه ریزی برای بهینه سازی انتخاب حالت، مسیریابی وسیله نقلیه و تعادل بار

ردیابی جابجایی این کالاها در سراسر زنجیره تامین

تعامل و همکاری با کارگزاران گمرکی و اطمینان از رعایت گمرک

حصول اطمینان از وجود بیمه مناسب برای پوشش هزینه های حمل و نقل کالا

رسیدگی به هرگونه ادعای حمل و نقل

مدیریت و نظارت بر دریافت و پرداخت فاکتورهای مرتبط با حمل و نقل کالا

این شرح وظایف و مسئولیت های شرکت های باربری و افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند میباشد.

خدمات قابل عرضه شرکت های مدیریت در باربری

مدیریت لجستیک

به گفته ویکی‌پدیا «مدیریت لجستیک بخشی از مدیریت زنجیره تأمین است که جریان و ذخیره‌سازی کارآمد، مؤثر، رو به جلو و معکوس کالاها، خدمات و اطلاعات مرتبط بین نقطه مبدا و نقطه مصرف را برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل می‌کند. به منظور برآوردن نیازهای مشتری

در آنها معتقدند که “مدیریت لجستیک حکمرانی عملکردهای مدیریت زنجیره تامین است که به سازمان ها کمک می کند تا فرآیندهایی را برای جابجایی و ذخیره سزی کالاها برنامه ریزی، مدیریت و اجرا کنند.

در نهایت از گفته شد که لجستیک به فرآیند کلی مدیریت به دست آوردن، ذخیره سازی و انتقال منابع به مقصد نهایی اشاره دارد.

این تعریف دربردارنده کلمه کلیدی فرآیند و برنامه ریزی است که نشان دهنده ی مجموعه ایی فراگیر از کارها نسبت به موارد مرتبط با مدیریت باربری و حمل و نقل است.

اما اجازه دهید برخی از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت لجستیک را در نظر بگیریم

اما در تعریف فعالیت های مدیریت لجستیک گفته میشود:

فعالیت های مدیریت لجستیک غالبا شامل مدیریت حمل و نقل ورودی و خروجی، مدیریت ناوگان، انبارداری، جابجایی مواد، انجام سفارش، طراحی شبکه لجستیک، کنترل موجودی، برنامه ریزی عرضه/تقاضا، تامین منابع و تدارکات، برنامه ریزی تولید، بسته بندی و مونتاژ می شود. مدیریت لجستیک سه بخش استراتژیک، عملیات، تاکتیک برای برنامه ریزی و اجرا پوشش میدهد.

علاوه بر این، تمام فعالیت‌های لجستیکی را هماهنگ می‌کند و فعالیت‌های لجستیک را با سایر عملکردها از جمله بازاریابی، فروش، تولید، مالی و فناوری اطلاعات ادغام می‌کند.

فعالیت های مدیریت لجستیک بخش های زیر را پوشش میدهد:

مدیریت سفارش، هم با مشتریان و هم با تامین کنندگان

برنامه ریزی و مدیریت انبار و مرکز توزیع

حمل و نقل مواد، بسته بندی و مدیریت حمل و نقل

لجستیک ورودی و خروجی

برنامه ریزی استراتژیک و تاکتیکی کلیه جنبه های زنجیره تامین و حرکت مواد

طراحی و بهینه سازی شبکه زنجیره تامین و گره

جریان اطلاعات، ردیابی و مدیریت ردیابی

انتخاب و مدیریت ارتباط با تامین کننده

تجزیه و تحلیل جریان مواد و بهینه سازی

مشاهده و مدیریت جریان زنجیره تامین از انتها به پایان

مدیریت دارایی (موجودی، زیرساخت)

مدیریت لجستیک طیف وسیعی از فعالیت ها را در بردارد.

تفاوت بین مدیریت باربری و مدیریت لجستیک

همانطور که گفته شد بسیاری از افراد، به ویژه کسانی که بخشی از زنجیره تامین نیستد، اصطلاحات مدیریت باربری و مدیریت لجستیک را مترادف می دانند. اما با این حال با توجه به تعاریف و مجموعه فعالیت هایی که برای هر کدام ذکر یک کردیم یک تفاوت روشن نمایان است.

 

مدیریت لجستیک یک اصطلاح فراگیرتر و فراگیر است. دامنه فعالیت های مدیریت لجستیک گسترده است و می تواند تعداد زیادی از فعالیت ها و ذینفعان را پوشش دهد و شامل حمل و نقل و باربری است.

مدیریت حمل و نقل و باربری زیر مجموعه ای از مدیریت لجستیک است. اما به هیچ وجه از نظر اهمیت کاسته نمی شود. بدون مدیریت حمل و نقل، و همه افرادی که آن را محقق می کنند، هیچ توانایی برای مدیریت لجستیک برای عملکرد و تحقق اهداف خود وجود ندارد

 

مدیریت در باربری 

مدیریت در باربری و توجه به نکات مربوطه می تواند باعث کاهش دغدغه های شما شود. مدیریت در باربری تنها مختص به افراد نیست بلکه شرکت های باربری نیز با رعایت مواردی که در این مطلب به آن اشاره می شود گام مهمی در مدیریت کردن اوضاع خواهند داشت. پس باموضوع مدیریت در باربری با ما همراه باشید.

باربری و اسباب کشی جزو آن دسته از مواردی محسوب می شود که فشار و استرس زیادی به افراد وارد می کند. بسیاری از افرادی که برای اولین بار اقدام به باربری می کنند اغلب نکات را نمی دانند . به همین دلیل اشتباهات زیادی را مرتکب می شوند. برای یک باربری موفق و مدیریت در باربری شما را راهنمایی خواهیم کرد.

عجله نکنید ! 

بهتر است عجله نکنید و صبور باشید. داشتن صبر در تمام کارها قطعا شما را به موفقیت می رساند. اگر برای اولین بار قصد دارید اسباب کشی کنید و یا محموله خود را به وسیله ماشین های باربری یا شخصی جابجا کنید باید به اندازه کافی صبر داشته باشید. زیرا عجله کردن یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند شما را دچار خسارات جانی و مالی کند. اغلب باربری هایی که با عجله انجام می شوند شاهد شکستن ظروف و تخریب اسباب در آن ها هستیم . همچنین در باربری بین شهری ، تصادفات جاده ای در حین مسیر یکی دیگر از پیامدهای منفی در این باره است.

تقسیم وظایف کنید ! 

از مهم ترین فاکتورهایی که نشان دهنده عدم مدیریت در باربری است تقسیم نکردن وظایف است. افراد تصور می کنند که خودشان به تنهایی می توانند تمام کارها را انجام دهند . در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. اگر شما وظایف را بین اعضای خانواده تقسیم نکنید قطعا انجام کارها زمان طولانی تری از شما خواهد گرفت. یکی دیگر از مواردی که در این بخش حائز اهمیت است توجه به نحوه بسته بندی و حفظ کردن جای وسایل است. اگر بدانید که هر وسیله ای در چه کارتن و جعبه ای بسته بندی کرده اید بعدا می توانید راحت تر آن را پیدا کنید و نیازی نیست که تمام جعبه ها را باز کنید !

بسته بندی را صحیح انجام دهید !

بسته بندی صحیح باعث می شود که وسایل شما در امان بمانند. به طور مثال اگر قصد دارید ظروف شکستنی مانند لیوان و کریستال را بسته بندی کنید به شما پیشنهاد می کنیم از دستمال های پارچه ای، کاغذ باطله و مجله برای قرار دادن در بین ظروف کمک بگیرید. انجام این کار باعث می شود تا حرکت ماشین باربری و  تکان های آن موجب شکستن وسایل نشود.

اگر به بسته بندی وسایل اشراف کافی ندارید بهتر است از شرکت های باربری بخواهید تا با فرستادن نیروهایی با تجربه و با سابقه وسایل شما را به بهترین نحو بسته بندی کنند. برخی از افراد فکر می کنند که این کار برای آن ها هزینه زیادی در بر خواهد داشت اما اگر دقت کنید می بینید که بسته بندی صحیح وسایل می تواند از شکستن آن ها و تحمیل هزینه مالی به شما جلوگیری کند. امروزه بسیاری از مردم به دلایل مختلف مانند مشغله های کاری، ناتوانی جسمانی و عدم تجربه ترجیح می دهند از این خدمات استفاده کنند.

مدیریت در باربری

از تجربیات دیگران استفاده کنید !

اگر در اطراف شما کسی وجود دارد که به تازگی اسباب کشی کرده و یا از خدمات شرکت های باربری استفاده کرده است با او مشورت کنید. استفاده از تجربیات دیگران به میزان قابل ملاحظه ای شما را موفق می کند. پرسش درباره مسائل مختلف باربری و کسب اطلاعات کافی قبل از اقدام به اسباب کشی از نکات مهم در مدیریت در باربری به شمار می رود.

کنترل اوضاع را در دست بگیرید ! 

ممکن است در حین اسباب کشی دچار مشکلاتی مانند افتادن و شکستن یک وسیله پیش آید. از این اتفاق عصبانی نشوید زیرا امری بسیار طبیعی است. به خود مسلط باشید و تلاش کنید که کنترل اوضاع را در دست بگیرید. به آرامی کار کردن و حفظ خونسردی باعث جلو افتادن کارها خواهد شد.

از خدمات شرکت های باربری استفاده کنید !

در سال های اخیر شرکت های باربری گسترش زیادی پیدا کرده اند. شرکت باربری وزمه نیز با ارائه خدمات و سرویس های عالی توانسته به میزان چشم گیری رضایت مشتریان را جلب کند. استفاده از خدمات این نوع شرکت ها باعث کاهش استرس و نگرانی شما خواهد شد. بسیاری از خدمات باربری به وسیله نرم افزارها و اپلیکیشن ها نیز قابل انجام است و کافی است تا شما آن را بر روی تلفن همراه هوشمند خود نصب کنید و از امکانات آن لذت ببرید. اپلیکیشن حمل و نقل بار وزمه باعث شده تا شما با صرف کمترین هزینه از خدمات شرکت حمل و نقل بین شهری استفاده کنید.

کارها را در زمان خود انجام دهید !

یکی از توصیه های بسیار مهم و کاربردی این است که به هیچ عنوان کارهای خود را به دقیقه نود موکول نکنید. زیرا ممکن است شرایط بر طبق برنامه ریزی شما پیش نرود و نتوانید به موقع اسباب کشی کنید. بهترین کار این است که یک چک لیست تهیه کنید و سر حوصله و زمان مناسب تمام کارهای خود را به سرانجام برسانید.

مدیریت در شرکت های باربری 

پس از اینکه به بیان نکاتی در خصوص مدیریت در باربری برای مشتریان اشاره کردیم در این بخش نوبت به این می رسد که درباره مدیریت باربری در شرکت ها نیز سخن بگوییم.

مدیریت در باربری

زمان بندی دقیق

شرکت های خدمات باربری اگر می خواهند که در کار خود موفق باشند باید یک برنامه ریزی و زمان بندی دقیق داشته باشند و به این معنی که باید زمان دقیق بارگیری و تخلیه بار را بدانند و همیشه با مشتری خوش قول باشند. بد قولی و عدم انجام تعهدات در امور خدماتی از مهم ترین فاکتورها در از دست دادن اعتماد مشتریان محسوب می شود.

استفاده از نیروهای با سابقه و مجرب

اغلب شرکت های باربری از نیروهای مجرب، با سابقه و خوش نام استفاده می کنند. بکار گیری افرادی که مسئولیت و تعهد کاری ندارند می تواند اعتبار شما را نزد مشتریان از بین ببرد و شما به عنوان یک شرکت بی اعتبار نشان دهد.

استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مناسب

همیشه باربری ها برای اسباب کشی منزل نیست. اگر شما دارای یک شرکت خدماتی هستید قطعا برای حمل بارهایی با وزن و تناژ بالا به سراغ شما خواهند آمد. شما برای حمل این بارها باید حتما از تجهیزات و ماشین آلات مناسب برخوردار باشید. زیرا بارگیری و تخلیه آن ها امری بسیار حساس و زمان بر خواهد بود.

بیمه کردن بار 

شرکت های معتبر باربری اقدام به ارائه بیمه نامه می کنند. وجود بیمه نامه باعث می شود تا اگر در طی مسیر اتفاقات غیر قابل پیش بینی مانند واژگونی ، اتش سوزی، صاعقه و …. رخ داد بیمه اقدام به پرداخت خسارت کند. بیمه کردن بار می تواند باعث افزایش هزینه باربری شود اما قطعا به نفع شما بوده و از ریسک بیشتر جلوگیری خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.