مهم ترین نکات باربری بین شهری

نکات باربری بین شهری

در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را با نکات باربری بین شهری آشنا کنیم.  اگر قصد اتوبار و اثاثیه کشی اسباب و اثاث خویش را دارید و میخواهید لوازم خانه را به مکان دیگر منتقل نمایید ; دراین‌صورت باید با نکات و هزینه اتوبار و اسباب و اثاث کشی آشنا گردید همچنین در این زمینه انواع اپلیکیشن حمل و نقل بار وجود دارد . اسباب و اثاث کشی در دید اولیه کار دشواری به نظر نمی رسد ولی چنانچه به صورت غلط و در زمان غیر مناسب صورت پذیرد , می تواند هزینه و مشکلات زیادی را پیش روی شما قرار دهد. مخصوصا درصورتی که بخواهید بسته‌بندی وسایل را به دست خویش انجام دهید . پس تا انتهای این مقاله با وزمه همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

 

نکات باربری بین شهری

نکات باربری بین شهری چیست و در هنگام نقل و انتقال مرسوله به چه نکاتی باید توجه کرد ؟ در حمل و نقل و اسباب و اثاث کشی وسایل خانه بایستی به نکات زیادی نظیر امنیت انتقال , هزینه‌ها , وضعیت محیطی جا‌به‌جایی , زمان‌بندی , حق تقدم اسباب و اثاث انتخابی , وسیله نقلیه متبوع و مورد ها دیگر دقت فرمایید . با دقت به حجم بالای انتقال و فاصله طولانی در اتوبار چنانچه با ضوابط لوازم کشی و نرخ کرایه حمل و نقل در میان شهری و برون شهری آشنا نباشید , این می توانید هزینه‌های شوک‌ برانگیز را برعلیه شما قرار دهد . در‌این مقاله به شما کمک می کنیم و به نکات و شیوه درست بسته‌بندی اثاث خانه و روش انجام درست حمل و نقل وسایل خانه پرداخته و آنگاه با اعتنا به حالت هر شخص , شما‌را با هزینه‌های احتمالی و نرخ کرایه اسباب کشی آشنا میکنیم .

نکات مهم هنگام اتوبار و لوازم کشی

فهرستی از کارها و اثاثیه را تهیه و تنظیم نمایید

استارت لوازم کشی می تواند گیج کننده باشد . حجم بالایی از اقدام‌های واجب و غیر حتمی موجود است که می بایست آن ها را طبق حق تقدم و در نوبت خویش انجام دهید . تهیه و تنظیم یک فهرست و برنامه بی نقص برای انجام اسباب و اثاث کشی میتواند شمارا از سردرگمی در آورد .

نکات باربری بین شهری

ابتدا اسباب و اثاث بسته‌بندی را مهیا نمایید

بهتر است بعد از تنظیم فهرست اسباب , بسته‌‌بندی‌های ما یحتاج برای آنان را تحلیل نمائید و مبادرت به تهیه و تنظیم محفظه‌هایی مثل کارتون بسته‌بندی فرمائید . چسب , نوار , فوم نگهدارنده و دیگر اسباب جانبی فراموش نشود . استفاده از این وسایل می تواند به حفظ سلامت آن ها کمک کند و از شکستگی و تخریب آن ها جلوگیری کند.

اتوبار و اسباب و اثاث کشی را به تنهایی انجام ندهید

از دیگر نکات باربری بین شهری سفارش گیری است. سفارش پیش‌فرض ما به کار گیری از سرویس های متخصصین حمل و نقل و اسباب‌کشی است . این اشخاص علم کافی در روش بسته‌بندی , جمع‌آوری و انتقال اسباب و اثاث حیاتی و آسیب‌پذیر را دارا هستند ولی چنانچه قصد انتقال اثاث خانه را فارغ از مستخدم اتوبار دارید , در این حالت کماکان خوب تر است از یاری دور و بری ها خویش سود ببرید . بعضا اسباب و اثاث سنگین وزن یا این که پیچیده نظیر اسباب و اثاث الکترونیکی یا این که متصل به گاز شهری را به اشخاص کارشناس بسپارید به دلیل آنکه روش مطمئن و ایمن‌تری است .

محل مقصد را پیش از اتوبار , فراهم فرمایید

تاخیر جابه‌جایی اثاث خانه میتواند هزینه اتوبار و اثاثیه کشی اسباب شمارا ارتقا دهد . خوب تر است از دردسترس بودن مقصد جا‌به‌جایی و آزاد بودن دور و بر در آن مطمئن گردید .

از محل مبدا عکس بگیرید

علاوه بر ثبت خاطرات , نیاز به در دست داشتن مدرکی از حالت ابتدایی اسباب و اثاث خویش در صورت پیدایش مشکلات احتمالی دارید .

 

ابتدا اثاثیه غیرضروری را وارد وسیله نقل نمایید

ممکن است تعجب آور به بنظر شما برسد البته خوبتر است اسباب غیر واجب را در انتهای محیط کامیون , وانت یا این که هر وسیله نقلیه دیگر قرار دهید به دلیل آن که در مقصد ابتدا بایستی به تاءمل جای‌گیری وسایل حتمی باشید . علاوه بر مورد ها غیر اضطراری , وسایل سنگین وزن را هم در صدر وارد وسیله حمل و نقل فرمایید .

تا جایی که می شود , مواد خوراکی را حذف نمایید

خوبتر است مواد خوراکی را به حداقل برسانید . آن‌ها‌را مصرف فرمایید یا این که به بقیه افراد بدهید تا در زمان جا‌به‌جایی برای شما مشکل‌ساز نشوند . زیرا ماندگاری طولانی مدت مواد غذایی می تواند باعث فساد آن ها شود.

بسته‌های اسباب را برچسب‌گذاری نمائید

در خصوص نکات باربری بین شهری ابتدا دقت داشته باشید که اسباب و اثاث هم‌دسته با یک دیگر , در یک بسته قرار گیرند , بعد بر روی هرکدام برچسب با تیتر مطلوب را قرار دهید تا آشنایی آن ها آسان‌تر شود .

حجم اسباب را در نظر بگیرید

عبور دادن برخی از وسایل بزرگ از دیوار و پنجره میتواند بحران برانگیز باشد . خوبتر است با سایز کلی وسایل خویش آشنا باشید به دلیل آنکه ممکن است به راه‌حل‌های حرفه‌ای نیاز شود .

مراقب نگهداری از اسباب و اثاث خویش باشید

هر بار جابه‌جایی میتواند ضرر و آسیب‌هایی را به اسباب و اثاث شما وارد نماید . در صورتی اثاث موردنظر سایز بزرگ یا این که وزن بالایی دارااست , در‌این‌صورت برخورد آن با اشیاء و سطح‌های دیگر می تواند خسارت‌ به وجود آورد . خوب تر است برای لبه‌های این اسباب و اثاث از پوشش حافظ به کار گیری کرده و وسایل نقل درست برای هر مورد را به عمل ببرید .

نکات باربری بین شهری

اسباب و اثاث با چندین قطعه را از نیز جدا فرمایید

مبلمان از یک‌سری بخش متصل به نیز تشکیل می شود . به شما عزیزان توصیه می کنیم که این اثاث را طبق راهبرد آن , جدا کرده و به ترتیب نقل شده , تروتمیز نمائید تا جابه‌جایی آسان‌تری داشته باشد .

از تکنیک‌های جابه‌جایی سهل و آسان اسباب و اثاث به کارگیری فرمایید

توضیح این روش‌ها درین مقاله نمی‌گنجد البته فرا گرفتن ترفندهای لوازم کشی مثل گماردن تراز لغزنده در پایین مبلمان برای جابه‌جایی آن یا این که طرز جزء‌جزء‌کردن و متصل کردن قطعه‌های مبل , موءثر است .

خردسال ها , اشخاص آسیب‌پذیر و حیوان‌ها خانگی را دور کنید

حمل و نقل و لوازم کشی اسباب خانه ممکن است بی آلایش به لحاظ برسد ولی سرشار ازخطرهای احتمالی می باشد . حضور اشخاص غیر دارای ربط در طول اتوبار , صرفا مسئولیت‌های شمارا ارتقا میدهد ; به‌این خاطر به اندیشه اقامت‌دهی آنان به صورت موقت در مکانی دیگر باشید .

به تاءمل اسباب و اثاث قیمتی و فردی باشید

خوبتر است اثاثیه قیمتی و داده ها فردی را به روش دیگری منتقل نمایید. زیرا جابجایی وسایل گرانقیمت می تواند باعث افزایش احتمال خسارت به آن ها شود. درباره نکات باربری بین شهری به شما پیشنهاد می شود که این نوع از وسایل ارزشمند خود را به نحو دیگری جابجا کنید.

بسته‌بندی‌های خالی مازاد فراموش نشود

با وجود کامل شدن بسته‌بندی اثاثیه , خوبتر است تعدادی محیط قابل استفاده مازاد را دراختیار داشته باشید .

محل را برای فعالیت خویش و باربرها , ایمن نمایید

خوب تر است دفتر برای کارگران اتوبار ایمن و آزاد باشد . با دقت به اثاثیه کشی ممکن است به نیز ریختگی‌های زیادی وجود داشته باشد که مشکل‌ساز شود .

 

به آب‌و‌هوا و وضعیت محیطی دقت نمایید

خوب تر است به آب‌وهوای روز جا‌به‌جایی نظیر باران و آلودگی هوا اعتنا نمائید . ازدحام , گرما , مناسبت‌ها و تعطیلی‌ها قادر است عمل شما‌را سخت‌تر نماید . همینطور تعیین مسیر انتقال را در حیث بگیرید .

نکات به کار گیری از سرویس ها شرکت‌های حمل و نقل و اسباب و اثاث کشی

شرکت‌های زیادی در مورد حمل اسباب و بار با هزینه‌ حمل و نقل و اثاثیه کشی گوناگون عمل می نمایند . باید بگوییم که درباره نکات ترابری بین شهری به کار گیری از سرویس ها این شرکت‌ها در جا‌به‌جایی اثاث خانه دوری ناپذیر است از این رو می بایست به نکات به کار گیری از سرویس ها این شرکت‌ها و نرخ کرایه حمل و نقل میان شهری و باطن شهری هر یک با دقت به دسته بار , دقت کرد .

  • چند روز پیش از انجام حمل و نقل از کمپانی حمل محموله , حالت و تعرفه لوازم کشی را استعلام بگیرید .
  • درطول روز انجام اثاثیه کشی در محل حاضر باشید .
  • دسته اثاثیه , حجم , فاصله مبدا تا مقصد , روز انجام و تعداد مستخدم مورد نیاز را فی مابین بگزارید .
  • از هزینه اتوبار و لوازم کشی اساس , ضوابط و حالت کمپانی حمل‌ بار با خبر گردید .
  • دست اندرکاران گزینش کننده در هزینه حمل و نقل و اثاثیه کشی

همانگونه که گفتیم , قیمت‌ها در اتوبار گوناگون است البته این به معنای کمبود نرخ مبنا و تعرفه‌های معین با اعتنا به وضعیت اتوبار نیست . به طور کلی در تمام اقسام شرکت حمل و نقل بین شهری و درون شهری حمل بار , تا زمان , نصیب و میزان خاصی از سرویس ها , قیمت‌ها اثبات است . انجام اسباب و اثاث کشی تا ۳ ساعت طبق بها از پیش رقم خورده در لحاظ گرفته میگردد ولی در صورت طولانی شدن فرآیند اتوبار بیشتراز سه ساعت , هزینه بیشتری اخذ خواهد شد .

عوامل موثر در تعیین هزینه بار

نوع اتومبیل  

 با اعتنا به حجم اتومبیل , مثلا ارزش مشخصی برای کامیون نسبت به وانت‌بار موجود است . فاصله طی شده به وسیله خودرو حمل مرسوله هم در نرخ‌گذاري تاثیر دارااست . پس ارگانیک است که هزینه جا‌به‌جایی برون شهری نسبت به باطن شهری بیشتر باشد .

خدمتکار باربر 

استفاده از سرویس ها کارشناس‌های اتوبار در بسته‌بندی یا این که نقل مشمول هزینه است . به صورت ارگانیک با ارتقاء تعداد کارگرها یا این که سرویس ها دهی بیش تر از سه ساعت , مبلغ بیشتری گرفته میشود . فاصله پیاده روی اضافی , حمل وسایل سنگین وزن , بسته‌بندی و نصب وسایل منزل مشتمل بر هزینه‌های بیشتر خواهد بود . همینطور با دقت به طبقه واحد مسکونی مبدا و مقصد , ممکن است مبلغ بیشتری در خواست شود .

هزینه‌های حمل و نقل ویژه  

 موقعیت محیطی نظیر باران , ازدحام و روزهای تعطیل در تغییر‌و تحول نرخ کرایه حمل و نقل نقش دارا هستند . انتقال مواد یگانه نظیر گیاهان , حیوان ها و مواد آسیب‌پذیر , ممکن است مشمول تعرفه یگانه شود .

هزینه‌های بسته‌بندی و مرتب‌سازی  

 آماده‌سازی اسباب و اثاث چه به دست شما چه بقیه افراد صورت پذیرد , در هر دو صورت , نیاز به اسباب یگانه مثل برنامه کودک , چسب , اثاثیه نظافتی و… موجود هست که بایستی هزینه آنها را در حیث بگیرید .

 

نرخ کرایه حمل و نقل در بین شهری و باطن شهری

با دقت به دست اندرکاران موءثر در ارزش نظیر مستخدم , وسیله نقلیه و تعرفه حمل و نقل , قیمت‌های متغیر و مختلفی در بازار حمل محموله چشم می شود . قیمت‌های معرفی شده در فهرست پایین به الزام شبیه تجربه شما نخواهد بود ولی میتواند روءیت کرد قابل قبولی نسبت به قیمت‌ها در ۱‌سال اخیر – با وجود ارتقا ارزش احتمالی در سال نو – بدهد .

هزینه‌های خدمتکار اتوبار

حقوق مستخدم برای یک ساعت قادر است ۱۵ هزار تومان باشد که انجام بدون نقص یک حمل و نقل می تواند ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان به طور کلی دربر داشته باشد . بسته‌بندی , نصب و حمل بعضا اسباب مختص مثل وسایل سنگین وزن می تواند ثواب مستخدم را ارتقا دهد . مثلا , در پیاده‌روی بیشتراز ۱۰ متر , ممکن است برای هر متر , ۲۰۰۰ تومان یا این که در صدر رفتن از طبقه‌های اضافی برای هر طبقه , ۱۰ هزار تومان طلب شود .

هزینه‌های کرایه وسیله حمل و نقل

با دقت به حجم وسیله نقلیه , فاصله طی شده و زمان سپری شده , این بها گوناگون است البته طبق اعلام بعضی شرکت‌ها , استفاده در بیرون از محدوده با به کارگیری از وانت‌ مکان نما , ۹۰ , نیسان وانت ۱۱۰ و خاور ۱۵۰ هزار تومان برای یک خدمت دو تا سه ساعت داخل شهری , هزینه داشته باشد . ممکن است برای هر ساعت مازاد مثلا ۲۵ هزار تومان طلب شود .

یک مثال توصیه کامیون خاور در شهر تهران برای ۳ ساعت به همراه ۴ مستخدم و اجرت‌های متفاوت , ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده‌است . در کنار این برای هر ساعت تاخیر , ۱۰۰ هزار تومان به مبلغ پایانی افزوده میگردد .

نرخ کرایه حمل و نقل میان شهری

مهم ترین دلیل در تغییر و تحول بها حمل محموله دربین شهری , فاصله طی شده‌است . دیگر عامل ها ذکر شده غالبا مشابه به حمل و نقل باطن شهری در لحاظ گرفته میشود . با بررسی قیمت‌ها , مجدد با تعرفه‌های دوچندان متغیر مواجه شدیم ولی به عنوان مثال حمل و نقل از تهران به مشهد مقدس در یک کمپانی با نیسان , ۴۸۰ ; کامیون , ۷۰۰ ; کامیون مسقف , ۷۵۰ خواهش شد . این رقم در انتقال از تهران به اصفهان به ترتیب ۲۶۰ , ۵۰۰ و ۵۴۰ برای نیسان , کامیون روباز و کامیون مسقف در حیث گرفته شده‌است .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.