رعایت مهم ترین نکات ایمنی باربری

نکات ایمنی باربری 

رعایت نکات ایمنی باربری موجب می شود تا اسباب و اثاثیه شما در حین باربری سالم بمانند و از خسارت های مالی در امان باشید. از مهمترین مواقعی که می بایست در هنگام حمل اسباب و اثاث خانه به آن توجه ویژه ای نمایید , رعایت نکات ایمنی در حمل بار اینترنتی میباشد و میتواند از ضرر های سنگینی که ممکن است در هنگام جابجایی و حمل اسباب خانگی صورت دهد , خودداری می نماید . از جمله این وسایل می شود به اسباب صوتی و تصویری یا این که اسباب چینی اشاره کرد . خوب تر است در هنگام حمل این اسباب , دقت بیشتری را خرج نمایید . رعایت نکته ایمنی در هنگام اتوبار یک کدام از مهمترین فرایند لوازم کشی است که از زیان های مالی دوری می نماید. در این مقاله به مهم ترین نکات ایمنی باربری خواهیم پرداخت پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب با وزمه همراه باشید.

مهم ترین نکات ایمنی باربری

مهم ترین نکته ای که در خصوص نکات ایمنی باربری آنلاین باید بگوییم این است که در هنگام حمل و نقل اسباب و اثاث اصلی و الکتریکی بخصوص لوازمی مثل سردخانه و تلویزیون که بخشی از وسایل گران‌قیمت و نسبتاً سنگین وزن محسوب میشوند , کمک گرفتن از کارتون های ۵ لایه و کلفت می‌باشد. همینطور از پلاستیک هوادار و حباب دار در کنار این اثاثیه در باکس آنان استفاده شود. معمولا کارتون های ۵ لایه قسمتی قطور در هنگام حمل و نقل محسوب میشوند و این وسایل را از ضرباتی را که ممکن است در هنگام اتوبار به آن‌ها وارد شود , نگهداری می نمایند . همینطور این کارتون ها به دشواری ممکن است پاره شوند . پس میتوانید تنظیم کارتون های ۵ لایه را یک نکته ایمنی در هنگام اتوبار برای اسباب و اثاث خانگی در نظر داشته باشید.

نکات ایمنی باربری در هنگام حمل و نقل برای اسباب و اثاث چینی

اسباب و اثاث چینی بخشی از اسباب و اثاث زیاد با اهمیت محسوب میشوند ; به همین بهانه رعایت نکته ایمنی در هنگام اتوبار آنان زیاد اهمیت داراست . یکی از مهمترین نکات ایمنی در باربری اثاثیه چینی این است که‌این وسایل را در کنار نیز قرار ندهید و در هر باکس صرفا یکی‌از این وسایل را بگذارید و اطراف آن را با پارچه قطور یا این که پلاستیک های هوادار تماما بپوشانید . در حالتی که این وسایل به خوبی کاور نشوند , ممکن است ضرباتی که در زمان جنبش به آنها وارد می شود , به طور کامل اثاثیه چینی را بشکند . کارتن هایی که حمل کننده این وسایل هستنند را بایستی توسط طناب های سفت در زمان حمل و نقل در جای خویش فیکس نمائید تا احتمال حرکت این وسایل پاک بشود .

وسایل شبیه را در کنار یکدیگر قرار دهید

از نکات ایمنی باربری بین شهری در هنگام اتوبار این است که وسایل شبیه را در کنار یکدیگر قرار دهیم . مثلاً همگی کتب در یک کارتن بسته بندی شوند یا این که همگی وسایل شکننده در یک باکس باشند . همینطور خوب تر است در کنار آن‌ها از پلاستیک های هوادار به کارگیری نمائید . همینطور اثاثیه خانگی بزرگ را در هنگام اتوبار در کنار نیز قرار داده و با طناب های سفت آن‌ها‌را ببندید . چون در صورتی این وسایل در هنگام حمل و نقل بیفتند , نه تنها سبب ساز شکستن بخش اعظمی از وسایل دیگر می گردند , بلکه خودشان نیز به طور کلی نابود می شوند . پس مراقبت هریک از وسایل در مکان مطلوب به خودی خویش یک نکته ایمنی در هنگام اتوبار به حساب آورده می شود .

نکات ایمنی باربری

پایه مبل و اتصال تخت ها و مبل ها را جدا فرمایید 

یکی دیگر از مهمترین نکات ایمنی باربری اینترنتی تهران در حمل اسباب خانه این است که حتماً اتصالات تخت ها و کاناپه های بازشو را جدا فرمائید تا نیز فضای کمتری را اشغال نمایند و نیز این که در زمان حمل و نقل بتوانید این اتصالات را با طناب به نیز ببندید . گشودن اتصالات اثاثیه چوبی و مبل ها یک نکته ایمنی در هنگام اتوبار به حساب آورده می شود ; چون ممکن است در هنگام حمل و نقل در حالتی‌که که اتصالات آنان گشوده نشده باشد , مبتلا شکستگی در زمان مسیر شوند . البته گشودن پیچ و اسباب جانبی این وسایل کمی وقتگیر است اما به مراقبت ایمنی اثاثیه چوبی شما امداد می نماید .

همینطور برخی از شرکت های باربری که فعالیت بسته بندی وسایل شما‌را به صورت درست و بنیادی انجام می دهند که در صورت لزوم میتوانید از آن‌ها کمک بخواهید.

درصورتی که در هنگام حمل و نقل به نکات ایمنی دقت کافی نداشته باشید ممکن است فاجعه به وجود آید . در هر کاری احتیاط شرط عقل است . برای شناخت بیشتر با موردهای با اهمیت و اضطراری که در زمان جا‌به‌جایی می بایست به آن‌ها دقت فرمائید چندین نکته را متذکر می‌شویم . به این ترتیب در صورتی‌که قصد جا‌به‌جایی دارید و یا این که یکی‌از نزدیکانتان به زودی لوازم کشی می کند خوبتر است این مقاله را مطالعه نمائید و از نکات مفیدی که مطرح می‌گردد به کارگیری فرمایید .

مواظب اسباب و اثاث شکستنی باشید  

وسایلی که از محصول شیشه یا این که کریستال میباشند در عین با اهمیت بودن دوچندان خطرناک هم می باشند . در صورتی‌که ضربه‌ای به آن‌ها وارد شود میشکنند و ممکن است خرده شیشه‌ها دست و پای شمارا آسیب نمایند و به شما زخم برسانند .

جعبه‌ها را از بالای راز حمل نکنید  

هیچ‌گاه برای جا‌به‌جایی بسته‌ها آنها را از بالای سر خویش عبور ندهید . ممکن است جعبه‌ها به درستی بسته‌بندی نشده باشند و در بین راه پاره شوند و اسباب و اثاث درون آن ها به خارج پرتاب شود . در‌حالتی که آنان را از بالای سر خویش عبور دهید ممکن است به سر و گردن خویش و یا این که بقیه افراد زخم برسانید . خوب تر است برای بلند کردن جعبه‌ها ابتدا آنان را به خویش نزدیک فرمائید و بعد از آن به امداد دست‌ها و بازوان خویش آن‌ها‌را حمل فرمائید .

ارتفاعات را در نظر بگیرید

مدام مراقب بلندی‌ها و ارتفاعات در مکان اتوبار باشید . در حالتی که برای جدا کردن و یا این که نصب پرده‌ها بالای نردبان و یا این که چهارپایه‌ رفته‌اید دقتی ویژه داشته باشید و مواظب باشید که تعادل خویش را از دست ندهید . چهارپایه یا این که نردبان را حتما به دیوار یا این که جسم اثبات و محکمی متصل کنید و یا این که از یکی‌از دور‌وبری ها خویش برای اثبات نگه داشتن آن یاری بگیرید .

اثاثیه برقی را از برق خارج کنید 

اثاثیه برقی مثل فریزر را پیشین از جا‌به‌جا کردن از پریز برق جدا نمایید . مطمئن گردید که از جریان برق به طور کامل خالی شده باشد . در جدا کردن سیم‌های برق دقت زیادی نمایید . برای وصل کردن لوستر و یا این که جدا کردن لامپ‌ها کنتور برق را انقطاع فرمائید و مراقب اتصالات برق باشید .

 

نکات ایمنی باربری

اجسام سنگین وزن را با مراعات جا‌به‌جا نمائید  

برای بلند کردن وسایل سنگین وزن در به تنهایی اقدام  نکنید و حتما از دور‌وبری های خویش امداد بگیرید . این فعالیت به نگهداری تعادل جسمی شما امداد میکند و سبب می‌گردد که خوب تر اجسام را انتقال دهید . چنانچه کسی در حوالی شما نیست که به شما در بلند کردن وسایل سنگین وزن یاری دهد سفارش می کنیم که در شرایطی‌که موقعیت برای هل دادن اجسام آماده است از این روش به کار گیری فرمایید . اثاثیه را بر روی زمین بکشید . فراموش نکنید در شرایطی که وزن جسمی که می خواهید آن را انتقال دهید بیشتراز حد سنگین نباشد.

اسباب و اثاث تیز و غالب را در ورقه بپیچید  

وسایل تیز مثل خنجر و تیغه و اسباب برقی که خطرناک می باشند را حتما توسط پارچه یا این که روزنامه و مجله بپوشانید و در جای مخصوصی قرار دهید که از دسترس خردسال ها دور باشد . بر روی آن ها برچسب بزنید تا از دیگر اسباب قابل تشخیص باشند .

به سطح ها صاف و سیقلی بیشتر دقت فرمائید  

مراقب سطوح صاف و یا این که شیب دار باشید . سطوحی که از محصول سرامیک و یا این که کاشی می‌باشند میتوانند لیز باشند . چه بسا بعضی سنگ‌ها هم صاف و سیقلی میباشند و قابلیت لیزخوردن را برای شما آماده می‌نمایند . بعضا از قسمت‌های منزل ممکن است شیبدار باشد . در هنگام عبور از روی این سطح ها بیشتر احتیاط فرمائید و یا این که از جوراب , کفش و پاپوش به کارگیری نکنید .

فلکه گاز را ببندید 

قبلی از جدا کردن و یا این که وصل کردن اجاق فلکه گاز را جدا نمائید . مراقب نشت گاز باشید و در صورت شم کردن بوی گاز در فضای آشپزخانه و یا این که منزل خویش سریعا اقدامات ایمنی را انجام دهید .

شیر آب را ببندید  

پیشین از ترک منزل فلکه آب را ببندید و در شرایطی‌که در بخشی از منزل شیر آب چکه می‌نماید نسبت به تعمیر آن اقدامات حتمی را انجام دهید . در‌حالتی که توجه کافی را به کا نبرید ممکن است شیر آب نشتی داشته باشد و با گذشت زمان تمام منزل مملو‌از آب شود و به باطن جعبه‌های بسته‌بندی شده وارد شود .

نکات ایمنی باربری در خصوص بارگیری و تخلیه بار

در این بخش قصد داریم شما را با نکات ایمنی باربری در خصوص بارگیری و تخلیه بار آشنا کنیم. اصولا بارگیری و تخلیه بار دارای اصول و قواعدی است که رعایت کردن آن ها بسیار ضروری می باشد در غیر این صورت شاهد رخ دادن خسارات مالی خواهید بود. ” مهار بار ” به روش های مختلف در بستن بار اشاره دارد که شامل طرق متفاوتی می باشد.

نکات ایمنی باربری مهار بار با تسمه 

تسمه یکی از انواع امکانات و تجهیزات باربری محسوب می شود است غالبا به منظور بستن بارهای سنگین بر روی کفی کامیون و انواع تریلی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال زمانی که بارهایی مانند لوله ‌های بتنی یا لوله های فلزی را حمل کنند، از کفی‌های طولانی برای این کار کمک می گیرند. در این شرایط برای بستن لوله‌ ها و ثابت کردن آنها برو روی کفی کامیون ، تسمه‌ هایی را از دو طرف آن بر روی بار می‌کشند و آنها را به خوبی بر سر جای خود محکم می‌کنند. به این روش مهار بار با تسمه گفته می شود .

مهار بار با زنجیر 

یکی دیگر از ابزارهایی که رعایت آن جزو نکات ایمنی باربری شرکت حمل و نقل بین شهری به حساب می آید زنجیر است. برای افزایش سلامت و ایمنی بار می توان از زنجیر استفاده کرد. این زنجیرها مانند تسمه بر روی کامیون و انواع ماشین ترانزیت بکار می رود. نکته‌ مهمی که در این خصوص وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید از پیچ یا سیم به منظور محکم کردن زنجیرها استفاده کنید. بلکه باید از قلاب ‌های خاصی برای محکم کردن زنجیرها استفاده شود که اندازه آنها کاملا متناسب با نوع زنجیر باشد.

پیشنهاد می کنیم که از زنجیر برای بلند کردن ، حمل و نقل و کشیدن بارهای خیلی سنگین بکار نرود. نکته مهم دیگری که باید خاطر نشان شود این است که امکان تخریب یا شکستگی زنجیرها به شدت زیاد است و ممکن است رخ دهد. به همین سبب حتما باید قبل از مهار بار با زنجیر آن را به دقت بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. علائمی مانند پیچ خوردگی زنجیر نشان دهنده عدم توانایی آن در نگهداری و حفظ ایمنی بار خواهد بود.

مهار بار با سیم بکسل 

در حقیقت سیم بکسل نوعی طناب از جنس فولاد محسوب می شود که برای مهار و ایمنی باربری در خصوص بارهای بسیار سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی و مزیت مهم سیم بکسل این است که دوام و استحکام بسیار بالایی دارد ولی انعطاف پذیری آن کم است. برای محکم بستن سیم بکسل غالبا از بست ‌های خاصی استفاده می شود که به کمک پیچ ها، کاملا محکم خواهند شد.

مهار بار با طناب 

متداول ترین ابزار برای مهار بارهای متوسط و سبک در ، طناب است. طناب به دلیل دارا بودن ویژگی هایی از جمله سبک بودن، منعطف بودن و استحکام بالا اغلب به منظور بستن بارهای مختلف در ماشین های باربری مانند وانت یا کامیونت ‌ها استفاده می‌ شود. در مطالب گذشته به معرفی و بررسی انواع ماشین های باربری در اپلیکیشن حمل ونقل بار و انواع ماشین ترانزیت پرداخته ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.