نکاتی برای رانندگان باربری تازه کار که باید بدانند

نکات و ترفندهای مربوط به حمل و نقل برای رانندگان مهم است، که بدانند وقتی برای اولین باردر جاده هستند، چگونه به عنوان یک راننده باربری تازه کار، بتوانند از عهده تمام مشکلات برآیند.

رعایت نکات زیر مربوط به رانندگی کامیون به شما کمک می کند مهارت های لازم را کسب کرده و کار خود را به درستی آغاز کنید.

اگرچه هیچ جایگزینی برای تجربه وجود ندارد ،  برای کمک به رانندگان حمل بار اینترنتی  تازه کار توصیه هایی از رانندگان با تجربه  جمع کرده ایم که در مطالب زیر عنوان میکنیم. امید است شما رانندگان باربری تازه کار  نیز به نوبه خود قطعات طلایی دانش را که در طول سالها کسب می کنید را به رانندگان نسل بعدی منتقل کنید.

نکاتی برای رانندگان باربری تازه کار

برای موفقیت دراین شغل به مهارت های مختلفی نیاز داریم. اگرچه ممکن است ساعتهای بی پایان را در جاده برای باربری آنلاین  به تنهایی سپری کنید، اما هنگامی که با افسران بازرسی، پلیس راهنمایی و رانندگی، سایر رانندگان و غیره برخورد می کنید، مهارت های فردی لازم است. همچنین به مهارت هایی مثل مهارت نگهداری از وسیله نقیه ، مهارت در رانندگی در انواع آب و هوا، و …. نیاز خواهید داشت.

نکاتی برای رانندگان باربری تازه کار

نکاتی که هر راننده باربری تازه کار باید بداند

وسیله نقلیه خود را بشناسید  

قبل از رانندگی باید وسیله نقیه خود را بشناسید. اطمینان حاصل کنید که به کلیه کنترل ها، دکمه ها، چراغ ها و …. آشنایی کامل دارید. قبل استفاده از وسیله نقلیه اطمینان پیدا کنید که همه این نکات بررسی شده است به خصوص که اگر بخواهید شب رانندگی کنید.

همیشه نقشه راهها را در وسیله نقلیه خود داشته باشید 

باید مطمئن شوید که اگر قصد رانندگی در خارج از شهر را دارید و با باربری اینترنتی تهران کاری ندارید ، نقشه راه داشته باشید. همچنین بهتر است مطمئن شوید که نقشه راه شهر مقصد را دارید. ممکن است فکر کنید که می دانید به کجا می روید ، اما گم شدن هنگام رانندگی بسیار آسان است ،  به این خاطر که شما راننده باربری تازه کار هستید و تجربه ای نداشتید ، همه چیز را از دید کاملا متفاوت مشاهده می کنید. اگر نقشه داشته باشید ، می توانید بفهمید که اگر گم شوید کجا هستید و چگونه می توانید به یک جاده آشنا تر برگردید. 

به همه علائم راهنمایی و رانندگی توجه کنید  

در جاده های مختلف سرعت ها فرق می کند. در بخش هایی محدودیت سرعت وجود دارد و در  بخش هایی علایم راهنمایی و رانندگی مختلفی می بینید. شما به عنوان یک راننده باربری تازه کار باید به طور کامل همه علایم راهنمایی و رانندگی را بشناسید و رعایت کنید.

هنگام رانندگی تلفن همراه وجود ندارد  

هنگام رانندگی از تلفن همراه خود استفاده نکنید. تلفن همراه در رانندگی خطرناک است ، شما نمی توانید تمرکز خود را به بیش از یک چیز در یک زمان حفظ کنید.

 شما باید تمام تمرکز  خود را برای رانندگی بگذارید .نه تنها هنگام رانندگی هرگز نباید با تلفن همراه خود صحبت کنید ، بلکه باید به یاد داشته باشید که هرگز هنگام رانندگی پیام های متنی ارسال یا مطالعه نکنید.

در زمستان رانندگی را شروع نکنید 

رانندگی در زمستان فوق العاده خطرناک است. مخصئصا در باربری بین شهری با شرایط دشوار جاده  ، هوای بد ، خطرات سایررانندگان و نگهداری بیشتر وسیله نقلیه خود روبرو خواهید شد .به رانندگان باربری تازه کار پیشنهادمی شود که کار اولیه خود را از زمستان شروع نکنند.

سرعت مطمئنه  را حفظ کنید

این نکته برای رانندگان کامیون تازه کار خیلی مهم است با توجه به اینکه گاهی اوقات شرایط جاده مناسب نیست .

همیشه با سرعتی که در آن احساس امنیت می کنید رانندگی کنید و اطمینان حاصل کنید که سرعت شما همیشه قابل کنترل است.

در شرایط نامناسب  جاده، افراد ، آب و هوا  و …  چه کاری باید انجام شود؟ 

هر راننده در طول مدت رانندگی پشت فرمان ، شرایط سخت رانندگی را به خاطر آب و هوا ، شرایط جاده و رانندگی نامناسب سایر رانندگان تجربه خواهد کرد .

رعایت نکات زیر در این شرایط به شما کمک می کند که با امنیت بیشتری بارهای خود را در سراسر کشور حمل کنید.

نکاتی برای رانندگان باربری تازه کار

  • ایمنی را سرلوحه کار خود قرار دهید

شما مسئول ایمن نگه داشتن خود ، دیگران و بار خود هستید. اجازه ندهید کسی شما را مجبور به انجام کارهایی کند که ایمن نیستند، از جمله رانندگی خیلی سریع ، بیشتر از ساعت مقرر کارکردن و … که باعث می شد امنیت شما و دیگران را در معرض خطر قرار دهد.

  • سرعت خود را در جاده های ناامن کاهش دهید

یخ ، برف ، باران و مه شرایط رانندگی ناامنی را ایجاد می کند که شما را مجبور می کند با احتیاط بیشتری عمل کرده و سرعت خود را هنگام رانندگی کنترل کنید.

این یک مهارت مهم رانندگان کامیون تازه کار است که یاد می گیرند چگونه در شرایط بد رانندگی ایمن داشته باشند .

نکته خوبی که در مورد حمل و نقل باربری باید به خاطر بسپارید این است که سرعت خود را در هنگام ناامن بودن جاده کاهش دهید و سریعتر از آنچه که احساس می کنید پیش نروید.

در نهایت 

لازم به ذکر است که  شرکت حمل و قل باربری بین شهری دارای شرایط و امکانات  ویژه ای است.

اگر مخاطبان درخواست  خدمات در جهت حمل بار داشته باشند نیازی به اقدام حضوری آنها نمیباشد  و اپلیکیشن حمل و نقل بار آماد ارائه خدمات  آنلاین میباشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.