آشنایی با قوانین حمل بار با وانت

[vc_row][vc_column][vc_column_text]در این مطلب شما را با قوانین حمل بار با وانت آشنا می کنیم. وانت یکی از وسایل نقلیه باربری محسوب می شود که دارای ظرفیت مشخصی می باشد. معمولا از این نوع ماشین باربری برای حمل و جابجایی درون شهری استفاده می شود. زیرا گنجایش آن برای مواردی مانند اسباب کشی مناسب است. گرچه برای باربری بین شهری نیز استفاده میشود. قوانین حمل بار با وانت را با یکدیگر بررسی می کنیم.

قوانین حمل بار با وانت  

قوانین حمل بار با وانت شامل وزن استاندارد بار ، نوع بار و میزان حساس بودن آن است. در هر کدام از ماشین های باربری قوانین مشخصی وجود دارد که شرکت های مربوطه و رانندگان باید به خوبی با آن ها آشنا باشند و نسبت به رعایت کردن آن ها اقدام کنند.

قوانین حمل بار با وانت شامل دو بخش می باشد که رعایت قسمتی از آن بر عهده شرکت های باربری و رعایت بخش دیگر بر عهده افراد و رانندگان می باشد. وانت بارها در صورت عدم توجه به این قوانین نه تنها از طرف راهنمایی و رانندگی جریمه می شوند بلکه احتمال ایجاد خطر را نیز افزایش می دهند.

 

چرا استفاده از وانت بار گزینه مناسبی محسوب می شود ؟  

بهتر است قبل از اینکه به بررسی قوانین مربوط به وانت بارها اشاره کنیم مزیت های حمل و نقل با این وسیله را برای شما عزیزان بازگو کنیم. در حقیقت حمل و نقل به وسیله وانت بارها هزینه کمتری برای افراد دارد و می توان برای موارد مختلف مانند اسباب کشی از آن استفاده کرد. از طرف دیگر وانت ها گزینه مناسبی برای جابجایی درون شهری محسوب می شوند زیرا سبک هستند و خطری برای ماشین های سواری ندارند. آن ها می توانند به راحتی درون شهر تردد کنند و سرعت مجاز را رعایت کنند.

 

قوانین حمل بار با وانت چیست ؟  

دارا بودن مجوز  

اغلب وانت های باربری تحت نظر شرکت های معتبر فعالیت می کنند. این شرکت ها باید مجوزهای مربوطه را داشته باشند تا به عنوان یک شرکت قابل اعتماد شناخته شوند. این شرکت ها دارای رانندگانی با تجربه و خوش نام هستند که باعث جلب اعتماد و رضایت مشتریان خواهند شد. حتما قبل از اینکه دست به اتخاب شرکت باربری بزنید از مجوز آن اطمینان حاصل کنید.

شرکت هایی که تحت قوانین کار می کنند از همه نظر قابل اعتماد می باشند و شما می توانید بار و محصولات خود را برای جابجایی به دست آن ها برسانید. در مطالب پیشین عرض کردیم که یکی از موارد تضمین کننده سالم ماندن بار نحوه صحیح بارگیری ، حمل و تخلیه بار است. اگر هر کدام از این مراحل به درستی انجام نشود قطعا بار شما در معرض آسیب های فراوان قرار می گیرد.

تناسب وزن بار با ظرفیت وانت 

همان طور که در جریان هستید هر کدام از ماشین های باربری دارای گنجایش و ظرفیت های مشخصی هستند که باید بارگیری بر اساس آن ها انجام شود. وانت ها نیز قابلیت تحمل بار به میزان معینی را دارند. اگر بار سنگین تری برای آن ها در نظر بگیرید قطعا به بار فشار وارد می شود همچنین آسیب دیدن موتور و سیستم داخلی ماشین نیز از دیگر پیامدهای منفی آن است. پس به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا وزن بار را تعیین و سپس اقدام به انتخاب نوع ماشین باربری کنید. البته لازم به ذکر است که شرکت های معتبر معمولا این مشاوره را به شما می دهند و کمک می کنند تا با توجه به بودجه و توان اقتصادی تان بهترین ماشین باربری و وانت را انتخاب کنید.

استفاده از سرعت مجاز 

ماشین های باربری مانند وانت که درون شهر فعالیت می کنند باید سرعت مجاز را رعایت کنند. قوانین حمل بار با وانت شاخه های مختلفی دارد که یکی از آن ها سرعت است. سرعت مجاز برای ماشین های باربری کمتر از سایر ماشین های سواری است زیرا وزن آن ها بیشتر است و باری که به وسیله آن ها حمل می شود در معرض خطر قرار دارد. شرکت های باربری با ارائه ” بیمه های داخلی ” تلاش می کنند تا ریسک حاصل از حمل و نقل را برای مشتریان خود کاهش دهند. به همین دلیل حمل و نقل بارهایی که بیمه شده اند هزینه بیشتری برای مشتریان به همراه خواهد داشت. توصیه می کنیم اگر سالم ماندن بار برای شما مهم است و توان اقتصادی پرداخت هزینه های بیمه را دارید بار را بیمه کنید و خیال خود را از جنبه های مختلف راحت کنید.

 دقت در حمل بارهای حساس 

برخی از بارها دارای حساسیت بیشتری هستند. وسایل شکستنی و یا شیشه ها باید با احتیاط حمل شوند تا دچار آسیب و شکستگی نشوند. از مهم ترین عواملی که می تواند تضمین کننده سالم ماندن بارهای حساس باشد نحوه چیدمان صحیح آن هاست. زیرا اگر بار به شیوه درستی چیده نشود قطعا در طول مسیر با برخورد به یکدیگر تخریب می شوند. در خصوص میزان سرعت وسیله باربری نیز باید بگوییم که اگر بار شما حساس است باید سرعت خود را پایین بیاورید تا اگر در طول مسیر مجبور به ترمزهای ناگهانی شدید بار دچار آسیب نشود.

هزینه حمل بار با وانت چقدر است ؟ 

برای مشاغلی از جمله باربری نمی توان هزینه و مبلغ ثابتی در نظر گرفت زیرا فاکتورهای مختلفی در تعیین هزینه آن ها دخیل است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مسافت  

وانت ها علاوه بر جابجایی درون شهری قابلیت تردد برون شهری را نیز دارند و می توانند بار را به شهرهای مختلف برسانند. قطعا جابجایی درون شهری از هزینه کمتری برخوردار است و هر چقدر که مسافت بیشتر شود مشتری باید مبلغ بالاتری برای آن در نظر بگیرد .

وزن بار  

وزن بار از دیگر عوامل تعیین کننده در هزینه حمل بار است. بخشی از این مبلغ به صورت تعرفه و قسمت دیگر آن بر اساس سیاست های شرکت باربری محاسبه می شود. ناگفته نماند که هر کدام از ماشین های باربری دارای هزینه متفاوتی نسبت به سایر وسایل هستند اما به طور کلی وانت بار در مقایسه با سایر ماشین های باربری هزینه مناسب تری دارد.

میزان استفاده از خدمات  

اگر قرار باشد وانت بار را از شرکت های حمل و نقل تهیه کنید باید مورد مهمی تحت عنوان ” میزان استفاده از خدمات باربری ” را مد نظر قرار دهید. به طور مثال شرکت حمل و نقل بین شهری  و شرکت های باربری دارای نیروهایی هستند که با ارسال به محل می توانند عملیات بسته بندی کالاها را برای شما انجام دهند. هر چقدر میزان استفاده از خدمات شرکت باربری بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری را بدین منظور پرداخت کنید. شرکت های خوش نام و با سابقه به طور حرفه ای فعالیت می کنند و بهتر است که از مزایای آن ها استفاده کنید. همچنین میتوانید برای سهولت و سرعت استفاده از خدمات باربری از اپلیکیشن حمل و نقل بار نیز استفاده کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.