چگونگی حمل پیانو در باربری و نکات آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 حمل پیانو در باربری 

حمل پیانو در باربری چگونه است و در انجام آن چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم ؟ جابه‌جایی اسباب سنگین وزن , یکی‌از با اهمیت ترین چالش ها در اسباب کشی محسوب می شود . زیرا حمل این نوع از اسباب و وسایل ریسک زیادی دارد و می تواند منجر به آسیب و خسارت های مالی شود. پیانو که یکی از محبوب ترین و جذاب ترین ساز های موسیقی در جهان به شمار می رود جزو وسایل سنگین و همچنین حساس است که حمل آن دقت و توجه ویژه ای را می طلبد. در این مطلب شما را با چگونگی حمل پیانو در باربری آشنا خواهیم کرد پس تا انتهای ایم مقاله با وزمه همراه باشید.

 

 

حمل پیانو در باربری چگونه است؟

حمل پیانو در باربری و بررسی جوانب مختلف آن را خدمت شما عزیزان ذکر می کنیم تا اگر این ساز خوش نوا را در منزل دارید و قصد جابجایی آن را دارید به خوبی با تمام نکات حمل آن آشنا شوید. جابه‌جایی اسباب سنگین وزن , یکی‌از دغدغه های افراد است . به شما پیشنهاد می کنیم که حمل و جابه‌جایی اسباب سنگین وزن را به کارگران حرفه ای بسپارید . زیرا کارگران حمل و نقل زبده و مهارتی که دارا‌هستند , اسباب و اثاث تان را به خوبی جابه‌جا می نمایند . در غیر این صورت احتمال بروز خسارت افزایش پیدا می کند.

هنرمندان و موسیقی دانان حرفه ای و با تجربه در جهان به خوبی می دانند که پیانو نسبت به دیگر سازهای دنیا وسیله ای کلیدی تر می‌باشد که در سبد کالاهای گران‌قیمت قرار می‌گیرد . قطعاً حمل سازهای کوچک نظیر گیتار یا این که سه تار به‌ راحتی بوسیله صاحب و مالک ساز امکان‌پذیر می‌باشد , ولی درباره‌ی پیانو قصه فرق متفاوت است .

 حمل پیانو در باربری 

همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر راجب اپلیکیشن حمل و نقل بار و شرکت حمل و نقل بین شهری مقالات ما را مطالعه فرمایید

حمل پیانو را به افراد غیر حرفه ای نسپارید

تجربه نشان داده است که در صورتی در منزل یا این که دفتر شما یک پیانو موجود هست که قصد جابه جايي و انتقال آن به محل دیگری را دارید , خوبتر است این مورد را به کسانی که فعالیت آنها حمل بارهای معمولی و غیر مهم است واگذار نکرده و با پیانو نظیر دیگر وسایل حجیم و سنگین وزن منزل رفتار نکنید , به این دلیل‌که در حمل پیانو علاوه بر سنگین وزن بودن مساله دیگری هم بایستی مورد اعتنا قرار بگیرد .

خیلی ها فکر‌می کنند در اسباب و اثاث کشی با کمک گرفتن از یک‌سری خدمتکار غیر کارشناس که تنها دارنده توان بدنی بالایی می‌باشند میتوان یک پیانو را به راحتی جابه جا کرد , ولی این تمام مساله نیست و باید که بدانید مهم‌ترین مسئله در حمل یک پیانو وزن بالای آن نیست بلکه طریق بلند کردن و انتقال آن می‌باشد و این مسئله با اعتنا به تنوع ظاهری این دستگاه نیاز به تجربه و تخصص ویژه ای داراست و این به عبارتی عاملی است که منجر میشود برای جابه جايي یک پیانو از اشخاص غیر کارشناس کمک نگیرید .

 

نکات با اهمیت در جابجایی و حمل تخصصی پیانو در اسباب کشی

در خصوص حمل پیانو در باربری بین شهری و درون شهری مهم ترین مسئله‌ای که هنگام اتوبار می بایست در لحاظ داشت , پایه‌های پیانو است , چون احتمال شکستن آنان در زمان جا به جایی فراوان بالا بوده و ممکن است یک کدام از پایه‌ها به صورت اجباری در جایی روی کف اتاق گیر کرده و در اثر نیروی وارده بشکند . ویا این که روش به چنگ آوردن بدنه یک پیانو برای بلند کردن مهم است. به این دلیل‌که در شرایطی‌که جایی از بدنه که استحکام کافی برای بلند کردن را نداشته باشد گرفته شود به صورت حتم موجب پیدایش جراحت در پیانو خواهد شد .

یادمان باشد که تمام زمینه جابه جائی پیانو محدود به طریق بلند کردن و یا این که چگونگی انتقال آن از یک محل به محل دیگر نیست , گه گاه با اعتنا به ارتفاع فاصله , حالت مکانی مبدا و مقصد , موقعیت بارگیری و تخلیه و یا این که شیوه حمل ( زمینی دریایی هوائي ) بایستی پیشین از انجام هر اقدامی برای آغاز جابه جائی پیانو آن را بسته بندی و ایمن سازی کنیم . چگونگی بسته بندی و مهیا سازی آن برای انتقال به محل نو با دقت به موقعیت بالا متغیر و گوناگون است . پالت بندی , ساخت باکس منحصر , لایه پیچی و … از اشکال گوناگون منش های بسته بندی و ایمن سازی پیانو به اکانت میاید .

 

 

حمل پیانو در باربری  

قبل از اسباب و اثاث کشی به مکان تازه , جای قرار دادن پیانو را معین نمائید . بعد از اسباب کشی فورا کارگران پیانو را جای مطلوب قرار دهند . هنگامی که میخواهید اسباب و اثاث سنگینی مثل پیانو را از روی زمین بلند نمائید , مثل ورزشکاران وزنه برداری ابتدا روی زانوها بنشینید , آنگاه جسم سنگین وزن متبوع را به تن خویش نزدیک نمایید . هنگام نشستن پاها بایستی از همدیگر مسافت داشته باشند و یک پا از پای دیگر جلوتر باشد . بعد به آرامی که بلند می‌شوید جسم سنگین وزن را هم بلند نمائید . این عمل منجر می شود فشار کمتری روی ستون فقرات کمر وارد شود . برای بلند کردن اجسام سنگین وزن , جسم را با انگشتان دست , نگیرید . با کف دستتان جسم را گرفته و از عضله ها دست , برای بلند کردن اسباب سنگین وزن امداد بگیرید . پشت و کمر بایستی صاف باشند .

هنگام بلند کردن اجسام سنگین وزن , روبروی خویش را نگاه فرمائید . درصورتی که درسمت زمین نگاه فرمائید ستون فقرات و گردن تان جراحت جبران ناپذیری می بیند .

 حمل پیانو در باربری 

بسته بندی پیانو

بسته بندی پیانو می بایست با دقت کافی صورت پذیرد . در غیر این صورت پیانو جراحت های غیر قابل جبرانی از جمله زخمي شدن بدنه پيانو , ترك برداشتن رزونانس يا به عبارتی دك پيانو و همچنين شل شدن گوشي ها می بیند . کمپانی باربری همسایه برای بسته بندی پیانو , از وکیوم و استرچ رپ کمک بگیرید. به کارگیری از وکیوم و استرچ رپ هم از ضربه های احتمالی به پیانو کم می نماید . کارگران حمل و نقل بایستی پیانو را با پلاستیک های حباب دار پوشش می دهند و در انتها برای دوری از خش خوردگی , پیانو را با پتو می پیچند.

 

اشکال پیانو

پیانوی گراند ( Grand piano  )

پیانوی گراند که در کشور‌ایران اشتباها پیانوی رویال گفته می شود , نسبتاً وسیع ترین و درازترین جور پیانو است . این مدل پیانو بیشتر در مرکز های قانونی نظیر برگزاری کنسرت ها و برنامه های آوا و یا این که رستوران هایی که هنگام صرف غذای مشتریان برای آن‌ها پیانو نواخته می شود و آهنگ زنده دارا هستند , بکارگیری می شود . پیانوی گراند نسبتاً از نظر حجم و بعد ها از دیگر گونه های پیانوها بزرگتر است و درازای بدنه آن به بیشتراز دو متر میرسد . در اغلب مراسم , جهت شنیده شدن هر چه خوبتر صدای پیانو , درب روی بدنه آن به شکل نصفه گشوده گذارده می شود و با به کارگیری از یک شالوده این فعالیت را انجام می دهند . حمل و جابجایی این جور پیانو , مقداری دشوار تر از سایر انواع پیانو است و موسسات سرویس های اتوبار می بایست توجه بیشتری در طول حمل پیانوهای گراند نمایند .

پیانوی دیواری  (Upright ( vertical ) piano  )

این گونه پیانو ها سبک و کوچک از گونه گراند میباشند و در بیشتر منزل های فردی , هواداران به آهنگ از این مدل پیانو به کار گیری می نمایند . طبیعتا حمل و جابجایی آن ها هنگام لوازم کشی و یا این که جابجایی اثاث خانه , آسان تر بوده و غالبا موسسات حمل و نقل آسان تر این عمل را برای مشتریان انجام می دهند .

پیانوی دیجیتالی ( Electric , electronic , and digital  )

این مدل پیانو گشوده نیز از دو مورد بالا سبک تر و به طور معمول کوچک تر است . به طور معمول اشخاص ماهر کمتر به سراغ این جور پیانوها می‌روند و بیشتر به درد اشخاص مبتدی و تازه کار در مورد یادگرفتن آوا و پیانو میخورد . ارزش این گونه پیانوها کمتر از دو مورد نامبرده دیگر است . البته حمل و جابجایی این مدل پیانو ها هنگام لوازم کشی و یا این که تغییرات چیدمان , نسبتا راحت است و افرادی که می‌خواهند با بهره گیری از سرویس های اتوبار این پیانوها را نیز با خویش به محل تازه ببرند , غالبا نگرانی چندانی ندارند .

 

 حمل پیانو در باربری 

حمل تخصصی پیانو

حمل پیانو در ترابری به دلیل وزن , صورت و قیمتی که داراست دوچندان دشوار است . از وزن پیانو قبل از اقدام به اسباب کشی با خبر گردید . حمل پیانوهای رویال , به جهت وزنی که دارا‌هستند مضاعف دشوار است . حمل این گونه پیانو , باید بوسیله گارگران کمپانی اتوبار صورت بپذیرد . حمل پیانوهای دیواری نسبت به مدل رویال , راحت تر است .

 

نکات مهم در حمل پیانو

  • نقل و انتقال پیانو می بایست آهسته و ظریف باشد . قبل از اقدام به نقل و انتقال , سایز و ابعاد پیانو را با ابعاد درب خروجی مقایسه نمائید . برای عبور پیانو از درب خروجی , میتوانید لولاهای درب یا این که خویش درب را در بیاورید .
  • برای نقل و انتقال پیانوهای سنگین وزن از کارگران کارکشته کارشناس , کمپانی حمل و نقل به کارگیری فرمایید .
  • در شرایطی‌که پیانو چرخ دار نباشد , حمل پیانو را ۲ نفر همزمان می بایست انجام دهند . هنگام نقل و انتقال پیانو حضور فردی برای ارشادوراهنمایی کارگران واجب است . بایستی پیانو را با گردون به خودرو حمل بار منتقل نمائید .
  • برای جابجایی پیانوهایی که چرخ تحت شالوده هایشان ندارند می توان بعداز بسته بندی , از وسایلی مثل چرخ های بزرگ ( یا این که Hand Truck در حمل و نقل ) استفاده نمود .
  • خودرو حمل منحصربه‌فرد حمل بار , بایستی متناسب با وزن و سایز پیانو باشد . در صورتی که خودرو تحمل وزن و ابعاد پیانو را نداشته باشد و شما سعی کنید که آن را به زور در خودرو جای دهید منجر به آسیب دیدگی جدی پیانو خواهد شد.
  • بعد از انتقال پیانو به خودرو حمل بار , در حوالی پیانو , ضربه گیر قرار دهید . هیچ زمان روی پیانو اسباب و اثاث بسته بندی شده دیگر را قرار ندهید .

 

عوامل موثر در هزینه حمل پیانو

یکی از دغدغه های همیشگی در هنگام نقل و انتقال و اسباب کشی یافتن یک حمل و نقل ارزان است که در عین ارزان بودن توانایی ارائه سرویس های ماهر و عالی را به افراد داشته باشد . ارزش حمل و نقل برای حمل تخصصی پیانو , تحت تاثیر عوامل زیر است و با اعتنا به‌این موقعیت محاسبه میشود .

  • فاصله طی شده در میان مبدا و مقصد
  • وزن و بها پیانو
  • تعداد گارگران حمل بار
  • بیمه حمل پیانو
  • وسایل مصرف شده در بسته بندی پیانو

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.