آشنایی با انواع ماشین ترانزیت در باربری

منظور از واژه ترانزیت همان باربری است. در این مطلب به معرفی و آشنایی با انواع ماشین ترانزیت می پردازیم. صنعت حمل و نقل جاده ای و حمل بار اینترنتی نه تنها در کشور ایران بلکه در بسیاری از کشورها یک صنعت گسترده است که وسایل نقلیه باربری مختلفی در آن وجود دارد. انواع ماشین ترانزیت بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون میزان گنجایش و تحمل وزن بار تقسیم بندی می شوند.

انواع ماشین ترانزیت

انواع ماشین ترانزیت کدامند و چه ویژگی هایی دارند ؟ جاده ها سهم بیشتری نسبت به ریل ، دریا و هوا در حمل و نقل دارند. زیرا سطح گسترده تری از کشور را جاده ها تشکیل می دهند و حمل و نقل زمینی رونق بیشتری دارد. علاوه بر این مزایایی از جمله سرعت بالا و ارزان بودن از دیگر فاکتورهایی است که موجب رونق این صنعت در زمینه  حمل و نقل جاده ای یا باربری آنلاین شده است. انواع ماشین ترانزیت را با توجه به ویژگی های مختلف بررسی می کنیم.

کامیون تک محور 

کامیون هایی که به عنوان کامیون تک محور شناخته می شوند دارای یک محور در انتهای خود هستند. به طور کلی کامیون ها به دو دسته تک محور و دو محور تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها دارای قدرت و ظرفیت مشخصی است. به طور مثال کامیون تک محور دارای ظرفیتی بالغ بر ۱۰ تن هستند که نام دیگر آن ها کامیون ۶ چرخ و کامیون تک نیز می باشد. کامیون ها از نظر ابعاد و طول نیز با یکدیگر متفاوت هستند. هر چه طول ماشین بیشتر باشد نیاز به راننده حرفه ای تری برای کنترل آن دارد. زیرا در مواقع حساس مانند پیچ ها نیاز به مهارت زیادی است.

کامیون جفت محور

همان طور که در بالا اشاره کردیم کامیون ها شامل دو دسته تک محور و جفت محور هستند. کامیون های جفت محور دارای دو محور در بخش انتهایی خود هستند و قابلیت تحمل وزن تا ۱۵ تن را دارند. طول این کامیون حدود ۷ متر است و دارای کشیدگی بیشتری نسبت به کامیون تک محور است. توصیه می کنیم  که حتما رانندگان حرفه ای مانند رانندگان باربری اینترنتی تهران  برای رانندگی این کامیون انتخاب شود و از انتخاب رانندگان تازه وارد اجتناب شود.

تریلی 

تریلی ها یکی از انواع ماشین ترانزیت محسوب می شوند که دارای مدل های بسیار مختلفی هستند. برخی از مدل های این ماشین شامل تریلی کفی و لبه دار است که هر کدام از آن ها برای انجام کاری مناسب می باشند. از تریلی هایی مانند تریلی کفی برای حمل و نقل زمینی ماشین های سواری و سبک استفاده می شود. قطعا در سطح شهر دیده اید که ماشین های صفر کیلومتر توسط این تریلی ها وارد شهر و سپس نمایندگی می شوند. ساختار تریلی های کفی به شکلی است که فاقد لبه و دیواره است. به همین دلیل بارگیری و تخلیه بار به آسانی انجام می شود. ظرفیت تحمل وزن بار بستگی به مدل تریلی دارد اما معمولا بین ۱۵تا ۲۲ تن قابلیت تحمل وزن را دارند.

انواع ماشین ترانزیتکامیون اتاق دار

کامیون های اتاق دار به نام خاورهای روباز نیز شناخته می شوند. همان طور که از نام این کامیون پیداست برای حمل و نقل وسایل و موادی که دارای ارتفاع هستند بکار می رود. زیرا دارای لبه هایی به ارتفاع ۱.۵ متر هستند. ارتفاع لبه از کف حساب می شود و معمولا برای حمل و نقل مواد غذایی ، برنج و …. کاربرد دارد.

کامیون لبه دار  

کامیون های لبه دار نیز مانند کامیون های اتاق دار دارای لبه هستند اما ارتفاع آن از کامیون های اتاق دار کمتر است و به ۸۰ سانتی متر می رسد. لبه ها قابلیت باز و بسته شدن را از بخش کناری دارند و می توان به راحتی عملیات بارگیری و تخلیه بار را انجام داد. نام دیگر این کامیون ها ” بغل باز شو ” نیز می باشد. نکته ای که در خصوص کامیون های لبه دار وجود دارد این است که حمل و نقل بارهایی که بارگیری آن ها با لیفتراک در باربری بین شهری انجام می شود بسیار مناسب هستند. تخلیه بار نیز به همین طریق انجام خواهد شد.

کامیون تیغه دار  

حتما نام کامیون تیغه دار برای شما نا آشناست و کمتر نام آن را شنیده اید. از این کامیون که از انواع ماشین ترانزیت محسوب می شد برای حمل و نقل کانتینرها استفاده می شود. کانتینرهایی که دارای ابعاد ۲۰ و ۴۰ فوت می باشند برای بارگیری و حمل توسط این کامیون ها مناسب اند.

کامیون کفی 

کامیون های کفی همان کامیون هایی هستند که فاقد دیواره و لبه در بخش کله گی آن هاست. به این معنی که کاملا صاف می باشد و بارگیری و تخلیه بار نیز به آسانی انجام می شود. حمل بارهایی که بارگیری و تخلیه آن ها به وسیله لیفتراک انجام می شود بسیار مناسب است.

کامیون مسقف  

کامیون های مسقف به عنوان بهترین گزینه برای حمل و نقل اسباب خانه  در شرکت حمل ونقل بین شهری محسوب می شوند. زیرا در بخش باربری آن ها سقف وجود دارد و معمولا برای مسقف کردن آن ها از انواع چادر بهره می گیرند. اگر می خواهید عواملی مانند تابش مستقیم نور خورشید ، بارش برف و باران و … به بار آسیب نرساند باید از کامیون های مسقف برای حمل آن ها استفاده شود.

کامیون یخچال دار 

کامیون های یخچال دار به عنوان یکی از انواع ماشین ترانزیت به شمار می رود زیرا دارای سیستم سرمایشی و خنک کننده است که می تواند مواد غذایی و مواد مصرفی را سالم به مقصد برساند. بهترین گزینه برای حمل و نقل توسط کامیون های یخچال دار ، مواد غذایی و لبنیات است. اگر قصد اسباب کشی بین شهری داشتید میتوانید جهت جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در اپلیکیشن حمل و نقل بار در خواست کامیون های یخچال دار را داشته باشید.همچنین گوشت و سایر مواد فاسد شدنی نیز باید توسط کامیون های یخچال دار حمل شوند.

کامیون تانکر  

کامیون تانکر برای حمل مایعات مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا دارای یک مخزن است ک از جنس استیل ساخته شده است. ساخته شدن کامیون های تانکر از استیل سبب می شود تا مایع درون آن با گذشت زمان دچار مشکلاتی از جمله تغییر رنگ و بو نشود. همچنین استیل ضد زنگ است و بارگیری های مکرر باعث ایجاد زنگ زدگی در آن نخواهد شد. به طور معمول برای حمل مایعاتی مانند روغن ، بنزین ، شیر و آب از این کامیون ها استفاده می شود.

انواع ماشین ترانزیتکامیون بونکر  

از دیگر انواع ماشین ترانزیت می توان به کامیون بونکر اشاره کرد. کامیون های بونکر عملکردی بر خلاف کامیون های تانکر دارند و گزینه مناسبی برای حمل جامدات شکل پذیر مانند ماسه محسوب می شوند. جامداتی که به وسیله بونکرها حمل می شوند فله هستند و معمولا شامل مصالح ساختمانی می باشند. شن و ماسه از رایج ترین موادی هستند که توسط بونکرها تا رسیدن به مقصد حمل می شوند.

کامیون میکسر 

اگر بخواهید موادی مانند بتون را حمل کنید باید یکی از انواع ماشین ترانزیت به نام کامیون میکسر را انتخاب کنید. زیرا این کامیون ها به نحوی طراحی شده اند که دارای یک مخزن می باشد و می توانند تا رسیدن به مقصد مواد درون خود را مخلوط کنند. موادی مانند بتون اگر دائما مخلوط نشود تا رسیدن به مکان مورد نظر کاملا خشک می شود و غیر قابل مصرف خواهد شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.