نکات انتخاب ماشین باربری خوب

[vc_row][vc_column][vc_column_text]انتخاب ماشین باربری مناسب موجب می شود تا شما در هزینه های خود صرفه جویی کنید. اغلب شرکت های باربری در این زمینه به شما مشاوره می دهند اما ما هم در این مطلب به بیان نکاتی پرداختیم تا به کمک آن ها بتوانید اقدام به انتخاب ماشین باربری خوب کنید. پس با ما همراه باشید.

انتخاب ماشین باربری 

انتخاب ماشین باربری چه تاثیری در کاهش هزینه ها دارد ؟ به جرات می توان گفت که اغلب باربری ها به صورت زمینی و جاده ای انجام می شود و روز به روز نیز جاده ها در حال گسترش هستند. شرکت حمل و نقل بین شهری  و شرکت هایی که در این زمینه در حال فعالیت هستند ماشین های باربری زیادی در اختیار دارند که مشتری می تواند هر کدام از آن ها را برای حمل و نقل انتخاب کند. اما سوال مهمی که در این بخش به وجود می آید این است که آیا می توان از هر ماشینی به منظور حمل و نقل بهره گرفت ؟ آیا نکاتی در خصوص انتخاب ماشین باربری خوب و مناسب وجود دارد ؟

توجه به نوع بار  

بارها دارای انواع و حجم های مختلفی هستند که ماشین های متفاوتی برای هر کدام از آن ها در نظر گرفته می شود. به طور مثال اگر شما قصد دارید اسباب و وسایل خانه را حمل کنید باید از ماشین هایی مانند کامیون و وانت استفاده کنید. وانت گنجایش کمتری نسبت به کامیون دارد به همین دلیل توصیه می شود اگر حجم بار شما زیاد است از کامیون استفاده کنید. هر چه ماشین بزرگ تر باشد تعداد رفت و آمد آن نیز کاهش پیدا می کند زیرا بخش اعظمی از بار را با خود حمل خواهد کرد. این امر باعث می شود تا هزینه های شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند و اسباب کشی برای شما مقرون به صرفه شود.

 توجه به مسافت 

واقعیت این است که هر چه مسافت بین مبدا و مقصد بیشتر باشد نیاز به ماشین قوی تری داریم. زیرا ماشین باید توانایی حرکت به مدت طولانی در جاده را داشته باشد. به طور مثال نمی توان از وسایلی مانند وانت در حمل و نقل ترانزیت که برای باربری بین شهری است استفاده کرد. بلکه تریلی و کامیون های عظیم الجثه بدین منظور مناسب تر هستند. اگر مسافت بین مبدا و مقصد کم است و درون شهری محسوب می شود ماشین های سبک مانند کامیونت ها برای شما مناسب خواهند بود به شرطی که حجم بار شما با گنجایش آن متناسب باشد.

توجه به فصل باربری 

همان طور که در مطالب پیشین اشاره کردیم برخی از ماشین های باربری دارای سقف هستند که باعث می شود بار از عوامل محیطی مانند بارش برف ، باران ، تگرگ ، تابش مستقیم نور خورشید و … در امان باشد. اگر قصد دارید در فصول گرم سال مانند تابستان اسباب کشی کنید و یا بار خود به مقصد برسانید می توانید از ماشین های غیر مسقف مانند کامیون ها و وانت ها استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید تا در فصولی مانند زمستان که احتمال بارش برف و باران وجود دارد وسایل خود را به مقصد برسانید باید از کامیون ها و وسایل باربری مسقف کمک بگیرید. این امر از مهم ترین انتخاب ماشین باربری مناسب محسوب می شود که اغلب افراد توجهی به آن ندارند. اما اگر برای حمل و نقل به سراغ یک شرکت باربری معتبر بروید حتما این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهند داد.

کامیون ها و ماشین های باربری مسقف از متریالی مانند فلز و پارچه برای سقف آن ها استفاده می شود. این متریال بسیار مقاوم هستند و می توانند در مدت زمان طولانی مورد بهره برداری واقع شوند. ماشین هایی که در دسته ماشین های سبک ، نیمه سنگین و سنگین دسته بندی می شوند قابلیت مسقف کردن را دارند.

انتخاب ماشین باربری مناسب

وزن بار  

در هنگام انتخاب ماشین باربری باید فاکتور بسیار حیاتی مانند وزن بار را در نظر بگیرید. وزن بار و میزان ظرفیت ماشین باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. در هنگام توجه به این امر باید دو نکته را مد نظر داشته باشید .

  • اولین نکته ای که در خصوص تناسب بار و ظرفیت ماشین وجود دارد این است که اگر بار شما دارای وزن کمی است نباید از ماشین های سنگین مانند کامیون و تریلی برای حمل آن استفاده کنید. زیرا هزینه شما به شدت افزایش پیدا می کند . مصرف استهلاک و سوخت ماشین از مهم ترین عوامل افزایش هزینه باربری خواهد بود.

 

  • دومین نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که وزن بار نباید بیشتر از ظرفیت ماشین باشد. زیرا برای بار و سیستم داخلی ماشین خطرناک خواهد بود. وارد شدن فشار مضاعف به هر دوی آن ها می تواند خسارت مالی ایجاد کند. اگر بار شما دارای وزن و حجم بالایی است باید از ماشین هایی با ظرفیت و گنجایش متناسب با آن استفاده کنید. زیرا اگر ماشین های کوچک را انتخاب کنید مجبور هستید تا چند بار رفت و آمد کنید و هزینه های شما افزایش پیدا خواهد کرد. پس بهترین کار این است که تناسب بین بار و ظرفیت ماشین باربری برقرار شود.

 توجه به توان مالی  

قطعا انتخاب ماشین باربری با ابعاد و ظرفیت بالا هزینه بیشتری دارد اما اگر به طور کلی به آن نگاه کنید یقینا ارزش دارد. رفت و آمد ماشین کمتر می شود و شما یک بار هزینه پرداخت خواهید کرد. البته ناگفته نماند که بهره گیری از نیروهای با تجربه و فعال در امر بارگیری و تخلیه بار نیز می تواند به شما در کاهش هزینه ها کمک کند. زیرا آن ها نحوه صحیح چیدمان درون کامیون را می دانند و آن ها را به نحوی می چینند که در طول مسیر هیچ گونه آسیب و خسارتی متوجه آن ها نشود.میتوانید برای اطلاع از قیمت ها از همان ابتدا از اپلیکیشن حمل و نقل بار استفاده کنید.

نکات انتخاب ماشین باربری

مناسب ترین ماشین های باربری  

کامیونت 

کامیونت از پرکاربردترین و پراستفاده ترین ماشین های باربری محسوب می شود که ویژگی های مختلف آن باعث شده تا تبدیل به یک گزینه مناسب برای حمل و نقل درون شهری باشد. این نوع از ماشین باربری که مسقف می باشد قابلیت حمل بار تا ۱۲ تن را دارد. معمولا کامیونت ها برای حمل و نقل اسباب خانه انتخاب می شوند زیرا می توانند حجم بالایی از بار را جابجا کنند و به مقصد برسانند.

وانت 

وانت بارها برای حمل و نقل وسایل با حجم و وزن پایین مناسب هستند. وانت بارها دارای دو نوع مسقف و بدون سقف هستند که هر کدام از آن ها برای حمل بارهای مختلف مناسب خواهد بود. این نوع از ماشین باربری قابلیت حمل بار از ۱۰۰ کیلو تا ۴ تن را دارد. از دیگر ویژگی های که می توان در خصوص وانت بارها بیان کرد این است که استهلاک پایینی دارند و همین امر موجب می شود تا هزینه شما به عنوان مشتری کاهش پیدا کند.

نیسان  

نیسان جزو ماشین های باربری نیمه سنگین شناخته می شود که می توان آن را از جهات مختلفی با وانت بار مقایسه کرد. به طور مثال نیسان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر از وانت است. زیرا حجم بیشتری از بار را تحمل می کند و می توان از آن علاوه بر باربری درون شهری به منظور باربری بین شهری نیز بهره گرفت. سرعت نیسان قابل قبول است و می تواند در مدت زمان کمتری بار را به مقصد برساند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.