نکات طلایی اسباب کشی در دوران کرونا

 اسباب کشی در دوران کرونا

اسباب کشی در دوران کرونا و دانستن نکات آن بسیار مهم است زیرا بسیاری از افراد در این دوران مجبور به جابجایی منزل و اسباب کشی هستند و نگرانی زیادی از بابت انتشار ویروس کرونا دارند. در این مطلب سعی داریم به تمام جوانب و نکات مهم در خصوص اسباب کشی در دوران کرونا بپردازیم تا اگر قصد اقدام به انجام این کار بتوانیم کمکی به شما کرده باشیم همچنین با اپلیکیشن حمل و نقل بار بیشتر آشنا شوید تا توانید دور از کرونا و در خانه باربری مناسب خود را پیدا کنید پس تا انتها با وزمه همراه باشید.

 

رعایت نکات اسباب کشی در دوران کرونا

بر خلاف باور عموم مردم اسباب کشی در دوران کرونا اصلا کار راحتی نیست زیرا سرعت انتشار ویروس به میزان چشم گیری در حال افزایش است و اگر نکات مهم را در هنگام اسباب کشی در نظر نگیرید به راحتی به ویروس کرونا آلوده خواهید شد و ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد . امروزه معضلی جهانی به اسم کرونا تمام افراد جهان را گرفتار خود کرده است . شایسته ترین راه‌حل پیشگیری از کرونا درین دوران , عقب انداخت زمان اسباب و اثاث کشی است البته ممکن است هیچ راهی به غیر از اسباب کشی نداشته باشید . بدین ترتیب درپی این متن نکاتی را درمورد اثاثیه کشی و چگونگی ضدعفونی اثاثیه و بسته بندی اثاثیه و ضدعفونی کردن منزل برای پیشگیری از کرونا بخوانید .

پیش از هرچیز پیشنهاد ما این است که در صورت امکان بهتر است اسباب کشی را برای پیشگیری از کرونا به تعویق بیندازید . هیچ چیز مهم‌تر از حفظ سلامت شما و خانواده‌تان نیست و قطعا عقب انداختن اثاث کشی بسیار بهتر از تحمل کردن بیماری است . ولی در حالتی که مجبور به انجام این کار هستید با انجام صحیح و بنیادی بسته بندی اسباب و ضدعفونی اسباب و ضدعفونی کردن منزل می توان گام‌های مهمی در جهت پیشگیری از کرونا برداشت .

اسباب کشی در دوران کرونا

نکات طلایی اسباب کشی در دوران کرونا 

ضدعفونی کردن اسباب و اثاث  

اولین و مهم ترین راه برای پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا شستشوی مداوم وسایل است. بدین منظور می توانید از مواد ضد عفونی کننده استفاده کنید و سطوح را از این ویروس پاک کنید.

بسته بندی وسایل 

عمل بسته بندی اسباب را زود شروع کنید تا بتوانید به راحتی امور را پیش ببرید . وسایلی که کمتر به کارگیری میگردند را بسته بندی نمایید و کنار بگذارید تا خیال‌تان راحت شود .  وسایلی را که بیشتر مورد نیازتان است را می توانید در اخرین مرحله بسته بندی کنید. بهتر است برای بسته بندی وسایل از پلاستیک و مشما استفاده کنید. قطعا هر چه پلاستیک ضخیم تر باشد وسایل شما در برابر ضربات مقاومت بیشتری خواهند داشت. همچنین دستان شما در حین جابجایی وسایل نیز از زخم شدن در امان خواهند ماند.

بررسی امکان تردد در مسیر مقصد 

لوازم کشی جزء کارهایی است که در دسته‌ی واجب طبقه‌بندی می‌گردد و انجام آن امکان‌پذیر است . همینطور اینک مقرراتی برای منع عبور و مرور نیست . با این وجود به شما پیشنهاد می کنیم که حتما پیش از اسباب کشی درمورد ضوابط عبور و مرور اطمینان حاصل نمایید . علی الخصوص درصورتی که قصد جابه‌جایی دربین دو شهر را دارید . در روزهای ابتدا فروردین ماه سال جاری مقرراتی برای جابه‌جایی وجود داشت و کسانی که مستقر شهر نبودند نمی‌توانستند وارد شوند , بدین ترتیب با وجود این که درحال حاضر تردد آزاد است حتما پیش از اسباب و اثاث کشی از سا‌عتها مجاز عبور و مرور مطمئن گردید .

 

از خودرو به جای هواپیما به کارگیری نمایید

این نکته برای اشخاصی است که قصد جابه‌جایی دربین دو شهر را دارا هستند . در شرایطی‌که قصد دارید وسایل را با کامیون بفرستید و خودتان با هواپیما به شهر نو هجرت نمایید , خوب تر است بدانید برای پیشگیری از کرونا مهاجرت با اتومبیل امنیت بیشتری دارااست . هر چند هجرت با خودرو طولانی‌تر و خسته‌کننده است ولی برای پیشگیری از کرونا خوبتر است فعلا از سفرهای هوایی دوری کنید .

تحقیق درباره موسسات باربری 

تحقیق درمورد شرکت‌ حمل و نقل بین شهری و درون شهری اضطراری بوده و این مساله امروزه حساس تر از هر وقت دیگری است. قطعا کار با افراد حرفه‌ای با امکانات کافی نسبت به کار گیری از سرویس ها شرکتی ارزان‌تر ولی سوای امکانات و بی‌توجه به بهداشت امنیت بیشتری دارااست .

این ایام اغلب شرکت‌های اتوبار راه‌حل‌های زیادی برای پیشگیری از کرونا به مشتریان خویش ارائه می دهند . یک کدام از این روش‌ها اثاثیه کشی فارغ از حضور صاحبخانه است که منجر تماس هرچه کمتر با اشخاص دیگر می گردد . همچنین برخی شرکت‌ها فعالیت بسته بندی اسباب و اثاث را نیز انجام میدهند که می‌توان بسته بندی اسباب بزرگ‌تر را به آن ها سپرد .

اسباب کشی در دوران کرونا

پرسش های مهم از موسسات باربری 

اسباب کشی در دوران کرونا می تواند برای شما تجربه ای جدید باشد به شرطی که تمام نکات لازم را در نظر داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنیم برای این که از کیفیت کار موسسات باربری بین شهری و درون شهری مطمئن گردید این سوال ها را از کمپانی حمل و نقل موردنظرتان بپرسید :

  • آیا کارمندان شما از مواد ضدعفونی‌کننده , ماسک و دستکش استعمال می‌کنند؟
  • آیا کامیون پیش از توشه زدن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • آیا کلیه امکانات اتوبار گذشته از جابه‌جا کردن وسایل شما ضدعفونی می‌شود؟
  • سطح های کامیون که در معرض تماس می‌باشند یک‌سری وقت یک توشه ضدعفونی می‌شوند؟
  • سیاست‌های شما درمورد تغییر تحول زمان یا این که لغو کردن اسباب و اثاث کشی چیست؟
  • چه‌گونه می‌توان از تندرست پرسنل حمل و نقل اطمینان نتیجه ها کرد؟ آیا از دستگاه تب‌سنج استعمال می‌شود؟ آیا درمورد نزدیکان کارمندان داده ها و مریض نبودن‌شان داده ها کافی وجود دارد؟

از امکانات وب استفاده کنید 

در شرایطی‌که قصد دارید در منزل نو خدمت تازه وب را فعال سازی نمائید , هرچه زودتر کمپانی ارائه‌دهنده را گزینش فرمایید و با کارشناس برای نصب وسایل هماهنگ فرمائید . بهتر است مدتی قبل از اثاثیه کشی یا این که ورود خودتان به منزل , خدمت نو فعال‌ساز‌ی شده باشد . همینطور با برنامه‌ریزی و تماس از قبلی در صورت تاخیر , وقت کافی برای جبران خواهید داشت .

از کارتن‌های تازه برای بسته بندی اثاثیه به کارگیری نمایید 

به طور معمول برای لوازم کشی پیشنهاد میشد از کارتن‌های همسایه‌ها و دوستان خوب و آشنا ها استعمال فرمائید و نیز از نگاه مالی کمتر هزینه فرمایید و نیز زخم کمتری به محیط زیست برسانید . ولی این ایام قاعده مختلف است : خوبتر است از کارتن‌های نو برای بسته بندی اسباب و اثاث به کارگیری فرمائید و خودتان انیمیشن بخرید .

درمورد کیسه‌های پلاستیکی نیز همین مسئله مصداق دارد. پیشنهاد می کنیم از کیسه‌های پلاستیکی تازه بهره بگیرید و فراموش نکنید که ویروس کرونا تا چندین روز روی پلاستیک زنده میماند . همینطور خوب است بسته بندی اسباب نظیر ظروف , کتاب‌ها و لباس‌ها را خودتان انجام دهید و این فعالیت را به شرکت‌های اتوبار نسپرید . اگر چه ضدعفونی اثاثیه و بعد بسته بندی اسباب ممکن است زمان‌بر و خسته‌کننده باشد البته برای پیشگیری از کرونا واجب است آن را خودتان انجام دهید .

 

ضدعفونی کردن منزل و پیشگیری از کرونا 

وسایل ضد عفونی کننده در دسترس داشته باشید 

حین اسباب کشی در دوران کرونا وسایل ضدعفونی‌کننده را دردسترس بگذارید و در‌حالتی که تعداد کافی وسیله ضدعفونی‌کننده ندارید حتما تهیه و تنظیم فرمایید . اگر‌چه کارمندان اتوبار بایستی خودشان وسایل ضدعفونی داشته باشند البته خوبتر است شما به اندازه‌ی کافی مواد ضدعفونی‌کننده تنظیم نمایید تا در صورت نیاز بتوانید دراختیارشان بگذارید . از کارمندان بخواهید پیش از تماس با هر سطحی دست‌های‌شان را بشویند یا این که ضدعفونی نمایند و خودتان نیز آراسته دست‌های‌تان را بشویید یا این که ضدعفونی فرمائید .

از تعداد کم کارگران استفاده کنید

بخش اعظمی از شرکت‌های حمل و نقل برای  خودداری از تجمع , تعداد کارمندان سرویس‌های‌شان را کاهش داده‌اند . به این ترتیب شما نیز تا حد قابلیت با تعداد کمتر کارمندان کنار بیایید و خودتان نیز در مراحل لوازم کشی , ضدعفونی اسباب و بسته بندی اسباب عده‌ی متعددی را مشغول نکنید . علی الخصوص از کسانی که خطر بالایی برای ابتلا به کرونا دارا هستند , یاری نگیرید . اگرچه پرسنل حمل و نقل می بایست خودشان وسایل ضدعفونی داشته باشند ولی خوبتر است شما به اندازه‌ی کافی مواد ضدعفونی‌کننده تنظیم فرمایید تا در صورت نیاز بتوانید دراختیارشان بگذارید .

زمان اسباب کشی را به توجه تعیین فرمایید 

در حالتی که برای‌تان مقدور است برای پیشگیری از کرونا زمان اسباب و اثاث کشی را طوری گزینش نمائید که ابتدا وسایل به منزل برده شود , آن گاه ۷۲ ساعت آن گاه خویش و خانواده‌تان به خانه‌ی نو بروید . با این استراتژی زمان حتمی برای نابودی ویروس کرونا طی می‌گردد .

در شرایطی‌که حتما ناچار میباشید همزمان با وسایل وارد منزل نو گردید , برای پیشگیری از کرونا محوطه‌ای را تحت عنوان محوطه قرمز‌رنگ تعیین نمائید و تمام وسایل را آنجا قرار دهید .

بعد از آن یکی‌یکی وسایل را با رعایت نکات ضدعفونی گشوده نمایید و به جای اساسی منتقل نمائید . همینطور می توانید وسایلی که کمتر واجب می‌باشند را دیرتر گشوده نمایید تا زمان زمان حتمی سپری شود .

تمام سطوح را ضد عفونی کنید 

همین‌طور که در زمان اسباب کشی در دوران کرونا فی مابین دو منزل در رفت‌وآمد می باشید , برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن منزل را فراموش نکنید . سطوحی مانند دستگیره درها و کشوها را تر و تمیز ضدعفونی فرمایید . ماسک و دستکش را نیز فراموش نکنید . همینطور برای جریان داشتن هوا در منزل پنجره‌ها را گشوده نگه دارید .

به غیر از ضدعفونی کردن منزل حواستان به فضاهای مشاع ساختمان نیز باشد . سطح های لابی , دستگیره در کوچه و دکمه‌های بالا بر را نیز آراسته ضدعفونی فرمایید . همینطور برای داشتن کمترین برخورد با همسایه‌ها و خودداری از راه‌بندان ساعت‌های اول صبح یا این که نیمه شب را برای اثاثیه کشی گزینش فرمائید.

ضدعفونی اسباب و اثاث را فراموش نکنید

چه بسا در صورتیکه پرسنل کمپانی حمل و نقل تمام نکات بهداشتی را رعایت کرده‌اند و خودتان نیز تمام برهه زمانی بر مراحل انجام عمل چک کرده‌اید , حتمی است ضدعفونی اثاثیه به‌خصوص سطح های بیرونی مانند روی جعبه‌ها را بدون شوخی بگیرید و تمام جعبه‌ها را ضدعفونی نمائید .

به غیر از جعبه‌ها نیز هرچیز دیگری که سوای روکش منتقل شده را ضدعفونی نمایید و آنگاه دست‌های‌تان را بشویید .

اسباب کشی در دوران کرونا 

ضدعفونی کردن منزل را مقدم کنید

در ابتدای مطلب در مورد اختصاص دادن بخشی از منزل به اسباب‌ها گفتیم . علاوه بر رعایت این نکته برای ضدعفونی کردن منزل تمام سطوحی که کارمندان اتوبار یا این که افراد دیگر با آن در تماس بوده‌اند را با وسایل شوینده ضدعفونی فرمائید . دستگیره‌ها , پیشخوان و مواقعی از این دست بخشی از مهم ترین سطح های می باشند که تماس متعددی با آنان موجود هست .

اثاثیه مایحتاج برای خانه‌ی تازه را آنلاین تنظیم فرمایید

این روز ها برای اسباب کشی در دوران کرونا خوب تر است برای پیشگیری از کرونا تا حد قابلیت از منزل بیرون نشویم . خوشبختانه خرید آنلاین فی مابین اشخاص فراگیر شده و سایت‌های زیادی سرویس ها آنلاین ارائه می نمایند .

بدین ترتیب میتوانید وسایل ما یحتاج برای خانه‌ی نو را آنلاین پیشنهاد دهید و بعداز ضدعفونی کردن منزل و رمز زمان آن را تحویل بگیرید .

توصیه‌هایی درمورد اسباب و اثاث کشی در روزهای کرونا 

  • حین بسته بندی اسباب و اثاث ضدعفونی اسباب را فراموش نکنید و از پوششی پلاستیکی , کاغذی یا این که پارچه‌ای به کار گیری نمائید تا در صورت تماس بتوانید آن را به دور بیندازید .
  • درمورد کمپانی حمل و نقل تحقیق فرمائید و مطمئن گردید کارمندان با رعایت نکات بهداشتی جابه‌جایی را انجام میدهند .
  • از سرگرم کردن اشخاص بیش تر از حد نیاز پرهیز کنید و همت نمائید کمترین تماس را حین اسباب و اثاث کشی داشته باشید .
  • از کارتن‌ها و مشماهای جدید برای بسته بندی اسباب و اثاث به کارگیری نمایید . اسباب کشی در دوران کرونا را جدی بگیرید.
  • برای پیشگیری از کرونا ضدعفونی کردن منزل را فراموش نکنید و همیشه سطوحی که در تماس با اشخاص میباشند را ضدعفونی نمائید .
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.