برترین مزایا باربری های آنلاین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مزایا باربری های آنلاین چیست و چرا در حال گسترش می باشد ؟ باربری های آنلاین نسبت به باربری های سنتی محاسن زیادی دارد که می توان به شفافیت در اطلاعات شرکت خدمات دهنده ، هزینه مناسب ، قابلیت رصد محموله به صورت لحظه به لحظه و …. اشاره کرد. در این مطلب شرکت حمل و نقل بین شهری به برترین مزایا باربری های آنلاین خواهد پرداخت.

مزایا باربری های آنلاین

مزایا باربری های آنلاین نسبت به باربری های سنتی قابل مقایسه نیست. در سال های گذشته به این دلیل که اغلب مشاغل به صورت سنتی فعالیت می کردند معایب زیادی در کار آن ها وجود داشت که یکی از مهم ترین آن عدم شفافیت و بالا بودن هزینه ها بود. اما در حال حاضر شرکت های باربری اقدام به راه اندازی سامانه ها و اپلیکیشن هایی در این خصوص نموده اند که آسایش و رفاه را برای مشتریان به ارمغان آورده است. مزایا باربری های آنلاین به میزانی است که اغلب مشتریان ترجیح می دهند به جای استفاده از روش سنتی از روش اینترنتی و مدرن استفاده کنند.

به طور کلی در ده سال اخیر که اینترنت به بخش مهمی از زندگی انسان تبدیل شده نرم افزارهای مختلفی برای نصب در گوشی های تلفن هوشمند طراحی شده که یکی از آن ها نرم افزارهای مربوط به باربری است. باربری آنلاین فرآیند حمل بار و رسیدن آن به مقصد را تسریع کرده است. به همین دلیل است که روز به روز به تعداد شرکت های باربری اضافه می شود و صاحبین بار دائما به دنبال پیدا کردن ” بهترین باربری های آنلاین ” هستند. در مطلب پیشین به معرفی ۵ تا از بهترین شرکت ها پرداختیم که از رتبه ۱ تا ۵ دسته بندی می شدند .

امکان رصد لحظه به لحظه موقعیت بار

یکی از مهم ترین مزایا باربری های آنلاین این است که شما به کمک تکنولوژی هایی از جمله GPS قادر هستید تا از موقعیت مکانی بار خبردار شوید. وجود نقشه مسیر در اپلیکیشن حمل و نقل بار این قابلیت جذاب را در اختیار کاربران می گذارد . این امر در باربری سنتی وجود نداشت و صاحبین بار تا رسیدن محموله به مقصد دچار نگرانی بودند و از حوادث پیش آمده در طور مسیر بی خبر می ماندند.

امکان بارگیری در مسیر برگشت

یکی از معضلات مهمی که باربری سنتی با آن درگیر بود و باعث افزایش مصرف سوخت می شد این بود که ماشین باربری باید در مسیر برگشت هیچ گونه بارگیری را انجام نمی داد و خالی برمیگشت. این مساله غیر از افزایش مصرف سوخت باعث هدر رفتن انرژی و زمان نیز می شد. زیرا شرکت های باربری سنتی تمام شهرهای کشور را پوشش نمی دادند. اما باربری آنلاین تمام شهرهای ایران را تحت پوشش خود دارد و راننده می تواند بعد از تحویل بار در مقصد اقدام به بارگیری مجدد کند. به طور مثال باربری” اوبار ” در تمام شهرهای ایران نمایندگی دارد و هیچ کدام از رانندگان آن دست خالی از شهر مقصد بر نمی گردند .

مزایا باربری های آنلاین چیست ؟

داشتن انواع ماشین باربری 

از دیگر مزایا باربری های آنلاین داشتن انواع ماشین باربری است. مشتری با انتخاب نوع بار می تواند ماشین های متناسب با آن را برگزیند و هزینه تقریبی حمل را نیز استعلام بگیرد. هر کدام از ماشین های باربری برای حمل نوع خاصی از بار مناسب هستند زیرا ساختار و ظرفیت آن ها با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال برای حمل اسباب خانه می توان از ماشین هایی مانند کامیونت و خاور درون شهر استفاده کرد. اما اگر قصد دارید مصالح ساختمانی را حمل کنید و یا برای باربری بین شهری باید از انواع کامیون ها بهره بگیرید. کامیون های تانکر ، بونکر ، لبه دار و … برای حمل مصالح ساختمانی مناسب هستند. همچنین برای حمل مواد غذایی آسیب پذیر مانند سبزیجات ، گوشت و لبنیات باید از کامیون های یخچال دار استفاده کرد. زیرا این مواد باید در محیط های خنک قرار داشته باشند تا در طول مسیر دچار فساد و خرابی نشوند.

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن از مزایا باربری های آنلاین محسوب می شود. زیرا اغلب اپلیکیشن هایی که در این زمینه فعالیت می کنند هزینه های خود را بر اساس تعرفه تعیین می کنند و هزینه اضافی از مشتری دریافت نمی کنند. همچنین شرکت هایی که مشغول به ارائه خدمات آنلاین به صاحبین بار هستند سایر خدمات مانند صدور بارنامه الکترونیکی و بیمه نامه را نیز انجام می دهند. بارنامه ها به عنوان سند بار شناخته می شوند و اطلاعات کامل بار شامل نوع و جنس بار ، وزن ، ارزش واقعی و … در آن درج می شود. بارنامه ها در سال های اخیر به طور دستی نوشته می شدند و همین مساله باعث ایجاد خطای انسانی در آن می شد. تغییر ارزش واقعی و وزن بار از رایج ترین مواردی بود که دستکاری می شد.

صدور بیمه نامه ها می تواند ریسک حمل محموله در مسیر را کاهش دهد. زیرا شرکت های بیمه ای قادر به پرداخت خسارات ناشی ازتصادف ، واژگونی ، حریق و … هستند.

اطلاعات شفاف

تمام مواردی که مربوط به حمل بار و باربری می شود در اپلیکیشن های مربوطه و باربری آنلاین قابل مشاهده است. شفافیت اطلاعات باعث جلب اعتماد مشتری و ایجاد وفاداری در او می شود. در صورتی که باربری های سنتی فاقد این ویژگی بودند و اغلب شرکت های باربری اطلاعات را به هر نحوی که تمایل داشتند در اختیار مشتریان قرار می دادند.

انواع مزایا باربری های آنلاین

پشتیبانی و تعهد

به جرات می توان گفت که پشتیبانی و تعهد شرکت های باربری و خدمات دهی آنلاین بیشتر از باربری سنتی است. و همینطور پیشرفت باربری های آنلاین نیز از سنتی بیشتر بوده. وجود افرادی به عنوان پشتیبان در ۲۴ ساعت شبانه روز باعث می شود تا مشتری هر زمان که نیاز به کمک داشت و یا سوالی در خصوص حمل و نقل داشت بپرسد و سریعا پاسخ را دریافت کند. این ارتباط به صورت اینترنتی است در صورتی که در باربری های سنتی برای برقراری ارتباط با شرکت باید با تلفن آن ها تماس گرفته می شد که معمولا از شما می خواستند برای دریافت پاسخ به صورت حضوری مراجعه کنید.

هزینه باربری بر چه اساسی تعیین می شود ؟

هزینه باربری بر اساس فاکتورهای مختلف مانند مسافت ، نوع بار ، نوع ماشین باربری و … تعیین می شود. قطعا باربری های برون شهری هزینه بیشتری نسبت به باربری های درون شهری دارد. زیرا علاوه بر طولانی بودن مسیر و ریسک های مربوط به آن ، سوخت و انرژی بیشتری نیز مصرف می شود. نوع ماشین باربری نیز از دیگر فاکتورهایی است که در تعیین هزینه باربری موثر است. اگر قصد دارید از ماشین هایی با ظرفیت کک و ابعاد کوچک استفاده کنید هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد اما هر چقدر ماشین بزرگ تر و دارای ظرفیت بیشتری باشد هزینه بالاتری برای آن در نظر گرفته می شود.

شرکت های باربری آنلاین تمام این موارد را در برآورد هزینه مد نظر قرار می دهند و مشتری می تواند با انتخاب تمام موارد در نهایت به استعلام هزینه باربری بپردازد. در حال حاضر ” اوبار ” ، ” ترابرنت ” ، ” آسان بار ” جزو بهترین باربری های آنلاین شناخته شده اند که علاوه بر ارائه خدمات و سرویس به مشتریان ، تمام شهرهای ایران را تحت پوشش دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.