روش های طلایی صرفه جویی در هزینه های کامیون داران

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

صرفه جویی در هزینه های کامیون داران سبب می شود تا بخش بیشتری از درآمد آن ها باقی بماند و بتوانند آن را صرف خانواده و عزیزان خود کنند. رانندگان کامیون زمان زیادی از عمر خود را در جاده می گذرانند و در این مدت هزینه های مختلفی مانند غذا ، اقامتگاه و … را متحمل می شوند. در این مطلب شرکت حمل و نقل بین شهری به ارائه راهکارهایی برای صرفه جویی در هزینه های کامیون داران خواهد پرداخت.

صرفه جویی در هزینه های کامیون داران

صرفه جویی در هزینه های کامیون داران چگونه امکان پذیر است ؟ شغل رانندگی کامیون یکی از دشوارترین مشاغل خدماتی محسوب می شود. این دشواری به چند دلیل است که می توان به تنها بودن به مدت طولانی در جاده و سختی های رانندگی در مسیر اشاره کرد. متاسفانه در ایران مشکلات زیادی در خصوص راه و جاده وجود دارد که در بسیاری از مواقع رانندگان ناشی و تازه وارد در دام آن می افتند و جان خود را از دست می دهند. عدم وجود پیچ های استاندارد در جاده یکی از مهم ترین مشکلاتی است که رانندگان کامیون با آن مواجه هستند و مسئولین توجهی به آن نمی کنند. یکی دیگر از مشکلات آن ها بارگیری در مسیر برگشت است که بسیار باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. رانندگانی که از اپلیکیشن حمل و نقل بار استفاده می کنند همیشه برای برگشت خود نیز بار دارند چرا که امروزه اکثر صاحبان بار از این اپلیکیشن استفاده می کنند که در وقت خود صرفه جویی کنند.

کامیون داران هزینه های زیادی در حین سفر پرداخت می کنند که می توان آن را به هزینه های ثابت و هزینه های متغیر دسته بندی کرد. هزینه های ثابت مانند هزینه سوخت و مالیات است و هزینه های متغیر به عنوان هزینه غذا و اقامتگاه محسوب می شود. برخی از هزینه های کامیون داران بر اساس شرایط مختلف مانند شرکت های باربری آنلاین که با آن ها همکاری می کنند و شرایط اقلیمی متفاوت است. به طور مثال رانندگی در شهرهای سردسیر هزینه بیشتری دارد زیرا باید از ابزارهای مختلف مانند زنجیر چرخ ، ضد یخ و … استفاده کرد. در ادامه روش هایی را برای صرفه جویی در هزینه های کامیون داران بررسی می کنیم.

لیست تهیه کنید !

اگر به عنوان یک راننده تازه کار در حال شروع کارتان هستید توصیه می کنیم یک لیست از تمام هزینه های خود تهیه کنید. با این کار به تدریج به مهم ترین هزینه های خود دست پیدا می کنید. سپس باید بودجه مورد نظر را تعیین کنید و هزینه های خود را بر اساس میزان بودجه تعیین کنید. هزینه های غیر مهم و اضافی را از لیست خارج کنید تا بخش بیشتری از درآمد باقی بماند.

رستوران بین راهی نروید !

رانندگانی که خدمات باربری بین شهری را انجام میدهند هزینه زیادی بابت غذا خوردن صرف می کنند. زیرا عادت دارند به رستوران های بین راهی بروند. این رستوران ها معمولا دارای غذاهای با کیفیتی نیستند و همین امر سبب می شود تا در طول زمان به  مشکلاتی مانند گوارش ، سوء هاضمه و خستگی مزمن دچار شوند و هزینه آن ها به دلیل بیماری نیز بالاتر برود. بهترین توصیه و پیشنهاد ما برای شما این است که از غذاهای سالم استفاده کنید و آن را خودتان درست کنید. معمولا خانم های خانه دار به غذای خانواده خود اهمیت زیادی می دهند. از خانم خانه بخواهید تا غذای مورد نیاز شما در جاده را بپزد تا آن را با خود همراه کنید. بهترین نوع غذا برای سرو در جاده غذاهای سرد است. زیرا احتمال خرابی آن نیز کمتر می باشد.

اغلب رانندگان از اضافه وزن رنج می برند زیرا به مدت زیادی بر سر جای خود می نشینند و تحرک زیادی ندارند. خوردن غذاهای فست فودی یکی از عوامل موثر بر افزایش وزن آن ها به حساب می آید. اما هنگامی که از غذاهای خانگی استفاده کنند احتمال اضافه وزن آن ها مقداری کاهش پیدا می کند. همچنین استفاده از نوشیدنی ها و میان وعده هایی مانند تنقلات و بسکوئیت نیز توصیه می شود. رانندگی در جاده های طولانی احتمال خواب آلودگی را افزایش می دهد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه غافل نشوید.

روش های صرفه جویی در هزینه های کامیون داران

از سوخت با کیفیت استفاده کنید !

شاید تصور کنید که یکی از راه های صرفه جویی در هزینه های کامیون داران استفاده از سوخت ارزان است. در صورتی که این تصور کاملا اشتباه است. بهره گیری از سوخت های ارزان و بی کیفیت در کوتاه مدت باعث کاهش هزینه های شما می شود اما در بلند مدت با آسیب رساندن به سیستم داخلی کامیون و موتور آن سبب افزایش بیش از حد هزینه های شما خواهد شد. بهترین کار این است که از سوخت مرغوب و با کیفیت استفاده کنید و به میزان استاندارد باک کامیون را پر کنید. لازم است بدانید که اگر سرعت مجاز را رعایت کنید سوخت کمتری مصرف خواهد شد. پس برای رسیدن به مقصد عجله نکنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه شاهد کاهش آمار تصادفات جاده ای نیز باشیم.

از مسیر پیش رو اطلاع داشته باشید !

از مسیر پیش رو اطلاع داشته باشید  ! منظور از این جمله این است که با استفاده از سایت های مربوطه موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی مقصد را پیدا کنید. در برخی از مواقع رانندگان برای اولین بار به یک شهر سفر می کنند و با موقعیت جغرافیایی آن آشنا نیستند. همین امر سبب می شود تا مسیر را اشتباه بروند و مجبور باشند تا برای برگشت در مسیر اصلی سوخت زیادی مصرف کنند. برای سهولت در رسیدن به مقصد می توانید از نرم افزارهای مسیر یاب استفاده کنید تا دچار کمترین اشتباه شوید. دانستن شرایط آب و هوایی و اطلاع از بسته یا باز بودن جاده مورد مهمی است که سبب صرفه جویی در هزینه های کامیون داران خواهد شد.

راهکار های صرفه جویی در هزینه های کامیون داران

معاینه فنی کامیون را فراموش نکنید !

معاینه فنی انواع کلاس های کامیون یکی از بهترین روش ها برای صرفه جویی در هزینه های کامیون داران در بلند مدت این است که دائما کامیون را از لحاظ فنی چک کنند. لاستیک ، موتور ، روغن ، فیلتر و … باید قبل از ورود به جاده بررسی شوند. این امر نه تنها هزینه های شما را در طولانی مدت کاهش می دهد بلکه باعث افزایش ایمنی شما در جاده نیز می شود. زیرا بسیاری از حوادث غیر مترقبه در جاده مانند تصادفات ، واژگونی و … به دلیل وجو نقص فنی در کامیون است. وجود بیمه های باربری سبب شده تا بسیاری از رانندگان و شرکت های حمل بار اینترنتی خیالی آسوده داشته باشند اما بهتر است از وقوع حادثه پیشگیری کنید و به فکر دریافت خسارت از شرکت های بیمه ای نباشید.

از استراحت گاه های رایگان بهره بگیرید !

اگر مسیر طولانی باشد رانندگان مجبور به توقف و استراحت هستند. رانندگان تازه وارد برای استراحت و اقامت هزینه زیادی را پرداخت می کنند اما به مرور زمان متوجه می شوند که بهترین راه این است که از اقامتگاه های دولتی و رایگان استفاده کنند تا هزینه های آن ها به شدت کاهش پیدا کند. شما می توانید یک شب را به طور رایگان در این مکان ها بمانید. بسیاری از رانندگان هم برای برگشت به مبدا به علت اینکه بدون بار بر نگردند مجبور به ماندگاری گاهی چند روزه می شوند. اما رانندگانی که با شرکت باربری اینترنتی تهران همکاری میکنند، همیشه باری برای برگشت دارند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.